(Suho pov)
"A'ah. Aku lupa nak cakap dengan korang." Kata V.
"Apa ni beb. Kata member. Takkan dah ada girlfriend pon tak bagitau." Kata Chanyeol.
"Aku takut korang tak setuju pulak." Kata V. Emm aneh.
"Kenapa tak setuju? Itu kan pilihan kau." Kata aku.
"Aku pon... entahlah. Aku tak tau aku suka dia tak. Tapi aku macam nak bagi dia peluang." Jelas V.
"Apa ni Tae.. takkan kau mainkan perasaan orang kot. Even kau playboy tapi kau tak sampai couple kan." Kata Baekhyun yang kelihatan macam nak panas je.
"Rilek lah. Aku cakap dengan dia hubungan ni sesi perkenalan. Kalau dia buat hal, peluang habislah." Jelas V lagi.
"Btw siapa?" Aku curious.
"Irene." Jawab V sepatah.
"IRENE?!!" Kami semua menjerit terkejut dengan statement yang V cakap ni. Daebakk.
"Kau biar betul. Ni lawak apa kau buat ni V?" Kata Baekhyun.
"A'ah lah V. Kau kenapa?" Kata Chanyeol."
"Jap korang bertenang lah. Bagi dia cerita dulu." Kata aku.
🌸Throwback🌸
"Taehyung.." Irene menegur V dari belakang.
"Awak lagi.." Kata V dan menutup bukunya.
"Awak.. saya dah parah." Kata Irene.
"Ha?! Apa yang parah?"
"Perasaan saya kat awak makin lama makin mendalam. Setiap malam kalau saya tak berfikir pasal awak, memang tak boleh. Saya tak tahu nak buat apa. Boleh tak awak buat something yang buat saya benci awak?" Panjang Irene menjelaskan perasaanya.
"But... What i need to do?" Kata V.
"Tak kisahlah. Lempang saya ke. Malukan saya depan orang lain ke." Kata Irene.
"Awak ingat saya apa? Hmmm macam ni lah. (Lama V merenung wajah Irene yang tunduk) Kita couple." Kata V.
Pipi Irene memerah, mulutnya ternganga dan matanya membulat tanda terkejut.
"Betul ke ni?!!" Irene berdiri.
"Ya.. Tapi. kalau saya tau awak buat jahat yang melampau sampai jatuhkan reputasi saya. Time tu saya tak boleh nak buat apa. Takkan saya nak mengaku pembuli sekolah sebagai yeoja chingu saya. Kan?" V menjelaskan syarat itu.
"Nae arreseo. Gomawo. Saranghaeyo." Kata Irene.
V hanya tersenyum.
🌸End of throwback🌸
"Hohoho (tepuk tangan) hebat kata-kata kau sebagai lelaki eh. Tak sangka aku V." Kata Baekhyun yang buat muka serius.
"Salah ke apa aku buat?" Tanya V.
"Salah tu entahlah cuma kau tak rasa kejam ke? Bercinta atas dasar kesian?" Aku menjulingkan mata ke atas.
"Tapi kau dapat bayangkan tak apa dia cakap tu. Dah 'parah'. Aku pulak yang seram." Kata Chanyeol.
"Hmm betul jugak. Pandai-pandai kau lah Tae... aku pon macam hahahah tak tau nak buat apa." Kata Baek.
"Takpelah yang penting aku tanak korang susah dengan apa yang aku dah decide." Kata V.
(No one pov)
Petang, pada pukul 3.00
"Kita tengah tunggu siapa ni?" Tanya Eunji.
"Tunggu Bomi lah." Kata Baekhyun.
"Guyss,, sorry lambat. Aku ada hal tadi." Kata Bomi yang termengah-mengah lalu Baekhyun menghulurkan sebotol air. Auchhh so sweet man.
"Aigooo Bomi kenapa lambat?" Tanya Eunji.
"Kereta aku tiba-tiba buat hal tengah jalan tadi." Kata Bomi.
"Habis ni kau datang naik apa?" Tanya Eunji.
"Bas"
"BAS?!!" Semua terkejut.
"Laa kenapa pon kalau aku naik bas?" Kata Bomi.
"Balik naik saya je lah Bomi." Kata Baekhyun.
"Tanaklah susahkan awak" kata Bomi.
"Takpee." Jawab Baekhyun.
"Ni bila nak start ni?" Kata Suho.
"Adoi bunny ni tak menyabar langsung." Kata Chanyeol.
"Kita pilih lagu dulu." Kata Eunji.
Change to dialog ~~
Bomi: Lagu apa yang sedap dan best dan 5 orang nyanyi eh?
Baekhyun: Kita pilih idol group yang ada 5 orang then kita buat versi akustik tak pon kita buat versi kita takyah dance.
Suho: Boleh2 aku setuju.
Chanyeol: Beast? Aku jadi Junhyung.
Suho: Aku nak Doojoon.
Bomi: Alaa saya baru nak Doojoon takpelah hahah saya Dongwoon.
Baekhyun: Aku jadi Yoseob.
Eunji: Alaaa aku tanak Gikwang. Bomi tukarlahh aku nak Dongwoon.
Bomi: Yelah-yelah tukarr. Aku Gikwang.
Suho: So lagu apa kita nak nyanyi? Lagu sedih ke lagu happy?
Bomi: Sedih lah baru akustik.
Chanyeol: Ribbon?
Baekhyun: Cun!Mereka mula berlatih mengikut part masing-masing.
"Rasanyakan kita kena shopping pakaian kita lah." Kata Taeyeon.
Lagu pon tak pilih lagi dah sibuk nak cari baju~~
"Kannn. Aku akan pastikan group kita paling vogue!" Kata Seohyun.
Akhirnya pavlova memutuskan untuk memilih Yugyeom, Jackson dan Key. Desperate!
"Wey aku dah tau nak nyanyi lagu apa!" Kata Key.
"Apa?" Tanya Taeyeon.
"Ribbon dari Beast." Jawab Key.
To be continued...
YOU ARE READING
Beautiful
FanfictionBomi baru berpindah ke University sama dengan Baekhyun. Cita-cita Bomi untuk jadi Doktor pakar bedah. Matlamatnya hanya belajar, belajar dan belajar tanpa fikirkan apa-apa. Sampailah di U, Baekhyun cuba menarik perhatian Bomi dan menguratnya. Adak...