Ik ren naar ze toe en ben blij dat ik ze weer gevonden heb. We kijken naar het slagveld. Ik hoor de laatste hoorn en zie dat de orks weer hun positie opzoeken. De dwergen zoeken ook hun plaats op.
We verbazen ons als we een ander soort hoorn horen, ik kijk van Gandalf naar Erebor. Ik loop een stukje verder zodat ik het beter kan zien.
'De dwergen! Ze gaan vechten!'
Zei Bilbo. En hij had gelijk! De stenen, die ze hadden geplaatst om niemand binnen te laten komen, vallen naar beneden door een grote bel die er tegen aan komt. De dwergen rennen naar buiten en beginnen met vechten. De andere dwergen rennen erachterna. Best gaaf om te zien eigenlijk.
We lopen weer terug de stad in om verder te vechten, als we de hoorn van Mirkwood horen. Legolas en ik rennen naar het geluid en zien Thranduil, die zijn leger bij elkaar verzameld.
'Je kunt niet stoppen, vader!'
Zegt Legolas. En ik knik instemmend mee.
'Ik heb vandaag al te veel elvenbloed verspild.'
Antwoord hij en hij loopt weer verder. We kijken hem na. Ik kijk naar Legolas. Die zijn vader boos nakijkt. Ik trek hem mee, omdat ik orks onze kant op zie komen.
We pakken onze boog. Ik schiet met een pijl twee orks neer. Ik pak mijn dolken en loop richting de groep. De rest van de orks doodden we met onze zwaarden.
We worden geroepen door Gandalf en lopen de trap op. Hij wijst naar de bergen naast Erebor en we zien dat vier van de dwergen naar boven gaan, op bokken.
'Thorin, Kili, Fili en Dwalin rijden naar boven.'
Zegt Bilbo dan en hij kijkt ons aan. Ik knik en kijk dan weer naar de berg.
'Ze gaan een einde maken aan de leider, Azog.'
Zegt Gandalf dan.
Ik kijk naar de kant waar Azog staat.
'De orks en aardmannen uit Angmar...'
Begin ik dan.
'Die komen vanaf die kant!'
Ik wijs naar de kant waar de dwergen naartoe rijden en kijk verschrikt op naar Gandalf.
'Hou de dwergen tegen! Zorg dat ze heelshuid terug komen.'
Zegt Gandalf tegen Legolas en mij. Ik kijk naar Legolas en denk aan Mirkwood.
'Ik heb al een keer gefaald. Ik heb de dwergen niet veilig door Mirkwood geleid. Dus ik beloof u dat ik nu niet zal falen!'
Zeg ik met een brok in mijn keel tegen Gandalf. Ik kijk naar Legolas, die een arm om me heen lecht en me een kus op mijn wang geeft.
Legolas roept zijn paard en we stappen op. Ik kijk nog een laatste keer naar Gandalf. Ik beloof u dat ik nu niet zal falen!
Die woorden blijven de hele tijd in mijn hoofd hangen. Ik bijt op mijn lip en kijk vanachter Legolas' schouder naar voren. We zijn Dale uit en rijden nu richting de berg.
Legolas' paard is erg snel en galopeerd gemakkelijk de berg op. Ik kan de dwergen niet meer zien. Boven op de berg stappen we af en laten we Legolas' paard terug galoperen naar Gandalf. Het is hier een stuk kouder en enorm mistig. We gaan te voet verder en ik hou mijn boog voor de zekerheid al gespannen.
Legolas kijkt me aan en knikt. Ik knik terug en we lopen voorzichtig, maar snel, verder.
♥
Ik heb dit deel zo uitgebreid mogelijk uitgetypt. Ik wilde eerst hier al beginnen met dat de dwergen richting de berg gingen en dat we al op de berg waren en dat we de dwergen al gezien hadden en bla, bla, bla... :'D Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vinden! X
JE LEEST
Life In Middle Earth
FanfictionMarwa is de dochter van Aragorn en Arwen Elessar. Als Gandalf op een dag komt om te vragen of zij de dwergen door Mirkwood wil rijden. En ze in de bossen een elf tegen komt. Is haar leven helemaal veranderd Voltooid