sweet rain(part 3)

60 5 0
                                    

[Soft And Lovely Cake Shop]
Tepat jam 10am Kim Taeyeon(you) sampai ke kedainya. Dia masuk ke dalam bilik ofisnya utk mengurus stok dan bekalan bahan mentah. Selepas selesai urusan dlm ofis, dia membantu pekerjanya di luar. Taeyeon menjaga di bahgian kaunter. Dia menjadi cashier. Dia dan sorang pekerja di luar. Pekerjanya sedang menyusun roti dan kek. Dia juga menjadi customer service. Dua org pekerja lagi berada di blkg iaitu bahagian dapur. Mereka sdg membuat kek dan roti.

Taeyeon menyuruh pekerjanya jaga kaunter dan dia masuk dlm ofis. Dia merasa tidak tenang dan fikirannya kacau. Dia asyik teringat peristiwa semalam. Dia masih geram dgn org yg menyimbah air hujan dan terkena ke arahnya. 'Tak guna betul pemandu tu. Gara-gara dia aku lambat dtg kerja. Nasib baik aku ingat nombor flat kereta dia. Huh!! Kalau aku jumpa dia, aku nak je belasah muka dia.' Taeyeon berkata dlm hati.

\\ flashback yesterday //
Baju Taeyeon basah kuyup. Ketika itu, muka dia bertukar merah. Dia malu bercampur geram dan marah. Dia malu sebab bajunya basah dan org yg menunggu bas melihat dia dgn muka terkejut dan ada juga yg rasa kesian dgnnya. Dia juga rasa geram dan marah sbb pemandu kereta tu langsung tak berhenti utk minta maaf. Dia terus pecut je macam penjenayah dikejar polis je dia pandu kereta. Sorang yeoja yg menuggu bas pergi ke arahnya dan bertanya. "Kamu tak apa-apa ke?" "Nae, saya tak apa-apa. Jangan risau." Taeyeon membalas pertanyaan yeoja tadi dan dia pun berlalu pergi sbb bas pun dah sampai. Mereka yg menuggu bas semuanya dah naik. Taeyeon tidak jadi naik sbb keadaannya yg basah kuyup.

Taeyeon terpaksa patah balik ke rumah utk salin pakaian. Dia sempat call pekerjanya. "Hello, (nama pekerja 1. Hahaha..author malas bgi nama).. Saya dtg lambat hari ni. Tolong jaga kedai sekejap ya? Kalau ada pembekal call suruh dia call saya. Kalau ada delivery kamu tolong uruskan ok?" "Ya.. Ok unnie..."

Skip...

[Rumah triplet Tae(hahaha..reader fham juga kan mksud triplet Tae??)]
Kim Taeyeon smpai ke rumahnya dan terus naik ke atas pergi ke biliknya utk tukar pakaian. Ommanya yg sedang mengemas di ruang tamu terkejut sbb tiba-tiba sahaja Taeyeon meluru masuk ke rumah. Ommanya pun belum sempat bertanya Taeyeon laju naik ke atas macam baru dikejar anjing je.

Taeyeon turun ke bawah dan pergi ke dapur. Dia buka peti sejuk dan mengambil air mineral. Dia minum dgn gelojoh sbb marahnya belum hilang lagi. "Aik?? Kenapa kamu tukar baju ni? Takkan dah besar ni pun masih lagi main hujan macam budak tadika??" Omma mengajukan banyak soalan kpd Taeyeon. "Omma ni!! Jangan la tanya soalan yg buat saya sakit hati. Dah la geram, marah saya belum hilang lagi ni. Saya balik tukar baju sebab baju saya basah terkena air hujan. Tadi ada kereta tu pergi simbah saya dgn air hujan." Taeyeon menjelaskan kpd omma sbb kenapa bajunya basah. "Ohh.. Patut la kamu tukar baju.. Kamu ada nampak tak rupa pemandu tu? Yeoja ke namja?" Omma menanya Taeyeon. "Tak nampak la omma. Dia pandu laju sangat macam dikejar polis je cara dia pandu kereta. Tapi omma saya sempat tengok nombor flat kereta dia. S 1204 B nombor flat dia." Taeyeon menjawab soalan omma dgn teruja dan bersemangat sbb dia ingat nombor flat kereta itu. Dalam fikiran Taeyeon macam-macam benda dia nak buat utk dia balas dendam dgn pemandu kereta itu. 'Esok ke lusa ke atau lain hari ke, kita akan berjumpa juga nanti utk belasah kau..hahaha.. Just wait and see..' Taeyeon berkata dlm hati sambil tersenyum dgn rupanya macam org psiko.
\\ end flashback yesterday //

'Ah ha.. Listen boy.. My first love story..' HP Taeyeon berbunyi dan lamunan dia hilang. Dia mengangkat HP dan slide answer. "Hello.. Nae.. Boleh.. Ok.. Kamsahamnida.." Taeyeon menulis sesuatu di kertas. Dia mendapat panggilan dari pelanggan yg membuat tempahan kek. Kertas itu adalah alamat rumah pelanggan yg call tadi. Dia menyuruh pekerjanya buat delivery. "(Nama pekerja 1).. Kamu tolong hantar kek ni. Nah, alamat dia." "Ok, unnie.." Pekerja 1 terus keluar dan hantar kek.

Kim Taeyeon tinggal sorang di luar utk layan pelanggan dan jaga kaunter. Pekerja 2 dan 3 sibuk dlm dapur. Tiba-tiba... 'Kring..kring...kring..’ bunyi loceng(tak tau apa nama dia..dia panjang dan kalau digoyang berbunyi) yg tergantung di pintu berbunyi menandakan pelanggan masuk..

TBC....

Sweet RainWhere stories live. Discover now