[Soft and Lovely Cake Shop]
Sorang pelanggan masuk ke kedai. Pelanggan tu adalah sorang namja. Namja tu tak lain tak bukan adalah Kim SeokJin. Tapi, dia belum tau yg pemilik kedai ni adalah Kim Taeyeon. Yeoja yg bajunya basah terkena air hujan tu. Dia pun order kek yg dia nak beli."Silyehamnida.. Ada jual strawberry cupcake??" Taeyeon sedang menambah dan menyusun kek yg habis mendongak ke arah Jin. "Ya. Kami ada jual strawberry cupcake encik.. Nak beli?" Masa ni Taeyeon belum kenal Jin yg menyebabkan bajunya basah semalam. Apabila Taeyeon memandangnya, Jin terasa seperti jantungnya berdebar. Dia terpaku melihat Taeyeon. Dia terpikat melihat muka Taeyeon yg cantik.
'Eh.. Kenapa dgn aku ni? Aku tersuka tanpa sengaja ke dgn yeoja ni?' Jin berkata dlm hati. Taeyeon melambai tangannya ke muka Jin. 'Kenapa dgn dia ni? Menghayal sampai ke mana? Ke bulan ke?' Taeyeon juga berkata dlm hati sbb hairan tiba-tiba je namja kat depan dia jadi frozen. "Encik?? Ok ke? Nak beli ke tak ni strawberry cupcake?" Taeyeon menanya Jin. "Hahh? Ehemm.. Ya saya nak beli strawberry cupcake. Bagi tiga biji.." Jin menjawab dan berubah jadi cool utk menutup malunya sebentar tadi. "Ok encik.. Sila tunggu sebentar ya?" Taeyeon memasukkan strawberry cupcake ke dlm kotak dan membungkusnya.
"Ok encik.. Ni strawberry cupcake encik." Taeyeon memberi cupcake kpd Jin. "Kamsahamnida.. Hmm.. Cik? Boleh saya tanya? Nama cik siapa? Siapa pemilik kedai ni?" Jin bertanya soalan kpd Taeyeon. "Ohh.. Kim Taeyeon imnida.. Saya pemilik kedai ni." Taeyeon menjawab soalan Jin dan senyum.
"Btw, kenapa encik tanya?" Taeyeon merasa hairan dgn pertanyaan Jin. "Ohh.. Sbb saya baru nampak kedai ni kat kawasan ni.. Awak baru buka ke?" Jin menanya Taeyeon semula dgn ramah. "Ohh.. Ya.. Saya baru buka.. Ni kad bisnes saya.. Tu number kedai dan number saya.. Kalau nak order boleh call number tu.. Kami ada buat delivery." Taeyeon memberi kad bisnes sambil buat promosi.
'Wow.. Sambil menyelam minum air.. Dia bagi number dia kat aku.. Yeah.. Daebak..' Jin berkata dlm hati dan tersenyum sendiri. Taeyeon melihat Jin hairan dgn kelakuan Jin sekarang. 'Apahal pula lagi namja ni senyum-senyum sendiri? Gila ke?' Taeyeon bermonolog. Lalu, dia menegur Jin. "Encik ok ke? Kenapa senyum sendiri? Sakit ke?" Jin tersentap. Dia pun tersedar dari lamunannya. "Hah?? Hihihi.. Takde la.. Saya ok.. Saya senyum sbb saya tak payah lagi susah-susah pergi kedai awak sbb ada delivery." Jin cover malunya dgn berkata macam tu kat Taeyeon.
Skip...
**flashback Jin **
Kim Seokjin baru balik dari kerja(praktikal di hospital) petang itu. Semasa drive pulang ke rumah dia teringin makan dessert. Dia pun pergi singgah di satu pekan yg biasa dia kunjungi. Jin pun mencari kedai cake. Dia ternampak satu kedai cake yg baru. 'Eh ada kedai cake baru la. Baik aku try masuk. Manatau ada cupcake feveret aku.' Jin berkata dlm hati. Dia pun masuk ke kedai itu. Soft and Lovely Cake Shop..
**end flashback Jin**Setelah Kim Seokjin membeli cupcake, dia sempat berkenalan dgn Kim Taeyeon. Dia pun beredar keluar dari kedai tu. Semasa Jin keluar, Taeyeon melihat dia keluar. Mata Kim Taeyeon jadi besar dan bulat dgn apa yg dia lihat sekarang...
TBC.....
YOU ARE READING
Sweet Rain
FanfictionCerita ni memang best klau dibaca.. Sebuah cerita romantic.. Once upon a time...??hihihi.. Kisah dia camni Kim Seok Jin telah terjatuh cinta tanpa sengaja ngan Kim Taeyeon disebabkan satu peristiwa yg tidak sengaja berlaku.. Adakah Taeyeon akan memb...