*مريم*
عدي اسبوعين علي الحفله والنهاردة اخر يوم امتحانات
امتحان فيزيا ،طبعا كان امتحان زي الزفت ،
ولما خرجت من الامتحان لقيت هاله خارجه من اللجنه اللي جنبي بتحسبن علي المدرسين بتوع اللجنه عشان مخلوش حد يغش.ميرو:"هدي نفسك يختي متعمليش في نفسك كده"
هاله:"اسكتي يا اوختي اللجنه كانت زي الزفت ،هسقط ياناس يا محمد قول لأبوك هاله هتسقط ،يا ست يا أمو نياظي صحي نياظي وقوليله هاله هتسقط "
ميرو:"متبقيش متشائمه كده خوفتيني ،انا حاسه ان انا كمان هسقط"
هاله:"طب يلا بقي نخرج نتفسح يمكن ننسي"
وفعلا خرجنا نتفسح ورحنا دريم بارك وركبنا معظم الالعاب
ولما ركبنا الديسكافري هاله قعدت تصوت وتقول يالهوي نزلني يابن ال****.وبعدين بعد ما روّحنا ، لقيت ماما واقفه في الصاله مستنياني ،مع ان مش من عوايدها تستناني يعني .
ميرو:"ازيك يا ماما " قلتها بقلق كده ،كأني بقول لها "هو فيه حاجه ؟"
ماما:"وانتي كمان يا حبيبتي ، المدرسه اتصلت وبيقولوا انك هتسافري بكره"
ميرو:"ايه ده؟ بكرة؟! انا افتكرت هيسيبونا شويه بعد الامتحانات مش علطول كده"'
ماما:"هتوحشيني اوي "وبدأت تعيط "انا مش عارفه ليه قلبي مش مرتاح للسفريه ديه"
ميرو:"متقلقيش يا ماما هيحصل ايه يعني"
في الحقيقة انا كمان قلبي مش مرتاح...*عند هاله*
هاله:"سلاموعليكوو ،الغدا ايه النهاردة؟"ماما(ديه مامة هاله) :"محشي يا حبيبتي"
هاله:"ايوة بقي يا ماما يا جامده"
ماما:"هاله، المدرسه اتصلت وبيقولو هتسافري بكرة"
هاله:" بجد؟ طب الحق اجهز حاجتي بقي"
تاني يوم نزلوا هما الاتنين وركبوا الباص اللي هيوديهم المطار.،وهما في الباص.
هاله:"ياااه اخيرا يا اعتمااااد هنسافر"
مريم:"، بذمتك ده منظر واحده تسافر لندن!"
هاله:"بقولك ايه ،معاكي سندويتشات ايه؟"
مريم:"سندويتشات؟"
هاله:"معلش يا اوختي من التوتر بس، اصل انا لما بتوتر باكل"
مريم:"ولما بتكتأبي بتاكلي ولما بتفرحي بتاكلي ولما بتعطشي بتاكلي، قوليلي حاله واحده مبتاكليش فيها"
هاله:"لما بكون نايمه مباكلش، لا استني، تقريبا باكل رز مع الملايكه"
ميرو:"بت انتي مش ملاحظه حاجه؟"
هاله:" لأ ،ايه؟"
ميرو:"مها مجتش معانا"
الميس اللي بتراقبهم و سامعه كلامهم:" مها تعبانه و مش هتقدر تسافر معاكو اهلها اتصلو امبارح و اعتذرو"
أنت تقرأ
Who Let You In?
Fanfic"عارفه لو كانت حياتي قصاد حياتك هختار مين؟" "مين؟" "هختار نفسي طبعا ايه الهبل ده" ................................................................................ "وانتي حبيتيه بجد وقتها؟" "اه..حبيته لأني كنت حاسه انه الشخص الصح..الحد اللي هيعوضني...