Kesempatan (Chanji)

171 16 3
                                    

(No one pov)

"Huh? Apa Yoseob ni?" Kata Eunji lalu menaip mula membalas mesej.

"Esok tak boleh." Kata Eunji.

"Kenapa?" Tanya Yoseob.

Eunji malas mahu melayan Yoseob lalu dia terus tidur.

Keesokkannya,

"Eunji, ireona. Cepat mandi.. Eomma dah siapkan sarapan tu." Kata eomma Eunji.

"Naeee." Jawab Eunji.

10 minit ketika Eunji sedang bersarapan.

Tin..Tin..Tin.

"Siapa pulak tu?" Kata Mrs. Yubi.

"Kawan Eunji kot." Kata Eunji sambil menyuapkan roti ke mulutnya.

"Ohhh Yoseob." Kata Eomma Eunji.

Mata Eunji membulat kerana dalam fikirannya memikirkan Chanyeol.

"Masuk, Yoseob Eunji tengah sarapan tu. Sarapan lah sekali." Sapa Mrs. Yubi.

"Ahh nae ahjumma." Kaya Yoseob dan duduk di sebelah Eunji.

Eunji tidak memandang muka Yoseob langsung dan keningnya berkerut, mulutnya muncung mengunyah makanan.

"Lama lagi ke awak nak makan ni?" Yoseob bersuara.

Pin..pin..pin.

"Ha tu siapa pulak" Kata Mrs. Yubi sambil berjalan ke pintu pagar.

"Annyeonghaseyo ahjumma." Kata Chanyeol sambil tunduk 90 darjah.

"Nae annyeong. Nuguaeyo?" Tanya Mrs. Yubi.

"Saya kawan Eunji. Chanyeol imnida." Kata Chanyeol dengan penuh sopan.

"Ohh. Jemputlah masuk. Eunji ada kat dalam." Kata Mrs. Yubi.

Chanyeol melangkah masuk ke dalam rumah Eunji dan melihat Yoseob sedang duduk di sebelah Eunji.

"Hye Chanyeol. " Sapa Eunji.

"Hye.. Sedap makan." Seperti biasa Chanyeol si happy virus. 😝

"Kalau kau makan sekali mesti jadi lagi sedap. Hahaha." Kata Eunji.

Chanyeol tanpa segan silu makan roti yang terhidang.

"Eunji.. dah lambat ni awak nak pergi sekolah. Cepatlah pergi nanti kena denda." Kata Mrs. Yubi.

"Nae eomma." Eunji berlalu dengan Chanyeol.

Ish apa dia ingat aku ni tunggul ke kat sini? Chanyeol ni menyemak lah potong line aku. Kata suara hati Yoseob.

"Oh ya Yoseob. Lupa nak tanya ada apa awak datang sini?" Tanya Eunji.

"Kan saya cakap saya amik awak harini." Kata Yoseob.

"Kan saya cakap tak boleh." Kata Eunji.

"Kenapa pulak tak boleh."

"Awak tak nampak ke Chanyeol dah amik saya ni?"

"Tapi saya yang datang dulu jadi awak kena naik saya."

"Tapi dia call saya dulu baru saya dapat mesej awak tu"

"Tapi.."

"No tapi-tapi ya. Saya kena adil dengan kawan-kawan saya. Saya pergi dulu ya Yoseob. Maaf susahkan awak." Kata Eunji penuh lemah lembut.

Di dalam kereta Chanyeol..

"Selalu memang kau naik dia ke?" Tanya Chanyeol.

"Entahlah tak tau nak cakap sebab dia selalu mesej tengah malam kadang aku dah tidur tengok-tengok esok pagi dia dah terpacul depan pintu takkan aku nak tolak kot."

"Habis malam tadi aku call kau tu lepastu kau tak bagi jawapan pon boleh je aku amik kau."

"Haih sekurang-kurangnya aku tau yang kau akan datang."

"Habis kau tau tak dia nak datang?"

"Tau tu memang tau tapi aku dah reply harini tak boleh"

"Sebab?"

"Sebab aku nak naik kau lah 😡"

"Oh so kau pilih aku dari dia eh?"

"Diamlah. Bawak kereta tu elok-elok. Kau ni bawak anak dara orang erhh" kata Eunji.

💢🚗

"Chanyeol!!" Eunji menjerit terkejut sebab Chanyeol menekan brek secara tiba-tiba.

"Tu" kata Chanyeol menunding jari ke arah seorang gadis yang hampir dilanggarnya.

Eunji keluar dari kereta dan memeriksa gadis tersebut.

(Chanyeol pov)

Aku pon terkejut dengan situasi ni tapi macam aku kenal gadis tu.

"Awak tak apa-apa ke?" Tanya Eunji kepada gadis itu.

"Nayeon?" Aku terkejut.

"Ohh kau kenal dia. Nayeon naik kitorang lah boleh cek kalau ada luka ke apa." Kata Eunji yang tidak tau apa-apa tapi pandai-pandai pelawa dia naik kereta aku. Hish.

"Jap-jap. Nayeon ni prank lagi ke?"

"Prank apa?" Jawab Nayeon.

"Prank apa pulak ni Chanyeol." Tanya Eunji.

"Tak.. Bukan sekali tau aku hampir terlanggar Nayeon ni. Dah banyak kali and bila dalam kereta dia cakap saja sebab dia nak pergi kampus naik aku." Alamak terjujur pulak.

"Ish tak baiklah kau cakap macam tu. Kesian dia." Kata Eunji memapah Nayeon masuk ke dalam kereta aku.

"Hoi. Asal duduk belakang? Kau duduk depan sekarang." Aku menjerit pada Eunji sebab dia membuka pintu seat belakang.

"Eh kau jangan lah marah. Nayeon awak duduk belakang eh?" Kata Eunji nak baik-baik pulak dengan Nayeon tu.

Sampai di kampus, Chanyeol hanya turunkan Nayeon di tepi pondok kebiasaan geng Twice lepak dan terus parking di tempat fav nya.

"Kenapa lah kau kejam sangat tinggalkan dia macam tu." Aku cakap dengan lembut pada Chanyeol sambil membuka tali pinggang.

"Haihh hmmm." Keadaan senyap sebentar dengan keluhan Chanyeol. Dia menoleh ke aku dan terdiam.

"Apa?" Aku menyedarkan lamunanya.

To be continued...

BeautifulWhere stories live. Discover now