(Bomi pov)
"Siapa pulak yang bagi eh Eunji?" Aku tanya pada Eunji sambil membelek surat tersebut.
"Ni aku teka je lah eh, teka je tau. Aku rasalah Chanyeol!" Eunji meneka.
"Yaaa! Neo michieoso? Tak mungkin lah. Impossible! Takkan terjadi and never ok! Macam mana kau boleh terpikir Chanyeol?"
"Hmmm entahlah. Aku tengok dia macam suka kau je" Kata Eunji.
Eunji jeles lah tu sebenarnya. Padahal Chanyeol suka dia. Berangan.
"Dahlah jangan merepek"
Takkan lah Chanyeol. Hmm pelik-pelik je lah. Mungkin ada someone nak kenakan aku ni. 🤔💋💋💋
(Chanyeol pov)
Bosan pulak hmm.
Aku pergi ke cafe sementara lecturer belum masuk. Tiba-tiba Eunji lari kat aku dari jauh. Aku dah lah rabun. Aku gosok-gosokkan mata."Chanyeol!!" Eunji termengah-mengah tapi dia still cute.
"Hey kau kenapa ni Eunji?"
"Shhh 😯" Eunjj tarik tangan aku ke belakang tangga.
"Hoi cakaplah kenapa?"
"Ni aku nak tanya kau. Tapi kau jujur je lah dengan aku tak payah malu-malu"
Alamak. Dia dah tau aku suka dia ke?
"Apa dia?""Kau suka Bomi eh?"
"HAA?!!" Aku membeliakkan mata.
"Tak payah nak terkejut sangat lah. Betul kan?"
"Apa kau merepek ni?"
"Habis siapa yang bagi surat puji dekat Bomi?"
"Surat? Bila masa aku bagi dia surat?"
"V yang bagi aku tapi takkan V kan so aku ingat kau sebab takkan lah Suho, dia kan suka Chorong and takkanlah Baekhyun pulak" panjang Eunji membebel.
"Ehh asal pulak takkan Baekhyun. Boleh jadi Baek ok yang bagi."
😏Ohhhh Baek kau dalam diam eh suka Bomi tak cakap dengan aku. Siap lah kau.
"Yeke Baekhyun?" Eunji mengerutkan dahinya.
"Ye lah kot. Nanti apa-apa aku bagitau kau lah eh. Tapi jangan kau bagitau Bomi pulak. Aku nak pergi cafe ni. Nak ikut tak?" Hehe alang-alang try line jap. Mana tau dapat.
"Cafe? Mrs. Soo ah belum masuk eh?"
"Belum"
"Jomlah" yesss ke cafe dengan Eunji. 😜
💋💋💋
(Baekhyun pov)
Betul ke tindakan aku bagi dia surat macam tu erk.
"Woi Bekon!" Jerit Chanyeol dari belakang.
"Kau nak apa hah capang?" Balas aku sebab geram die terperanjatkan aku.
"Kau suka Bomi kan?"
"What the hell. Bila masa?" Aku kalis.
"Elehhh konon. Tapi dalam diam bagi surat kat Bomi" Aku terus tutup mulut Chanyeol dengan tangan aku.
Wait! Mana si capang ni tau?
YOU ARE READING
Beautiful
FanfictionBomi baru berpindah ke University sama dengan Baekhyun. Cita-cita Bomi untuk jadi Doktor pakar bedah. Matlamatnya hanya belajar, belajar dan belajar tanpa fikirkan apa-apa. Sampailah di U, Baekhyun cuba menarik perhatian Bomi dan menguratnya. Adak...