(A/N: "...." = dialog , '....' = monolog atau ringtones HP)
[Taman xxx..]
Sunday, 3pm..
Hari ni Jin cuti. Dia membawa barang piknik. Dia membentang alas kain utk duduk di bawah pokok besar yang dihiasi bunga berwarna pink. Bila ditiup angin lembut, beberapa bunga pink itu jatuh berguguran ke bawah.Jin bertambah hensem apabila memakai baju T-shirt lengan panjang dan seluar jeans dengan sneakers. Stail rambutnya berwarna dark brown (bygkan hair style jin mcm kat bil).
Dia call someone.. Siapa lagi kalau bukan Kim Taeyeon.. Yeoja yg membuatkan heart nya berdegup kencang.." Hello.. Taeyeon.. Ingat tak pasal semalam?? Saya ada call awak?? Saya tunggu awak datang.. Ok?? Lagi satu.. Jgn lupa bawa cupcake feveret saya ya??" Dia menamatkan perbualan di talian..
Jin tersenyum sendiri.. Senyuman bahagia.. 'Harap dia dtg.. Penat aku plan ni..'
Skip...
\\flashback yesterday//
Jin call someone iaitu Taeyeon.. Dia nak buat surprise utk Taeyeon..[Jin dan Taeyeon ber'calling']
Taeyeon: hello..Jin: hello.. Cik Taeyeon.. Ni saya Jin..
Taeyeon: apa kau nak??(jwb dgn kasar)
Jin: amboi.. Garangnya.. Hahaha.. Ehemm(nervous).. Taeyeon.. Saya nak bagitau ni..
Taeyeon: APA?? Cepatlah cakap.. Aku nak buat kerja ni..
Jin: mianhae kacau awak wrong timing.. Saya nak awak datang esok kat taman xxx jam 3pm..OK??
Taeyeon: buat apa?? Malas la.. Esok aku nak rehat kat rumah je..
Jin: awak mesti datang.. Wajib.. No excuse..OK??
Taeyeon:hmmm...aaa..aaakuu..hish..tengok la dulu..klau ada mood aku datang..
Jin: tak boleh ikut mood.. Awak wajib datang.. Ok.?? Saya akan tunggu sampai awak datang..
\\end flashback yesterday//[Rumah Triplet Tae]
Kim Taeyeon sedang menonton TV sambil makan popcorn.. Dia mengeluh dan meletakkan popcorn di atas meja depannya..Dia teringat perbualan dia dengan Jin semalam..' Nak pergi ke atau tidak?? Tapi, kalau dia tunggu sampai malam camne?? Cara dia bercakap semalam mcm serius je.. Hmm..?? Ahh.. Biar la dia. Malas nak layan.'
Dia teruskan menonton TV sambil makan popcorn.. 'Ah ha.. Listen boy.. My first love story..' HP dia berbunyi dan fokusnya terganggu.. 'Hish.. Kacau betul la.. Orang nak tgok TV pun tak senang..' "Hello?? Ya..saya ingat..so what??"
Taeyeon takde pilihan lain. Dia mesti datang. Kalau tak datang, Jin mungkin akan call dia byk kali. Dia tak nak stress. Taeyeon pun bangun dan menuju ke dapur utk buat cupcake. 'Hish.. Mengada-ada betul.. Dah la paksa orang datang.. Minta bawa cupcake feveret la pula.. Errrgghhh..'
Kedainya tutup hari ni sebab Taeyeon nak berehat.. Tapi... Jin menyuruhnya datang dan dia terpaksa buat cupcake yg diminta Jin..T-T
TBC...
(A/N: >~< , T-T , sorry lambat update.. And sorry klau tak best and boring... Otak frozen wlaupun skrg musim panas.. Mungkin next chapter saya lambat update lagi.. Mianhae readers..)
YOU ARE READING
Sweet Rain
FanfictionCerita ni memang best klau dibaca.. Sebuah cerita romantic.. Once upon a time...??hihihi.. Kisah dia camni Kim Seok Jin telah terjatuh cinta tanpa sengaja ngan Kim Taeyeon disebabkan satu peristiwa yg tidak sengaja berlaku.. Adakah Taeyeon akan memb...