7

416 20 6
                                    

We schrikken op en de kinderen worden wakker van een grote aardbeving. Althans, zo lijkt het. Het was de draak, Smaug. Hij komt er aan. De kinderen gillen het uit. En zelfs ik moet me inhouden. We staan allemaal op en pakken de nodige spullen.

'Papa! Waar is papa?'

Vragen de kinderen. Bain, de jongen wilt al naar buiten rennen om zijn vader te bevrijden. Ik hou hem tegen.

'Ik moet mijn vader helpen.'

Zegt hij.

'Nee je blift bij ons, je vader zou toch niet willen dat je dood gaat?'

Zeg ik en ik pak hem bij zijn arm om hem tegen te houden.

We lopen allemaal naar buiten, naar de boot. Legolas helpt de kinderen de boot in. Ik kijk naar boven en zie de draak al deze kant op vliegen. Hij spuwt vuur over de helft van de stad. Ik laat snel de dwergen in stappen en daarna kom ik er ook bij zitten. De dwergen pakken de roeien en beginnen met roeien.

Legolas pakt mijn hand beet, hij voelt aan dat ik me niet op mijn gemak voel.

'Het komt goed.'

Zegt hij. Ik kijk hem aan en kijk daarna naar de kinderen. Ze zijn verschrikkelijk bang en huilen. De jongste komt bij mij zitten en ik sla een arm om haar heen.

'Vader!!'

Roepen de kinderen allemaal in koor. Ik kijk naar waar de kinderen naar kijken. Hij staat op het hoogste punt van de stad en schiet pijlen naar de draak. Ik sla een hand voor mijn mond.

'Ik zag het! Hij raakte de draak!'

Zei Kili en hij sprong op, waardoor de boot een beetje wankelde.

'Niets kan door de draak komen, zijn huid is te sterk.'

Zei Legolas. Kili zat weer en keek verdrietig naar beneden. We botsten tegen een grote boot aan met allemaal goud er op. De mensen die op de boot zaten keken boos naar ons en we draaiden onze boot.

Oppeens springt Bain uit de boot. Hij word omhoog getrokken en springt aan de kant.

'Bain!'

Roepen de kinderen en ik, maar ik weet dat het al te laat is. Bain rent snel weg. Ik kijk Legolas hopeloos aan. En hij knuffelt mij. De dwergen beginnen harder te roeien als ze merken dat het vuur steeds dichter bij komt.

Ik zie nu dat niet alleen Bard er meer staat, maar nu ook Bain. De draak staat recht voor ze. Ik zie dat Bard zijn boog is gebroken en hij met behulp van Bain een nieuwe manier verzint om de pijl te schieten. Hij pakt de laatste pijl, een zwarte pijl (in het Engels klinkt het beter: Black Arrow). Ik hoor de laatste zin van de draak.

'Jullie zullen branden!'

De draak rent op hen af en ik durf bijna niet te kijken. Ik kijk weg en stop mijn hoofd in het haar van Legolas.

Ik hoor een hele harde plons en ook het gekraak van een instortend gebouw.

'Hij heeft het gedaan! Bard heeft de draak gedood.'

Hoor ik de dwergen roepen. Ik kijk naar de plek waar Smaug, Bard en Bain stonden. Ik kijk naar Legolas en hij lacht naar me. Al snel zijn we op het open water. We zijn niet de enige, veel andere mensen hebben het open water ook bereikt. Met zijn allen varen we naar het land, iets verder op. Ik kijk nog een keer naar achter en zie de zon al opkomen.

Yay, ik heb al 20 reads! :D Super bedankt allemaal voor het lezen van mijn boek! I hope u like it <3

Life In Middle EarthWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu