sweet rain(part 6)

40 3 0
                                    

[Rumah triplet Tae]
"Saya dah balik.." Taeyeon masuk ke rumah. Dia nak naik ke atas bilik untuk berehat. Baru je nak naik tangga kembarnya memanggil kat ruang tamu. "Taeyeon mari sini tengok Running Man show feveret kau ni..." Kim Taemin memanggilnya.. Kim Taehyung pula fokus melihat sambil makan ayam goreng. Bila ada part lucu mereka berdua pun ketawa. "Malas la nak tengok. Aku penat la." Taeyeon menjawab dan naik ke atas.

Skip....

[Bilik Taeyeon]
Taeyeon masuk dalam biliknya dan membaling begnya kat katil. Dia pun merebahkan badannya ke katil dan rehat sekejap. Dia flashback balik situasi petang tadi dan bermonolog.. 'Kenapa dengan namja tu? Takkan la baru jumpa dah suka dengan aku? Gila ke apa? Ahhh... Biar la dia tu.. Malas nak layan... Tapi apa nama dia ya? Lupa pula nak tanya... Ahhh... Lupakan la semua apa yang berlaku hari ni... Penat je fikir.. Baik aku mandi..'

Lepas mandi, Taeyeon memakai baju tidur. Dia pun baca novel kat atas katilnya sebelum melelapkan mata. 'Ah ha.. Listen boy..' Hp Taeyeon berbunyi.. "Hish... Siapa pula yang kacau org nak baca novel ni.." Taeyeon membebel sendiri. "Hello..??" Taeyeon menjawab panggilan tanpa memandang skrin hp nya...

Skip...

[Rumah Jin]
Kim Seokjin sedang menonton tv selepas dinner. Dia mencari rancangan yg menarik untuk dilihat. Dia menekan remote dan menukar channel berulang kali. 'Huh... Bosannya.. Hah! Bagus aku tengok movie..' Jin bosan dengan rancangan kat tv. Dia pun membelek DVD movie yang dia nak tengok dalam beg khas untuk DVD.. "Hah.. Ni best.. Iron Man.." Jin pun memasukkan DVD kat pemain DVD dan tekan butang play.

Setengah jam kemudian.. Jin masih bosan melihat movie Iron Man. 'Haus la pula..' Jin pergi ke dapur. Movie Iron Man dia biarkan tanpa pause. Dia membuka peti sejuk dan mengambil soft drink. Semasa mahu pergi ke ruang tamu dia ternampak bungkusan cupcake di meja makan yang dia beli petang tadi. Jin tersenyum sendiri. Dia pun membawa bungkusan tu dan makan sambil tonton Iron Man.

Jin makan strawberry cupcake tu. Semasa mengambil cupcake yang kedua dia ternampak ada kad bisnes di tepi bungkusan tu. 'Lupa pula.. Ni kad bisnes Kim Taeyeon.. Hihihi.. Sekarang aku bosan.. Baik aku kacau dia..' Jin membungkus balik cupcake yang tinggal sebiji(utk pembantu rumah dia..hihihi). Dia pun mendail number fon Taeyeon..

Skip....

[Jin dan Taeyeon ber 'calling']
Taeyeon: hello??
Jin: hello?? Ni Kim Taeyeon ke??
Taeyeon: ya..ni saya. Siapa ni??
Jin: nan neorul saranghae...(bayangkan jin nyanyi cover lagu dia)
Taeyeon: siapa ni? Hei!! Jangan main-main la malam buta ni.!!
Jin: cik Taeyeon.. Garangnya.. Hahaha.. Ni saya la.. Kim seokjin..
Taeyeon: Kim Seokjin mana pula ni?? Saya takde kawan nama tu! Yang saya kenal Ji Suk Jin member Running Man..
Jin: hahaha.. Tak sangka pula awak ni pandai buat lawak.. Hmmm.. Ni saya Kim Seok Jin.. Namja yang minta maaf tadi dan kakinya lebam dua-dua sebab ditendang oleh yeoja yang garang tapi cute..
Taeyeon: kau??? Kau nak apa hah?!! (Terkejut dan ada debaran halus di hati)
Jin: saya nak awak... Hahaha.. Serious ni...
Taeyeon: kalau nak call sebab nak main macam budak kecil baik tak payah.. Aku penat dan nak tidur.. Good nite..(nak end call tapi dia dengar Jin jerit)
Jin: eh eh.. Cik Taeyeon nanti dulu.. Saya ada sesuatu nak cakap ni..
Taeyeon: apa dia??(mengeluh sbb malas nak layan)
Jin: strawberry cupcake tu sedap sangat.. Dan saya nak cakap yang saya betul-betul sukakan awak..
Taeyeon: hahahaha.. Mustahil la.. Aku baru je kenal kau.. Takkan la dah ada perasaan macam tu? Dah la saya nak tidur.. Ngantuk.. Bye.. Good nite..(end call)

Skip....

Jin memandang skrin hp nya.. Kata-kata Taeyeon sebentar tadi terimbas kembali di ingatannya. Jin tersenyum. 'Huff.. Aku cakap betul dia cakap aku main-main pula.. Takpe.. Saya akan pikat hati awak sampai awak suka saya..'

Skip....

Taeyeon nak melelapkan mata.. Tapi kata-kata Jin membuatkan dia sukar untuk menutup mata. 'Eh.. Kenapa pula aku fikir pasal dia ni?? Arghh.. Geramnya aku.. Ah!! Sudah la.. Tutup la wahai mata..' Taeyeon berkata dalam hati sambil tangan dan kakinya menghentak-hentak atas katil tanda geram.

TBC.....

Sweet RainWhere stories live. Discover now