Kerja sebagai pengurus multimedia sangat membutuhkan masa. Aku terpaksa tidur lewat untuk siapkan tugasan yang bos bagi hari itu.
"Arghhhh! " Aku melepaskan geram.
Nafas beratku juga aku lepaskan. Aku menekan punat komputer untuk menutup komputer itu. Jam kecil di atas meja komputer ini dah pukul 1. Nasib baik aku di rumah, bukan di pejabat. Kalau aku masih berada di pejabat tengah malam buta macamni , mahunya bulu roma aku menaik. Dengar cerita, tempat pejabat aku boleh tahan kerasnya!
Serta merta bulu romaku merinding.
Bzz.. Bzz...
Telefon kepunyaan aku bergetar sendiri di atas meja. Ah, apalagi telefon bergetar sendiri . Mesti peti surat masuk. Aku membuka mesej itu.
Aku baling telefon itu ke dinding dengan agak kasar.
" K fine, asyik asyik celcom yang mesej. Aku tahulah aku ni tak ada teman laki . Gatal betul celcom ni nak mesej aku malam malam. Ish ! " Aku mengomen diri sendiri.
Lantaklah telefon itu nak rosak ke apa. Setahu aku telefon nokia sekupang ni lah jenis tahan lasak. Telefon ni digilis lori pun belum tentu hancur. Agaknya lori yang meletup sebab langgar telefon.
Aku termenung seketika. Bulan depan genaplah aku berumur 25 tahun. Tapi, aku masih bujang lagi ! Nak kata bercinta tu memang pernah ada. Tapi asyik kena rejectnya! Hmm, aku tak lawa ke ? Sedih ngat.
Tak lama lagi cuti panjang. Aku bercadang untuk pulang ke rumah emak. Dah lama tak bersua muka, sihat ke emak?
Bzz....
Bzz
Telefonku bergetar sekali lagi. Ah, celcom hantar mesej apa pula kali ni? Nak tarik kredit pula lah tu. Aku bergegas bangun untuk mengambil telefon aku yang jatuh di atas lantai. Aku menekan punat telefon itu.
"Hah, telefon aku masih elok lagi. " Kata aku.
Kan betul, telefon aku ni boleh jadi senjata pelindung. Armor dia hebat wow..
'Nurul, kau dah tidur ke ? ' Teks mesej itu dari Eina.
Aku menelefon dia. Terbangun dari tidur lah dia tu...
"Oi Nurul.." Tegur Eina kepada aku dahulu.
"Aku belum tidur... Asal ? "
"Oh.. Aku terbangun dari tidur tadi. Aku saja nak mesej kau tadi. Tapikan mesej kau ni asyik kena telan duit je. Kenapa kau tak beli telefon pintar ? Bolehlah aku mesej kau pakai Whatsapp. Kan tak kena bayar.. Guna Wifi je.. " Bebel Eina.
Dia nak mesej aku semata mata nak membebel ke ?
"Oh. Kau terbangun dari tidur just nak bebel kat aku pasal suruh beli phone baru lah.. Kalau kau ada duit , belikan untuk aku. " Ujar aku dengan rasa menyampah.
Aku mendengar Eina tergelak kecil.
"Ala, mana adalah. "
"Dah tu ? "
"Temankan aku pergi date please... Cuti nanti. " Pinta Eina dengan suara yang ngantuk itu.
AKu mengeluh. Sudahlah aku sibuk tapi disebabkan aku dah berapa lama tak keluar rumah dan dah lama aku tak ke kampung.. Rasa rindu pula nak ke tempat lepak. Lama juga tak jumpa Eina.
"OK." Aku menutup panggilan telefon itu.
Eina adalah sahabat aku dari sekolah rendah lagi. Dialah yang menjadi tempat aku meluahkan masalah. Aku rindu nak jumpa dia. Seorang perempuan yang mempunyai pipi labuh dan mata besarnya berwarna coklat. Hidungnya orang panggil hidung jambu.
Akhirnya aku membeli tiket bas online. Aku tersenyum nipis. Segala kerja yang tertangguh aku selesaikan pada malam itu juga sehingga kepala aku terlentok di atas meja.
YOU ARE READING
Heroku, LELAKI MISTERI
Mystery / Thriller[Updated Setiap kali 3 hari.] Nurul Iman namaku. Lagak sifatku kasar tapi aku masih seorang perempuan berumur 25 tahun yang tahu beradab. Teringat kisah lampau, ex boyfriend aku yang tergila gilakan aku sehingga dia diterima dalam hidupku. Namun t...