Ik schrik en sla een hand voor mijn mond als ik Azog met Fili zie. Hij houd hem vast en heeft zijn wapen boven de dwerg hangen. Ik kan mijn tranen niet binnen houden.
'We zijn te laat! Ik heb alweer gefaald.'
Ik laat me op de grond vallen en Legolas komt naast me zitten. Hij slaat een arm om me heen en geeft me een zoen. Hij helpt me weer opstaan. Als we weer naar de plek kijken waar Azog net met Fili stond, zien we niks meer. Ik kijk naar beneden en zie hem op de grond liggen. Ik ren naar de dwerg toe.
'Jij neemt de jongste, ik ga wel achter Thorin aan.'
Zegt Legolas. Ik knik en sta op. Ik ren naar boven en roep zijn naam. Al snel krijg ik reactie. Ik ren richting het geluid. Ik zie dat hij aan het vechten is met een van de orks. Ik herken de ork, het is Bolg. Ik spring op zijn rug, maar wordt er al snel afgeduwd. Hij pakt de dwerg beet en steekt hem met zijn wapen in zijn borst.
Het enige wat ik nog kan uitbreken is een piepende nee. Mijn tranen komen weer terug. Ik sta op en pak een van mijn dolken. Ik probeer de ork te steken maar hij pakt mijn hand vast en houd me tegen. Hij tilt me op en probeerd me van de rand af te zwaaien. Ik hou hem stevig beet en zet me af tegen een rots, waardoor we samen naar beneden vallen.
Ik kom hard op mijn rug terecht. Alles word zwart.
'Marwa!'
Dat is het laatste wat ik hoor. Ik heb het verpest. De dwergen gaan allemaal dood...
'Marwa wordt wakker. Blijf bij me.'
Hoor ik iemand zeggen. Ik herken de stem meteen. Legolas! Ik open mijn ogen weer. Voor de eerste keer kan ik weer lachen. Hij tilt me op en laat me op een rots zitten. Mijn humeur veranderd weer als ik de dwerg dood op de grond zie liggen.
'Hij is dood. Legolas, ik heb weer gefaald.'
Hij kijkt me aan. We hebben alles gegeven. We konden niks meer doen. Thorin heeft Azog verslagen, maar het ook niet overleefd.
Er rolt weer een traan over mijn wang. Legolas kijkt me aan. Hij veegt de traan weg en veegt de losse plukjes haar die uit mijn vlecht zijn gegaan, achter mijn oor. Ik lach weer naar Legolas en wil hem een kus geven. Ik buig te ver door en voel de pijn in mijn rug.
'Argh'
Schreeuw ik uit. Legolas kijkt geschrokken naar me en controleerd mijn rug.
'Je moet even uitrusten.'
Ik knik naar hem en draai me om als ik voetstappen achter me hoor.
♥
Bedankt voor het lezen! X
JE LEEST
Life In Middle Earth
FanfictionMarwa is de dochter van Aragorn en Arwen Elessar. Als Gandalf op een dag komt om te vragen of zij de dwergen door Mirkwood wil rijden. En ze in de bossen een elf tegen komt. Is haar leven helemaal veranderd Voltooid