Lucy en haar beste vriendin Louise waren door het dolle heen. Hun respectievelijke ouders hadden hun enkele maanden geleden eindelijk toestemming gegeven om samen op vakantie te gaan. Ze hadden een flatje aan de kust gehuurd voor veertien dagen en trokken vandaag met al hun bagage in. Louise was net 18 geworden, het was haar laatste vakantie voor ze naar de universiteit vertrok. Lucy was een jaartje ouder maar had haar vierde jaar gedubbeld en ging binnenkort naar de hogeschool. Beide meiden ploften giechelend hun tassen neer en bewonderden het prachtige uitzicht over zee. "Komaan Lucy, we pakken alles wel later uit" riep Louise enthousiast, "laat ons eerst maar eens op stap gaan."
Het werd een ware kroegentocht. Toen ze net hun vierde sangria van die namiddag bestelden, werden ze aangesproken door een knappe jongeman. "Hey meiden, ik heb jullie hier nog nooit gezien, op vakantie ?" Louise liep dadelijk rood aan. Deze jongen was gewoon een dubbelganger van Zac Ephron met zijn helderblauwe ogen en gitzwarte haren. "J...j...ja", stamelde ze uiteindelijk. Lucy was al ver onder hypnose bij de aanblik van deze knappe verschijning. De jonge kerel schonk geen aandacht aan het effect die zijn toenadering had veroorzaakt en ging rustig verder :" als jullie graag eens uitgaan, ik ken hier enkele goede bars, ik wil jullie gerust een rondleiding geven." Hij zei het met een vette knipoog. Lucy had eindelijk haar stem terug gevonden en nam enthousiast zijn aanbod aan.
"Dan moet ik gewoon nog één dingetje weten," zei de Zac Ephron- lookalike, "waar mag ik jullie komen oppikken." Louise schreef snel het adres van hun flat op een bierkaartje en overhandigde het aan de breedlachende knapperd. "Oh, mijn naam is trouwens Jeroen", zei hij nog snel, "tot vanavond, dames !" Hij was nog niet uit het zicht verdwenen of Louise en Lucy brachten een gelijktijdig OMG uit. Ze haastten zich terug naar de flat en begonnen zich mooi te maken voor wat ongetwijfeld een memorabele nacht zou worden. Ineens dacht Lucy eraan dat ze haar ouders nog niet gebeld had. Die hadden haar dat immers op het hart gedrukt teneinde toch een beetje minder ongerust te zijn. Lucy keek naar de klok. Ze had nog vijf minuutjes voor Jeroen hier zou zijn. Ze nam haar i-phone en drukte op FaceTime. "Zo kunnen ze het schitterende uitzicht ook eens zien", dacht ze glimlachend. Na twee beltonen zag ze het gezicht van haar vader op het scherm verschijnen; "Hey pap, kijk eens", riep ze uitgelaten terwijl ze het schermpje richting zee keerde. Haar vader floot tussen zijn tanden, "prachtig Luce, hebben jullie het al een beetje naar jullie zin ?"
"Zeker en vast, we staan klaar om de stad te verkennen deze avond, weet je, daarnet hebben we..." Verder geraakte ze niet want daar ging de bel al. "Laat jij Jeroen even binnen, Louise, ik ga nog even in de slaapkamer verder praten."
Lucy zonderde zich af in de kamer maar liet wel de deur op een kier staan. "Zoals ik dus daarnet wou vertellen, gaan we uit met Jeroen vanavond."
"Jeroen wie ?" vroeg haar vader belangstellend.
"Goh een jongen die we daarnet ontmoet hebben, je zou hem moeten zien, pap. Hij lijkt op die acteur, Zac Ephron maar dan nog veel knapper," ratelde Lucy door.
Ze zag op dat moment dat Louise de deur opendeed, ze keek belangstellend over haar mobieltje mee. Maar wat ze toen zag, verlamde haar volledig van angst. Ze liet haar telefoon uit haar handen vallen. Twee sterke armen grepen Louise vast en drukten een natte prop doeken tegen haar mond. Lucy keek verschrikt toe hoe haar vriendin ineen zakte en opgetild werd door een andere man. "Er waren er twee", hoorde ze toen zeggen, ze herkende die stem, het was... Jeroen. Haar vader had de stem ook gehoord. "Wat gebeurt er daar, Lucy ?" riep hij ongerust. Lucy's eerste reflex was om onder het bed te kruipen. Maar het was al te laat. De deur zwaaide open en ze werd langs haar voeten vanonder het bed gesleurd. "Dacht jij te ontsnappen, meisje ?" lachte de man wrang. Lucy verzette zich met alle macht, ze schreeuwde moord en brand maar toen de prop op haar mond gedrukt werd, voelde ze zich helemaal loom worden. Toen werd ook bij haar alles zwart voor de ogen. Haar vader moest machteloos horen en toezien hoe zijn dochter ontvoerd werd. Hij hoorde nog net het geluid van een schouderklop en de woorden van één van de mannen :"goed werk Jeroen, the big boss zal blij zijn met deze twee maagden, die gaan ons een mooi centje opleveren."
JE LEEST
moordvrouw : ik heb je nodig
FanfictionEvert voelt zich bedreigd door Fenna. Zij steeds met haar zogenaamde vrouwelijke intuïtie en dan toch nog die lastige zaak kunnen oplossen... hij voelt zich in het diepste van zijn mannelijkheid geraakt. Fenna heeft lak aan alle reglementen en proce...