Viktória (Vika)
Vika sa prebudila so smútkom na tvári, pretože bola streda. Pozrela sa na hodiny a uvidela čas 7:00. Vstala a na stole našla papierik:
Do roboty som išla skôr a ocino musel niečo vybaviť kvôli robote. Daj si jogurt, je vpredu na druhej poličke. Držíme ti palce cez 4. vyučovaciu hodinu na teste z biológie.
Mama a ocino.
Do kelu učila som sa ja vôbec pýtala sa samej seba. Utekala do svojej izby a skoro narazila do dverí bratovej izby, ktorý ešte spal. Volal sa Roman. Mali riaditeľské voľno. Pozrela na svoj stôl a zbadala na ňom otvorenú učebnicu biológie a vytlačené stránky s otázkami na biológiu. Samozrejme vyplnené a to dospelo k záveru, že sa učila a spadol jej kameň zo srdca. Bolo už 7:05, preto utekala naspäť k stolu a rýchlo sa naraňajkovala. Musela si švihnúť, lebo autobus jej pri dom chodil o 7:40 a o 7:35 musela vyraziť z domu. Prezliekla sa, zobrala si tašku s knihami a pribalila si pollitrovú fľašu vody a desiatu. Napila sa a utekala sa prezuť a prezliecť. Bolo už 7:30 a prezliekanie jej trvalo neskutočne dlho, ale mala našťastie čas. Vyšla von, zobrala si kľúče a vybrala sa k výťahu. Ach nie, zabudla som si úlohu z anglického jazyku povedala si sama pre seba. Otvorila dvere a vyzula sa z tenisiek, utekala do svojej izby a zbalila si ju do tašky. Cestou späť na chodbu sa pozrela na hodiny a bolo 7:36. Rýchlo sa obula a išla k výťahu. Mala šťastie výťah bol na 8. poschodí a práve ona na tom poschodí bývala. Stlačila tlačítko a dvere výťahu sa otvorili. Nastúpila stlačila tlačítko 0 ako prízemie. Keď bola na prízemí, vystúpila a otvorila dvere do nádherného mesta- Nitry. Bežala na autobusovú zastávku, už bola iba 10 metrov pred autobusom no vtom autobus začal štartovať a išiel preč.
Cez okienko autobus sa pozrel na ňu jej spolužiak a aj kamarát Leon. Videla ako niečo šoférovi autobusu hovorí a hneď na to autobus zastal. Vika pobehla k autobusu, priložila kartu k prístroju, sadla si vedľa Leona a povedala:
,,Ďakujem, neviem či by som to do školy stihla peši a či by som vôbec vládala".
Leon len odpovedal: ,,Nemáš začo."
V škole cez veľkú 20-minútovú prestávku (po 3. vyučovacej hodine)
Fúha, už aby bol ten deň za nami povedala si Vika:
Čakala ju totiž najťažšia hodina a to biológia, na ktorej mali písať spomínaný test.
Tesne po zazvonení na hodinu pristál na jej lavici lístoček a bolo na ňom napísané:
Otvor po hodine
Vika sa radšej sústredila na písomku. Bola ôsmačka, takže to nemala veľmi ľahké. Písali z Vnútorných geologických procesov a to bolo učivo na 6 veľkých strán. 15 minút pred koncom hodiny trápilo Viku len jedno, akú známku dostane. Chcela mať vždy čisté vysvedčenie, či už na polroku alebo na konci roka. Učiteľka začala zbierať papiere a na hodine ich začala opravovať. 5 minút pred zvonením oznámila: ,,Takže, písomky mám opravené, ale známky vám zapíšem až na ďalšej hodine. Vike sa rozbúchalo srdce pri čítaní mena a učiteľka hovorila známky a mená žiakov:
,,Leon 2, Vika 1,..."
Ďalej Vika nevnímala, kto má akú známku a užívala si svoju 1.
Po hodine mali už len Slovenský jazyk a Svet práce. Zrazu zazvonilo a Vika rýchlo rozbalila lístoček a našla tam:
Ahoj,
cez matematiku ma napadlo, či by sme nezaložili nejakú pátraciu agentúru alebo tak nejak a či by si nechcela byť jej členom ? Tak čo, pridáš sa ? Mohli by sme pátrať po celom Slovensku, tento rok budeme mať obaja 15, čiže je to v pohode. Bolo by fajn, keby si sa pridala.
Leon
Hm... zaujímavá ponuka a začala písať Leonovi:
Ahoj tiež,
zaujímavá ponuka, rada by som ju prijala, ale sme len dvaja, nie je to na takú vec málo ?
Keby sme našli niekoho ďalšieho, len koho ? A ešte čo na to povedia rodičia ?
Vika
Na vrch papierika, tiež napísala: Otvor až po hodine.
Potajomky hodila papierik Leonovi na lavicu. Leon si prečítal nápis a schoval do lavice.
Posledné dve hodiny, ubehli dosť rýchlo. Bola týždenníčka a preto zostala po 6. hodine aby utrela tabuľu. Keď skončila, poobzerala sa po laviciach a na svojej uvidela ležať lístoček:
No áno máš pravdu, ale fakt koho ? Babu alebo chalana ?
Vieš čo ? stretnime sa dnes o 16:00 v parku, tedy ak máš čas.
Ak máš, tak tam prosím príď.
Ak nie, choď tam prosím ťa skôr a nechaj mi tam odkaz.
Leon
Porozmýšľala a zistila, že streda je jediný deň kedy má voľno a zajtra v štvrtok mali len 5 hodín a na žiadnu nemali úlohu a ani sa nemuseli učiť. Zostával jej len dejepis, ale na ten sa naučila raz-dva.
Doma našla ďalší papierik a pomaly jej tie papieriky začali liezť na nervy. Bolo v ňom:
Otec ešte neprišiel a ja som musela ísť do obchodu.
Daj si palacinky, sú v chladničke v bielej miske a daj ich zohriať na 80 stupňov na 15 minút.
Mamina
Vybrala misku s palacinkami a dala ju do rúry. Zapla na 80 stupňov a 15 minút. Potom si spomenula na svojho brata. Išla ho pozrieť do izby, lebo by sa nezdalo, že by mal spať a ticho väčšinou nebol. Zaklopala na dvere, ale žiadna odpoveď. Znova zaklopala, ale stále nič. Zaklopala ešte raz naposledy a vtom začula radostné ďalej. Otvorila dvere a uvidela brata ako si láme hlavu nad domácou úlohou z matematiky. Bol už siedmak. A potom Vika povedala: ,,Len som chcela vedieť, či si v poriadku a či vôbec si tu." Vika už chcela odísť, keď začula:
,,Vika ?"
Vika odpovedala len: ,,Áno?"
Takéto otázky veľmi nemala v láske, radšej chcela, aby sa jej to človek opýtal hneď.
Roman položil druhú otázku, ktorá znela:,,Naozaj si sa o mňa bála ?"
Vika s istotou v hlase odpovedala: ,,Jasné, viem že to medzi bratom a sestrou nie je také normálne, ale áno."
Vika sa naučila dejepis, akurát keď zacinkala rúra. Najedla sa.
O 15:30
Radšej už pôjdem povedala si Vika. Rodičia nikde a tak sa rozhodla, že im napíše odkaz:
Idem do parku. Mám sa tam stretnúť s Leonom. A z biológie som dostala jednotku :).
Vika
Prezliekla som sa a išla do parku. Prišla som tam o 15:55 a bol tam už aj Leon.
Sadli sme si na lavičku a začali sme sa rozprávať.
Takže prvá časť mojej knihy. Dúfam že sa vám páčila. A asi tu budem dávať dlhšie časti. Teraz som prekonal môj rekord rekordov a napísal som časť nad 1000 slov bez autorskej poznámky. Ďakujem za vote, alebo aj to videnie :). To je asi všetko :).
ESTÁS LEYENDO
Skvelý tím- Záhada Bratislavského hradu
AventuraSkoro dospelé deti aj schopné sa postarať sami o seba chodia do spoločnej školy v Nitre. Jedného dňa sa rozhodnú založiť si pátraciu spoločnosť. Ani nie onedlho sa im prvá záhada naskytne v Bratislave. Podarí sa im vyriešiť záhadu skôr ako polícii...