Chapter 3

574 46 8
                                    

"Mingyu, hari ni hyung balik lambat sikit" kata Wonwoo yang sedang menyarungkan kasut kerjanya.

"Okay, hyung" jerit Mingyu dari dalam bilik.

Wonwoo melangkah keluar rumah dan pergi kerja. Manakala Mingyu sudah pun bersiap untuk pergi kerja. Pintu ditutup rapat. Mingyu nengatur langkah ke tempat kerja. Sudah seminggu dia berada di Incheon, dan sudah seminggu juga dia tidak menghubungi Ommanya.

"Aku rindu Omma la, mesti Omma risau kan aku" Mingyu mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam poket. Tangannya lancar mencari mendail nombor telefon Omma. Semenjak berada di Incheon,Mingyu telah menukar nombor telefonnya bagi mengelak Monsta X menelefonnya.

Trutt trutt

"Hello"

Kedengaran suara wanita dihujung talian "Hello,Omma"

"Mingyu-ya"

"Ye Omma,ni Mingyu" Mingyu gembira mendengar suara yang dirinduinya.

"Oh, finally kau telefon juga" tiba-tiba terdengar suara lelaki ditalian. Siapa ?

"Ya!! Kau siapa?" Soal Mingyu. Nada suaranya ditinggikan.

"Oh,baru seminggu kau lari dah lupa dekat aku. Tinggikan suara pula tu"

"Wo..Wonho ? MO...MONSTA X ?" tergagap Mingyu menyebut nama itu.

"Huh. Well Omma kesayangan kau dan adik kau yang cantik ni ada dengan kami"

Mingyu terdengar namanya dipanggil oleh Omma dan Yuju "Omma! Yuju! Kau jangan apa² kan mereka!!"

"Aku bagi mase 48 jam untuk kau langsaikan hutang bapak kau! Bawa duit tu ke tempat kami!" Kini nada Wonho bertukar serius. "Ingat , 20 juta won"

"Apa? Mana aku nak cari banyak tu dalam mase 2 hari ? Hello ! Hello !" Kata² Mingyu hanyalah sia-sia kerana Wonho telah pun mematikan panggilan.

Mingyu tiba di Kedai tteobeokki Yangdo. Wajahnya kusut. Mingyu menarik kerusi disalah satu meja disudut kedai itu. Kepalanya diletakkan diatas meja manakala tangannya memjadi alas.

"Mingyu?" Panggil Eunha yang tiba awal pada hari itu.

Mingyu mengendahkan panggilan Eunha. Eunha menarik kerusi dihadapan Mingyu dan duduk diatasnya.

"Mingyu kau okay tak?" Soal Eunha risau. Tangannya perlahan-lahan ingin menyentuh bahu Mingyu tapi dibatalkan niatnya.

Eunha bangun dari duduknya dan hendak beredar meninggalkan Mingyu sendirian tetapi tangan Mingyu pantas memegang lengan Eunha.Eunha tersentak.

"Eunha, Family aku dalam bahaya" Mingyu mengangkat wajahnya. Sembam matanya, bekas air mata masih lagi bersisa.

"Apa?" Buntang mata Eunha memandang Mingyu.

Mingyu berdiri dan menarik Eunha dalam pelukannya. "Eunha-ya, mana aku nak cari 20 juta dalam masa 2 hari ni"

"Apa ? 20 juta ?" Eunha menggosok belakang Mingyu bagi menenangkan Mingyu.

Mingyu melepaskan pelukan dan terus beredar keluar meninggalkan kedai tteokbeokki Yangdo.

"Ya Mingyu kau nak ke mana ?!!" Jerit Yangdo yang baru sahaja selesai memotong bahan masakan.

"Oppa,biarkan dia. Tadi dia bagitahu Family dia dalam bahaya dan pasal duit 20 Juta" kata Eunha yang tidak berganjak dari tempat dia berdiri  tadi.

"20 juta? Banyak tu" Yangdo menggaru kepalanya tidak gatal.

"Oppa,izinkan Eunha keluar kejap. Eunha nak pergi bercakap dengan Mingyu" pinta Eunha.

"Hmm baiklah. Cepat sikit , jangan pergi lama sangat" pesan Yangdo.

"Gomawo Oppa" Eunha segera mencapai bag bimbitnya dan terus berlari mengejar Mingyu.
"Mana aku nak cari dia?"

Mingyu mendaki tangga kecemasan bangunan Apartment mewah yang didiami ramai orang kaya. Mingyu berhenti ditingkat 4 dan terduduk.

"Omma

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Omma ..... Yuju...." Mingyu menundukkan wajah memandang lantai.

"Aishh cepat betul Mingyu hilang, mesti dia balik rumah" Eunha segera mengatur langkah menuju ke apartment dan pergi ke tingkat 5 dimana rumah Wonwoo terletak.

Setibanya dia ditingkat 5, tangannya hendak menekan loceng rumah tiba² ......

"AAAAAAHHHHHHHH"

"Huh?" Eunha berpaling ke arah suara jeritan itu. "Mungkin tu.. Mingyu!" Eunha terus berlari ke arah suara tersebut iaitu ke tangga kecemasan. Eunha membuka pintu ke tangga kecemasan, dia ternampak Mingyu dibawah yang sedang duduk dengan keadaan menunduk. Eunha menuruni tangga dan duduk di sebelah Mingyu.

"Mingyu?" Eunha memberanikan diri memegang tangan Mingyu. Sejuk tangan dia. "Mingyu... awak okay tak?"

Mingyu memandang wajah Eunha.

"Kalau ada masalah cerita dekat aku" tangan kanan Eunha memegang pipi kanan Mingyu.

"Omma dan Adik aku kene culik" Mingyu terus tertunduk selepas menyebut nama orang kesayangannya.

"Apa ?!!!" Bulat mata Eunha mendengar kata-kata Mingyu. "Awak dah buat laporan polis?"

Mingyu menggelengkan kepala, "Aku tak boleh.... Ni urusan family aku.. Ni semua berpunca daripada Appa yang kuat berjudi dulu! Hutang dia,  kami terpaksa kami tanggung" Tinggi nada suara Mingyu.

"Hmm mana Appa awak sekarang?" Soal Eunha.

"Dah tak ada" jawab Mingyu ringkas.

"Mingyu kenapa lambat bagutahu hyung ?" Soal Wonwoo. Kesal dia dengan Mingyu kerana lambat memberitahu hal penculikan Omma dan Yuju.

"Mingyu... tak nak ganggu hyung kerja"

"Mingyu,hal macam tu jangan fikir hal kerja. Ini soal nyawa kamu tahu" Wonwoo jalan ulang-alik dihadapan Mingyu.

"Hmm macam ni... Eunha ada plan" Eunha bersuara apabila Mingyu dan Wonwoo terdiam.

"Apa dia?" Wonwoo memandang Eunha begitu juga Mingyu.

"Eunha akan pinjam dekat Appa 20 juta won tu" cadang Eunha.

"Eunha ! Kau gila ke ? 20 juta bukan sikit tahu!" Mingyu merenung tajam ke arah Eunha.

"Eh, rileks la. Appa aku sporting! Mingyu,awak jangan risau. Duit tu tak akan terlepas dekat tangan diorang" Eunha meyakinkan Mingyu. Senyuman diberikan kepada Mingyu.

"Apa plan kau?" Soal Wonwoo.

Eunha tersenyum nakal.

Bersambung

48 HOURSWhere stories live. Discover now