sweet rain(part5)

43 3 1
                                    

[Soft and Lovely Cake Shop]
'S 1204 B?? Ohh.. Jdi dia la pemandu tu.. Siap kau...' Kim Taeyeon berkata dalam hati.

Pekerja 1 baru je balik dari delivery kek masuk dalam kedai. Kim Taeyeon pula keluar dari kedai. Tapi, pekerja 1 menahan Taeyeon dan bertanya. "Unnie nak pergi mana?" "Aku nak settle problem aku jap. Kamu jaga kedai jap." Kim Taeyeon pun keluar..

Skip...

[Parking car kat depan kedai Taeyeon]
Kim Taeyeon membuat muka marah. Dia pergi ke arah Kim Seokjin. Jin pula baru nak masuk kereta Taeyeon telah menghalangnya. "Ehhh.. Terkejut saya... Ya ada apa Cik Taeyeon??"

Jin terkejut dengan tindakan Taeyeon sebentar tadi. "Kau ada hutang dengan aku. Aku nak settle kan hari ni." Taeyeon berkata. "Hutang apa?" Jin tanya dengan rupanya yg blur.. Dengan tiba-tiba Taeyeon menendang kaki Jin dengan kuat. Jin pun apa lagi menjerit kesakitan. "Awhh.. Apa ni? Sakit la.. Kenapa awak tendang saya?" Jin menyoal sambil mengusap kakinya. "Kau nak tau kenapa aku tendang kaki kau? Pasal kau la baju aku basah semalam.!!" Taeyeon bercakap dengan suara yang lantang.

"Jadi awak la yeoja yang basah baju tu?" Jin berkata dengan tersengih. 'Ek eleh.. Boleh pula tersengih.. Aku tengah geram sekarang ni.." Taeyeon bermonolog. Taeyeon menendang lagi sebelah kaki Jin. "Awhh.. Sakit.." Jin sekali lagi menjerit. "Tapi camne awak tau saya yang buat?" Jin menanya. "Ingat aku ni ada penyakit Alzheimer ke? Hei bro aku ingat la number flat kau." Taeyeon berkata dengan kasar. Jin senyum. "Kenapa kau senyum? Sekarang ni aku nak kau minta maaf kat aku." Taeyeon memandang tajam muka Jin. "Ok.. Saya minta maaf Cik Taeyeon." "Ok.. Saya maafkan awak.." Mereka pun bersalam..

Taeyeon ingin melepaskan tangannya dari genggaman Jin tapi Jin masih lagi memegang tangan Taeyeon sambil tersenyum. Sebabnya Jin dah mula suka dengan Taeyeon. Tiba-tiba, Jin menarik tangan Taeyeon. Taeyeon pun terdorong ke depan dan berdiri betul-betul dekat dengan Jin. Taeyeon terkejut dengan tindakan Jin. Taeyeon mendongak memandang Jin. Taeyeon terasa dadanya berdebar merenung mata Jin. "Tadi saya dah minta maaf tapi kata maaf saya tu bukan free ya.. Ada ganjaran tau.." Jin tersengih. Muka Taeyeon pun berubah dan melepaskan tangannya dengan kasar. "Apa? Ganjaran? Apa kau nak?" Taeyeon dah melenting. "Saya nak awak.." Jin berkata dengan serius. Tapi Taeyeon tak menganggap ianya serius. Dia pun berjalan masuk ke kedainya semula sambil mengeluarkan kata-kata kesat tanpa memandang Jin. Jin hanya melihat Taeyeon pergi dan tersengih.

TBC.....

Sweet RainWhere stories live. Discover now