Plots bedacht Jonas zich iets "weten jullie nog, dat standbeeld met die pijl en de letters. Morgen hebben we geen school we kunnen vannacht graven en kijken of er iets in de grond zit!" Ze besloten allemaal bij Mila te blijven logeren en die nacht kijken of er een aanwijzing in de grond lag.
Het was half drie 's nachts en ze besloten om naar het park te gaan. Ze hadden kleine schepjes in een tas meegenomen omdat je anders wel echt opviel als je met vijf grootte scheppen midden in de nacht over straat loopt! Toen ze in het park kwamen hadden ze het standbeeld snel gevonden en begonnen als een malle te graven, en met succes. Ze vonden een boekje, het stond misschien heel erg naar aarde maar ze wisten zeker dat het van de FreeBirds was. Ze groeven snel het gat dicht en gingen naar Mila haar huis.
Toen ze bij Mila thuis waren aan gekomen besloten ze eerst het boekje schoon te maken aangezien het heel erg vies was. Toen ze het boekje opende zagen ze dat het een boekje was met gedichten maar dit keer over het leven van de FreeBirds. Over de avonturen die ze meemaakten bij het zoeken van de bewijzen dat de mensen in hun omgeving begonnen te veranderen, dat alles veranderde. Niet alleen de mensen maar ook hun leven. Ze waren succesvol maar ze kwamen ergens achter waar ze liever niet achter wouden komen, Het Zwarte Oog. Een criminele organisatie die zoals de naam al zegt criminele dingen doen. Ze manipuleerde mensen, ontvoerde mensen, vermoorde mensen. Ze ruimde alles uit de weg wat op hun pad kwam, niks mocht iets bederven. Maar het mocht helaas niet zo zijn. Ze kregen te maken met de FreeBirds. Toen ze er achter kwamen dat ze bewijzen begonnen te verzamelen hebben ze iemand van de FreeBirds gemanipuleerd, en dat was Rocco Kent. Ze boden heb een contract aan bij 'Smith and Black' een beroemd label waar elke muziekkant een contract wou. Alleen de baas was lid van 'Het Zwarte Oog' en gebruikte Rocco om de FreeBirds te vermoorden.
Toen werd het voor Jonas, Mila, Charlie, Jimmy en Alex vrij snel duidelijk dat Het Zwarte Oog Jonas had ontvoerd omdat ze wisten dat Jonas de kleinzoon was van iemand van de FreeBirds, iemand wist dat ze contact hadden met de zoals zij het noemde 'geesten'. Ze wisten dat ze dit moesten oplossen omdat ze wisten dat ze toch al in de problemen zaten omdat ze al te veel wisten.
Toen de volgende ochtend iedereen weer weg ging (behalve Jonas omdat ze nog steeds bang waren dat ze hem bij hen thuis zouden vinden) gingen ze uitrusten en even moesten praten. "Jonas?""ja wat is er?""mag ik jou wat vragen?""ja natuurlijk!""wat vind je van mij?""gewoon aardig en lief" Mila keek nogal sip nadat hij geantwoord had en dat zag hij "is dat niet goed?" vroeg hij "jawel! Maar... weet je laat maar." zei Mila "Waarom laat maar, ik begin nu juist nieuwsgierig te worden!"zei Jonas "ja dat wil je wel weten hé""ja, heel graag zelfs""nou, dan zeg ik het niet!"Ze zag Jonas sarcastisch sip kijken "Ik doe het!""Hé, wat bedoel je. Volgens mij snap ik precies iets niet" zei Jonas. Mila trok hem naar haar toe en kuste hem en vroeg "snap je het nu?""nee, bijna" zei Jonas voor de grap. "Mila kuste Jonas nog een keer voordat ze op de bank gingen liggen om uit te rusten van de lange nacht...
(Hier is nog een langer stuk. Ik zou graag willen horen wat jullie er van vinden in de reacties)
JE LEEST
Ghost Rockers - Het begin
FanfictionDit verhaal heb ik zelf bedacht en is dus niet het verhaal van de serie. Kleine stukjes zullen wel het zelfde zijn. Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven maar aangezien ik best veel huiswerk heb weet ik niet oh het zou lukken. Ik ben Nederlands du...