1

959 31 1
                                    

Ik hoor een paard aankomen. Ik loop naar beneden om te kunnen zien wat voor paard het was en wie erop zit. Het is mooi wit paard, Shadowfax! Ik loop naar de deur en open hem.

'Gandalf!'

Roep ik vrolijk. Gandalf kijkt niet erg vrolijk en zo te zien heeft hij haast. Ik bied hem een stoel aan en hij komt tegenover mij aan de tafel zitten, ondertussen maak ik wat water warm.

'De dwergen zijn opweg naar Erebor, en op het moment gaan ze naar Mirkwood. De elven daar zijn niet erg gesteld op dwergen. En al helemaal niet als ze zonder toestemming door het bos lopen. Probeer ervoor te zorgen dat ze onopgemerkt het bos doorgaan. En anders, zorg er voor dat ze veilig het kasteel uit komen.'

Zei Gandalf. Ik knikte terwijl ik wat thee inschenk voor hem en daarna praten we verder.

'Wanneer moet ik vertrekken?'

Vraag ik aan Gandalf.

'Zo snel mogelijk! De dwergen moeten voor Durinsdag de geheime deur bereikt hebben. Anders zijn we te laat. Dus neem nog even afscheid van je familie en vertrek daarna zo snel mogelijk!'

Na nog even gepraat te hebben loopt Gandalf de kamer uit, voor de deur draait hij nog even om.

'Ik praat nog wel even met je ouders. Voor als je zo alweer vertrokken ben, succes! We zien elkaar nog wel een keer.'

Daarna loopt hij naar beneden.

Ik loop naar mijn kast en pak een tas om alles in te pakken. Ik pak een jurk en trek zelf mijn vechtkleding aan. Ik pak mijn koker met pijlen, mijn boog, mijn dolken en mijn zwaard. Het zwaard is erg handig, het is een echt elvenzwaard die blauw oplicht als er orks in de buurt zijn. Ik pak wat pakjes lembas. Een hap van het brood en een volwassene maag is gevuld! Handig voor een lange reis.

Als ik beneden ben om afscheid te nemen zie ik Gandalf al met mijn ouders praten. We wonen in Rivendell, waar ook mijn grootvader Elrond woont. Ze kijken naar me als ik naar ze toe kom lopen.

'Namárië.' *

Zegt Aragorn, mijn vader.

'Zeg geen vaarwel vader, ik kom terug! Dat beloof ik.'

Ik knuffel mijn ouders en Elrond. En daarna ga ik naar mijn paard, Thunderstorm. Het is een groot, wit paard. Ik vind hem wel lijken op Shadowfax, het paard van Gandalf. Ik haal hem uit zijn stal en stap op. Ik rij nog even naar mijn ouders, Gandalf en Elrond en zeg ze nog een laatste keer gedag. Daarna rij ik weg, zo snel als ik kan.

'Noro lim, Thunderstorm, noro lim!' **

Hij galopeerd sneller dan dat hij ooit gedaan heeft.

Bedankt voor het lezen van mijn eerste deel! :) Als jullie nog tips hebben mag je ze geven. Het is nog een kort deel maar ik wilde het aankomen in Mirkwood bewaren voor het volgende deel!
X Verena

* Vaarwel.

** Rijd snel, Thunderstorm, rijd snel!

Life In Middle EarthWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu