(Bomi pov)
"Nasib baik datang awal kalau tak 👊🏻" Kata Eunji bila masuk je kereta aku .
"Aku kan menepati masa"
Di sekolah, di dalam kelas.
"Do you remember uril bicheodon taeyang neolpgo pureun bada machi ojeochoreom. Siganil meomcho borin gieok geusogae." Aku menyanyi perlahan lagu favourite aku sambil mengukang kali pelajaran.
(Baekhyun pov)
Sedapnya, suara siapa ni?
Aku toleh ke belakang tengok rupanya Bomi yang menyanyi."Chanyeol, tengok tu." Aku menyenggol tangan Chanyeol.
"Uh? Kenapa?" Chanyeol terpinga tetapi suara Bomi masih kedengaran.
"Baekhyun!!" V tiba-tiba masuk kelas jerit nama aku. Terus Bomi berhenti menyanyi.
"Kau ni bengap lah. Tengok dia dah berhenti nyanyi" Aku marah V.
"Wae?" V buat-buat tak bersalah.
"Diorang ni curi-curi ngendap dengar Bomi nyanyi" Suho yang tengah kemas begnya bagitau V secara bisik.
"Ohhh. Kau..... aku bagitau dia" V usik aku.
"Kalau itu boleh buat dia kawan dengan aku, aku izinkan. Hahahahahah" Aku ketawa dengan Chanyeol sambil menghentak meja.
"Diamlah! Orang nak study pon tak boleh" Tiba-tiba Ilhoon bersuara marah kitorang.
"Ok ok Mian. Jangan marah bro" Aku tenangkan dia.
Aku nampak Bomi tenung je tingkah laku Ilhoon. Mungkin sebab Ilhoon pandai dan rajin.
(No one pov)
"Diorang sekelas lah Taeyeon" Kata Irene.
Taeyeon, Irene, Seohyun, tiga orang ahli Pavlova yang berminat dengan Baekhyun, V dan Chanyeol. Mereka tidak akan melepaskan pandangan kepada sesiapa yang cuba menarik perhatian jejaka idaman mereka. walaupun satu U takut dan tidak mahu bersemuka dengan Pavlova tetapi mereka bertiga masih tidak berani buat hal dengan ratu U yang dingin sikapnya, Chorong.
Chorong, gadis cantik yang digilai ramai lelaki termasuklah Suho. Tetapi bukan mudah untuk memenangi hati Chorong. Tetapi kita tidak tahu sama ada Chorong suka seseorang atau tidak.
(Bomi pov)
"Mianhae.. mianhae. Saya tak sengaja." Aku terlanggar seorang gadis jelita yang berkulit sangat cerah. Cantik.
"Uhh? Takpe. Dah biar saya yang susun" Gadis itu kata dengan dinginnya. Kenapa? Badmood ke? Ke salah aku sebab langgar dia?
Tapi, dia terus berlalu pergi. Sempat aku baca nama dia atas buku yang terjatuh tadi. 'Park Chorong'
Adik beradik Chanyeol ke? Hahahahah. Seolma.
Aku malas nak fikir bukan-bukan.
"Bomi?! Mana kau pergi? Penat aku cari kau tau" Eunji termengah-mengah depan aku.
"Uhh? Ahhh mian. Aku pergi makmal komputer tadi. Ada apa?"
"Ni ade orang bagi kau surat" Eunji menghulurkan sekeling surat dengan pelekat bentuk love 💓 warna Pink. Oh i love pink.
"Surat apa pulak lah" Sambil aku bukak surat tu.
Hye Bomi. Awak cantik sangat. Kenapa awak cantik sangat eh? Saya suka tengok awak sebab awak cantik sangat. Apa tips jadi cantik ya? Btw, thanks sebab jadi cantik sangat. Bye si cantik Bomi.
"What the? Apa bende surat macam ni? Berapa banyak kali perkataan cantik dia nak mention?" Kata Eunji yang sibuk curi-curi baca.
"Siapa bagi kau ni?" Sambil masukkan surat tu dalam celah buku.
"V bagi kat aku sebab dia kata surat tu ade atas meja dia. Dia baca tapi nama kau. Dia pon bagilah kat aku suruh bagi kau. Dia pon tak tau sapa yang tulis" Eunji menjelaskan kat aku.
Aku termenung seketika melihat surat itu. Takut nak fikir yang bukan-bukan.
To be continued...
YOU ARE READING
Beautiful
FanficBomi baru berpindah ke University sama dengan Baekhyun. Cita-cita Bomi untuk jadi Doktor pakar bedah. Matlamatnya hanya belajar, belajar dan belajar tanpa fikirkan apa-apa. Sampailah di U, Baekhyun cuba menarik perhatian Bomi dan menguratnya. Adak...