6 Haziran 1978 20:30

10 1 0
                                    

"Ne korkunç. Eşiniz çok şaşırmış olmalı." Bayan Morgan ilgiyle katıldığı bir sohbetten hizmetçinin kulağına bir şeyler fısıldaması ile tamamen kopmuştu.
Birkaç dakikalığına ortadan kayboldu. Geri döndüğünde gülümseyerek konuştuğu kadından özür diledi. Kadın heyecanla konuşmasına devam etti. Bayan Morgan bir konuşmadan koptuğu anda yeniden odaklanamazdı. Kadın hikayesine devam ettiğinde, onun anlattıklarından çoktan sıkılmıştı fakat sonuna kadar sabırla dinledi. Zaten herkes Bayan Morgan'ı sabrı ile tanıyordu. Ne de olsa Tom Morgan'a katlanmak kolay iş değildi.
Yaşlı Tom'un yakınlarında oturan bir adam onun seyahat tecrübelerinden oldukça etkilenmiş görünüyordu ki Tom verdiği yanıtları kendisi bile dinlemiyordu.
Konuklar, masada ne olduğuna anlam veremediği pek çok yiyecekle karşılaşmıştı. Kadınlar ise fısıldayarak birbirlerine soruyordu.
"Söylesene, Asya'dan getirdiği baharatlar şunlar olabilir mi?"
"Kim bilir? Eğer öyleyse tüm bu ziyafet için kaç kese altın ödediğini hayal edemiyorum."
O dönemde birçok yerde sadece varlıklı kişilerin, genellikle de soylu takımının baharat ve otlar gibi pahalı ürünleri getirmeye gücü yetiyordu. Bu nedenle zenginlerin ve soyluların mutfakları, yabancı kültürlerden etkilenmeye daha açık olmuştu.
Ziyafetteki çoğu kişi zengin ve soylu olsa da Morgan ailesi onları dahi şaşırtmıştı. Bunun gerçek nedenini kimse bilmiyordu. Morgan ailesinin söylentilere ters düşmeyecek derecede yamyam olduğunu kim tahmin edebilirdi?

"Sahiden bu aile tam bir lezzet ustası."

"Dahası var. Bayan Morgan böylesine yetenekli bir adama sahip olduğu için çok şanslı."

"Yediğim şeyin bir geyik olduğuna inanmak istiyorum. Gerçekten lezzetlidir."

"Tanrım, bu şey harikulade."

Tom Morgan'ın yaşlı kulakları her şeyi işitmiyordu fakat masada nelerin döndüğünü çok iyi biliyordu. Şık avizelerin vurduğu ışıklar altında akılları baştan alan güzelliği ile parıldayan Bayan Morgan'a baktı. Ne acı, bu onu bu hali ile son görüşüydü. Kırmızı elbisesinin içinde ne kadar da dayanılmaz görünüyordu. Neyseki bu kadını daima bu hali ile hatırlayacaktı. Karşı konulamazlığı ile. Evet onu hatırlayacaktı çünkü dünyadaki son dostu oydu. Birbirlerine baktılar.
"Vakit geldi."

Ama Tatlım, Burası Harikalar Diyarı DeğilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin