11

382 19 0
                                    

'Thranduil, doe niet zo achterlijk! Laat de elven mee vechten!'

Riepen we hard. Thranduil kijkt ons aan. Maar geeft geen reactie. We draaien ons om en rennen naar de groep dwergen.

Dan springen de elven over de dwergen heen. Springend schieten ze pijlen en een aantal pakken hun zwaard. Legolas pakt ook zijn zwaard en ik begin met mijn boog en schiet een paar orks in hun hoofd.

Het zijn veel orks en we zijn in de minderheid. Telkens wordt er op de hoorn geblazen, waarna er meer orks komen. Ik kijk naar de berg waar de leider op staat. Azog. Ik kijk in de richting waar de dwergen van Erebor stonden.

'Waarom doen zij ook niets?'

Ik kijk naar Gandalf, die ook naar de dwergen kijkt. Hij kijkt me aan en zegt dat hij ook geen idee heeft.

Dan gaat alweer een zoveelste hoorn. Nu komen er trollen aan en groepen orks. Ze gaan richting Dale.

'Ga maar naar Dale en neem Legolas mee. Ik kom er zo ook aan!'

Ik knik en ren naar Legolas. Ik schiet een paar pijlen richting de orks die om Legolas heen staan en daarna loop ik naar hem toe.

'We moeten de mensen in de stad helpen, in Dale. Ze hebben bijna geen wapens en kunnen ook niet goed vechten.'

Legolas kijkt verschrikt naar Dale. Hij kijkt me aan en knikt. We rennen naar de stad. Ik kijk om me heen en zie dat er meer mensen en een paar elven ook naar de stad toe rennen. Ik pak mijn boog weer en schiet een aantal orks neer die om ons heen lopen.

We bereiken de stad en gaan via de gaten die de trollen hebben gemaakt naar binnen. Ik zie allemaal mensen bang weg rennen. Een grote groep orks komt onze kant op rennen. Ik pak mijn zwaard en maak er een paar dood. Ik zie dat Legolas en een paar elven mijn voorbeeld nemen en me achterna gaan.

Toch blijf ik het beste met mijn boog. Ik ga ergens wat hoger staan en schiet vanaf daar wat orks neer. Vanaf hier kan ik ook Erebor zien. Ik zie alleen de dwergen niet meer staan. Ik zie wel dat Thranduil met een paar elven, Gandalf en Bilbo deze kant op rennen.

Ik draai me weer om om wat orks neer te schieten. Ik loop weer naar beneden als er hier niks meer te doen is. Ik pak mijn dolken erbij en ren door de stad heen. Legolas is ook nergens meer te bekennen.

Ik zie Tilda, Sigrid en Bain staan en achter hun staat een trol. Ik kijk om me heen om iets te vinden waarmee ik snel naar ze toe kan gaan. Rennend ben ik er niet optijd bij. Ik zie een kar staan en spring erin.

'Sigrid, bukken!'

Roep ik. Ze kijkt me aan en kijkt daarna naar haar broer en zus. Ze trekt ze mee naar beneden en ik rij over ze heen, tegen de trol aan. Ik steek nog een dolk in zijn huid en daarna loop ik naar de kinderen toe.

'Ga naar jullie vader!'

Zeg ik, als ik Bard zie staan. Hij kijkt opgelucht. Waarschijnlijk heeft hij net gezien wat ik gedaan heb. Ik lach naar hem.

'Marwa!'

Ik draai me om en zie Legolas, Gandalf en Bilbo staan. Ik ren naar ze toe.

Dit was alweer deel 11! Het gaat echt snel. :3 Ik probeer de volgende delen zo uitgebreid mogelijk te typen. :'D X

Life In Middle EarthWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu