Flashback
2 tahun lepas
Faziq's P.O.V
Angin lembut menyapa wajah aku. Dua ekor tupai berkejaran di atas pokok. Budak raver berleluasa di persekitaran kawasan perumahan.
Pakcik Ahmad Maslan meronda kawasan perumahan dengan basikal. Dia sering membawa basikal bmxnya pada waktu petang untuk meronda kawasan perumahan.
Kerana memiliki kulit gelap dan berkepala botak berserta dengan hobinya itu, dia telah mendapat gelaran Pakcik GTA iaitu watak di dalam permainan video game itu.
Samsung J7 Prime di atas meja aku capai. Dari tadi asyik berdeting bunyi notifikasi. Aku geser skrin telefon ke kanan sebelum meneliti satu per satu notifikasi di dalam inbox.
Bila cakap fasal Samsung terus teringat LMK. Pada awalnya aku minat dia. Sebab dia comel. Sejak dia euww'kan Samsung terus aku unfollow instagram dia.
Baru 5 minit lalu aku berkongsi gambar bertempat di parking lot yang bercaption "Saya masih murung guys. Siapa yang nak tolong? Anyone?"
*****
Alhamdulillah semuanya hanya mainan mimpi. Kebabian apakah yini. Aku ingat betul-betul rupanya salah. Aku call Danish kelmarin.
"Isy, kau kenal tak budak yang nama Elyna kat sekolah kita?"
"Elyna mana? Tak kenal pon. Hanis aku kenal lah. Kau mimpi apa?
"Habis tu Hanis tu siapa?"
"Lol! Budak junior yang paling kau menyampah. Satu lagi dia suka dengan. Obses dia tu memang takleh bawak bincang."
"Bukan aku dah declare ke dengan Hanis tu?" Pelik jugak aku.
"Pfttt. You're sick in the head dude? Wtf man! Hahahhaha! Kau mimpi apa sial. Tulah orang tua-tua cakap jangan tido petang. Satu lagi facts fasal kau, kau tak suka perempuan.
"Kita punya game macam mana?"
"Kau ni banyak tanya lah. Baru je habis 5 hari lepas tadi then kita menang."
"Kita ada jumpa budak nama Elyna tak masa lepas habis game?"
"Mana ada. Kau tu over nak balik nak mandi, gedik macam perempuan cakap badan melekit lah."
"Bukan kau tumbuk muka aku ke?"
"Jadahnya kau tanya aku. Sikit pon aku tak pernah sentuh muka kau, ni kan pulak nak tumbuk. Daa lah aku malas nak layan kau."
Tuttt.....
Wehhh apa benda ni wehh? Lek luuu reader aku pon rasa macam kena game sekarang ni. Author tak guna! (Maaf citer ni berbelit. Aku pon tak faham dengan diri sendiri. Korang stay dulu dengan citer ni. Jangan kecam aku please. Jangan komen tak faham. Buat-buat faham sudah)
******
Itu yang aku ingat masa kitorang berbual melalui telefon. Satu lagi, seingat aku kelmarin lepas balik sekolah aku terus masuk dalam bilik.Lepas siap mandi then solat aku bukak cheese roll aku. Tengah sedap makan, abang aku tendang pintu bilik aku. Terkejut nakharom!
Macam pelesit dia berlari masuk ke dalam bilik. Dia ni jenis masuk bilik orang tak nak ketuk pintu dulu. Tapi yang tu aku tak kisah sangat. Ada benda yang paling aku kisah. Iaitu dia masuk dengan hanya berbekalkan spender. Korang boleh bayangkan tak?
YOU ARE READING
Pengawas King Dihatiku
Teen FictionDia mungkin dingin tetapi dia seorang yang sangat berpegang teguh kepada janji . Disebalik sikap dingin itu terselit satu kisah silam yang pernah menghantui hidupnya . Masihkah ada ruang di hatinya untuk perempuan ? Adakah hati itu akan terkunci unt...