(Eunji pov)
"Kenapa? Malu?" Chanyeol mengusik aku dengan cara yang kejam 😡
"Ishh tak de apelah. Aku nak masuk kelas. Bye."
"Sama-sama" Chanyeol memerli aku kerana aku tidak mengucapkan terima kasih. Okayy cari idea macam mana nak cover bengang.
"Tak boleh cakap terima kasih sekarang. Balik aku naik kau okayy. Annyeong." Aku melambai tangan.
(Chanyeol pov)
Yesss
Kebetulan aku ternampak Bomi yang baru sahaja memarkir keretanya di sebelah keretaku. Aku membuka pintu.
"Hye Bomi." Aku menegurnya.
"Uhh? Hye Chanyeol." Jawab Bomi sambil sibuk menyiapkan begnya.
"Kau memang selalu datang sorang je ke? Takde sapa teman?"
"Buat apa nak teman-teman? Sorang pon boleh hidup apa." Jawab Bomi.
Kami berdua jalan bersama menuju ke kelas. Ohh ya asal aku tak jalan dengan Eunji erk?
"Hahaha takdelah. Kalau jadi apa-apa at least kau ada teman."
"Tak de sapa lah nak teman aku hahaha. Kan harini Eunji naik kau. Mana dia?"
"Dia dah jalan dulu tadi."
"Mana Baekhyun?" Amboi Bomi terus tanya pasal Baek.
"Belum sampai kot. Selalu dia lambat 5 minit dari aku sebab dia akan tolong eomma dia bukak cafe dulu. Yang kau kenapa lambat? Selalu kan awal ni siap bawak banyak sangat kertas mahjong kenapa?"
"Aigooo. Gieokanayo? Harini kan group aku yang kena bentang pelan surgery." Terang Bomi.
"Aigoooo sejak bila pulak aku amik kelas surgery gilaa. Kita cuma sama kelas pharmacy jee." Aku menepuk dahi Bomi.
"Chanyeol!!" Seseorang jerit nama aku.
Kitorang terus toleh ke belakang serentak. BAEKHYUN.
"Kau kenapa lambat do?" Aku mula memegang perut aku.
"Biasalah. Yang kau kenapa pegang-pegang perut ni?"
"Aduh dokk 😖." Terkumat-kamit aku kat situ.
"Nak buang hajat lah tu kan." Selepas habis Baek bercakap aku terus berlari ke tandas.
(Bomi pov)
"Apa-apa jelah Si Capang tu." Kata Baekhyun menggeleng kepala.
Aku mula melangkah.
"Eh Bomi. Awak nak pergi mana?" Sambil memegang lengan aku, terus kertas-kertas gulung yang aku pegang jatuh terburai.
"Baekhyun!" Aku menjerit terkejut.
"Ehh mianhae. Saya tolong saya tolong. " kata Baekhyun tolong aku.
"Haihh awak ni kan buang masa saya je tau. Saya ada kelas surgery pagi ni. Lagi 10 minit dah nak mula. Saya pergi dulu lah eh."
"Eh kejap. Biar saya tolong awak angkat barang ni."
"Yelah Baekhyun."
(No one pov)
"Makin menjadi-jadi diorang berdua ni. Tak boleh dibiarkan lah." Kata Taeyeon dari jauh memerhatikan mereka berdua.
"Kita kena cari cara secepat mungkin." Kata Seohyun.
"Aku rasa geng kita tak cukup sorang untuk mendermakan idea yang bernas sebab otak Irene ni tak boleh pakai. Sikit-sikit simpati." Kata Taeyeon.
"A'ah kalau nak harapkan kita je memang lambatlah hasilnya. Tapi, siapa yang nak masuk geng kita ni." Kata Seohyun.
"Semalam aku dengar ada pelajar junior baru masuk. Kita try lah dia dulu." Kata Taeyeon.
"Eh kau nak cari geng ke nak cari mangsa buli? junior konon macamlah aku tak tau kau nak buat apa." Kata Irene.
"Haihh kita janganlah jadikan dia mangsa buli. Lagipon dia sebaya dengan kita kalau tak nanti dia belot dengan kita, kita jugak yang susah." Kata Seohyun.
"Aku taulah apa aku buat." Kata Taeyeon.
Di dalam kelas medical...
"Itu ke budaknya?" Seohyun menunding jari ke arah seorang pelajar wanita yang sedikit tembam mukanya. Mukanya ada iras Eunji.
"Itu bukan Eunji ke?" Kata Irene menggosok-gosok matanya.
"Shh habis kelas baru bincang boleh tak. Semaklah aku tak fokus." Walaupun Taeyeon seperti itu tetapi fokusnya kepada pelajaran tak boleh diganggu.
Semasa rehat...
"Wey petang ni kita practice kat mana?" Kata Baekhyun teruja.
"Uhh? So aku balik sorang ke harini?" Kata V.
"Ala kau ikut je lah kitorang practice." Kata Baekhyun.
"Tapi nanti pukul 3 aku ada hal."
"Hal apa pulak? Dating?" Kata Chanyeol.
"Eh mana tau ni? Hahahah" Kata V.
"Ha! Kau dating ke V?" Kata Suho.
To be continued...
YOU ARE READING
Beautiful
FanfictionBomi baru berpindah ke University sama dengan Baekhyun. Cita-cita Bomi untuk jadi Doktor pakar bedah. Matlamatnya hanya belajar, belajar dan belajar tanpa fikirkan apa-apa. Sampailah di U, Baekhyun cuba menarik perhatian Bomi dan menguratnya. Adak...