4. kapitola Škola a vyučování

18 5 0
                                    

Eliz z ošetřovny pustila až v sedm večer, aby se zašla najíst a další den stihla vyučování. Ethen šel k jídelně s nimi, a až tam se s Eliz i s ostatními dívkami rozloučil a sám se vydal do chlapecké budovy, aby se najedl.

V jídelně na dívky čekala Chariss, jelikož ona na ošetřovně nebyla, aby si mohla své nové věci vybalit a teď jim všem držela místo v jídelně. Holky pomohly Eliz sednout si na židli. A poté se sami usadily. V tu chvíli se před každou objevil talíř halušek s brynzou. Před Eliz se objevil i pohár rudé tekutiny, která vypadala jako krev.

Eliz toho nesnědla mnoho, ale pohár vypila až do dna a ještě poprosila o přilití. Poté s ní šla celá jejich parta až ke vstupu na kolej , kde nechaly Eliz v rukou Chariss.

Ta ji pomohla vystoupat schody k pokojům. Do koupelny v pokoji šla Eliz sama, ale celou dobu si s Charissou pomocí myšlenek povídala. Poté se vystřídaly a Eliz si zalezla do postele s deníkem pro upírku, který dostala při první proměně od vůdce jejich rodu, a zaznamenala si datum a čas dnešní proměny. Pak napsala její průběh. Tohle bude dělat do konce, což je nejdříve za tři týdny.

Chariss vylezla z koupelny mírně překvapená sprchou a splachovacím záchodem. Poté si i ona zalezla do postele.

„Dobrou noc, Chariss," popřála ji Eliz znaveně a pouhou myšlenkou zhasla v pokoji světlo.

„Dobrou, ať tě Nix s Artemis provází noční krajinou," zanotovala Chariss.

„Tebe taky," zamumlala už v polospánku Eliz.

******

Další den musely vstávat již v šest hodin a převléct se do cvičebního oblečení. O půl sedmé poté již stály na společném prostoru mezi oběma školama a čekali na učitele z obou škol, aby zahájili ranní rozcvičku.

Přesně s odbytím třičtvrtě na sedm přišli všichni učitelé a studenti se rozdělili na dvě skupiny. Jedna skupina vyběhla klusem a ta druhá sprintem.

Klusem běželi 5 koleček kolem jezera a běželi to především prváci až třeťáci. Vyšší ročníky běžely též 5 koleček, ale kolem obou budov, což dohromady bylo přibližně 20 km.

Po skončení koleček, hodiny odbyly půl osmé. Dál následovaly protahovací cviky a nakonec posilovací. Všichni si v tom už udělali cvik a nejstarší zvládli od všeho sto a více. Nejmladší kolem třiceti.

Poté další protahování a další kolečko běhu. Když byl konec většina se cítila již doopravdy probuzená. Málokdo se zadejchal. Ani Chariss s Maresem na sobě nedali znát fyzické vyčerpání.

Skončili v osm a ve čtvrt na devět měla být snídaně. Po ní už začalo normální vyučování. Proto se šli všichni převléct a provést ranní hygienu, na kterou nebyl do teď čas.

Eliz s Chariss se rychle osprchovaly a oblékly se do školních uniforem a vydaly se do jídelny na snídani. Nutno podotknout, že se snídaně skládala z ovesných vloček, ovoce a čaje. Nikdy neměly tousty, palačinky a další věci, které byly příliš těžké na trávení.

Po jídle se už společně se všemi dívkami vydaly na svou první hodinu toho dne, což byla historie literatury. Dnes probíraly řecké komedie a tragédie, spolu se všemi nekouzelníkům i kouzelníkům známými autory.

Při hodině učitelka popisovala rozdíli mezi komedií a tragédií, jejich společné znaky a nejznámější představitele.

Když zazvonilo na konec hodiny, dívky se vydaly na školní pozemky, jelikož měly zrovna volnou hodinu, až na Eliz, která mířila na hodiny boje s mečem a sebeobranu, kterou měla samotná s profesorem Potter. Svůj meč měla neustále při sobě na řetízku spolu s upířím tesákem, který dostala k desátým narozeninám jako dospívající upír od samotné bohyně Nyx.

Dostavila se do tělocvičny, kde už na ni profesor čekal. Odskočila se ještě do šatny převléci. Poté si protáhla ruce a nohy a přivolala si svůj meč.

Jen co znovu vešla, učitel na ni ze zálohy zaútočil. Eliz to sice čekala, ale nikdy nevěděla z jaké strany ji učitel napadne. Jeho útok odrazila plynulým zásahem svého meče a začal boj. Útok střídala obrana a výpad střídal výpad.

Za těch devět let se naučila dobře bojovat a neudělala ani o krok na víc. Avšak učitel měl nad ní trochu navrch zkušenostmi. Ale i přesto spolu bojovali něco přes čtvrt hodiny, než to ukončili a rozhodli se dát si pauzu.

Eliz se opřela o meč, aby se trochu vydýchala a učitel jim mezitím došel pro dvě sklenice vychlazené limonady.

Jen co přišel, vykouzlil dvě pohodlná křesla se stolečkem. S Eliz se posadili a upíjeli svou limonádu.

Po chvíli se začali bavit o jejich zápase a dopodrobna ho rozebrali. Eliz byla pochválená, že se vyhla minulých chyb, ale byly ji vytknuty nové.

Ale Eliz si z toho nic nedělala. Protože ke konci hodiny si povídali především o škole a profesor vyprávěl o svém vnukovi, který za ním na víkendy jezdí až z Anglie.

Eliz už poněkolikáté poslouchala vyprávění o tom chlapci, kterého měla sama možnost před šesti lety lépe poznat.

Zazvonilo a Eliz se nerada zvedla ze svého místa a vydala se převléci, aby se mohla vydat na další hodinu. Další hodinu měla být Společenská výchova a tudíž narazila na čekajícího Ethena u dveří do šaten.

Čekal na ni, aby mohli jít spolu a mohl ji pomoci s věcmi na cvičení.

*****

Mezitím co Eliz měla boj s mečem, ostatní dívky z party vymýšlely svatbu a u toho využívaly knihu, kterou si koupily v Poslední Naději.

Vymyslely vše do nejmenšího detailu, i to jak je dovést k oltáři, aby o tom ti dva nevěděli a přitom byli v upířím oblečení, ve kterém podle tradice chodí na lov, svatby a porady rodu.

Akorát ještě zajistit místo, jejich vůdce a další potřebné věci pro svatbu.

*****

Ethen s Maresem měli první hodinu Starokouzelničtinu a poté elektrický živel.

Nikdo z nich neměl tušení co se na ně v příštích hodinách chystá.

*****

Další hodinu měli, jak jsem již říkala Společenskou výchovu, kde bylo všech osm pohromadě. Na začátku si je učitelka prozkoušela z minulé látky Poté se rozdělili do dvojic a cvičili tanec tzv. Dračí polka. Je to kouzelnická obměna české polky, ale s tím rozdílem, že se taneční pár držel dvou základních kroků. Klasické polky a kroků do strany tzv. Příkroků. Ruce měly dívky na ramenou chlapců a ti je drželi za boky. Těmi kroky se otáčeli do kruhu a vždy po třech dobách vyzvedli pánové dámy do vzduchu a příkrokem se otočili do kola.

Ethenovi s Eliz šel tento tanec dobře a po pár krocích přestali počítat doby a tančili tak, jak to cítili a učitelka je za to hned pochválila.

Na konci hodiny se poklonili jeden druhému s vydali se na další hodiny. Holky na ovládání živlů a chlapci na boj s mečem.

Nestačili však ani dojít ke vchodu, když se ozvala ohlušující rána a všech osm zmizelo a spolu s nimi i další čtyři chlapci z jiných škol. Tři z Anglické školy a jeden z Temné akademie živlového umění.

Noví bohové Olympu - Odhalení pravdyKde žijí příběhy. Začni objevovat