KEESOKAN HARINYA
Sara pergi kesekolah seperti biasa. Sesampainya di sekolah, dia disapa oleh luhan.
"Wey! Kau pergi mana semalam? Ke kau memang lupa? "
"Aku penat lah semalam. Malas nak cerita.." sara duduk.
"Nah.. nota semalam.." luhan menyerahkan beberapa keping kertas kepada sara.
"Nanti-nanti je lah aku salin. Aku tak ada mood." Sara meletakkan kepalanya diatas meja.
"You're different now.." balas luhan.
Sepanjanh pembelajaran sara langsung tidak menumpukan perhatian. Dia sering ditegur oleh guru.
KRINGG!! KRINGG!!
"Yah! Sara.. kau kenapa hah? Asyik menggelamun je? " tanya luhan.
Sara tidak membalas.
"Kenapa kau tak jawab? " tanya luhan lagi.
Sara masih lagi tidak membalas.
"Ni mesti pasal baekhyun kan?! " tanya luhan.
"KAU NI BANYAK TANYA LAH!! PLEASELAH!! JANGAN SEBUT NAMA DIA LAGI DEPAN AKU!! " sara keluar dari kelas.
'She's different now...completely different ' fikir luhan.
SARA POV.
Aku berjalan ke rooftop. Aku berdiri disitu sambil menikmati angin dicelah-celah rambutku.
"Hai..kau datang lagi? " seseorang menegurku.
Aku menoleh kebelakang.
"Uh..hai. i didn't expect to see you here.." balas ku
"Haha...i live here you know.." dia membalas.
Aku hanya tersenyum.
"Umm..you have a problem. Kalau tak kisah, ceritalah dekat aku. I'm Oh SeHun, the best listener in the world."
AUTHOR POV.
"But, i don't trust you.." balas sara.
"Wow..that honest of you. Suit yourself.. " sehun berjalan menuju pintu keluar rooftop.
"Wait! " jerit sara.
Sehun terberhenti.
"Ok...i need a listener now.." kata sara.
Terukir senyuman di bibir sehun .
Sehun kemudiannya berdiri di sebelah sara."Ceritalah..." kata sehun.
"Ok..let me ask you. Apa perasaan kau kalau tetiba orang yang kau sayang, menghilangkan diri tanpa sebab? " tanya sara.
"I will be hurt. And at the same time very mad " balas sehun.
"That's how i feel now. I don't know where is he? What is he doing? Is he fine? My heart really hurt..." sara terduduk sambil menangis.
Sehun mencangkung di depannya. Dia melihat sara menangis.
"Hurt...really hurt...what should i do now?? " sara melihat muka sehun sambil matanya yang berair.
"You can just love someone else.." balas sehun.
"What do you mean? "
"There someone that love you more than him...just forget about him, and make new memories with someone else.."
"I CAN'T!! I LOVE HIM MORE THAN ANYONE ELSE!! YOU JUST DON'T UNDERSTAND! " sara berlari keluar dari rooftop.
"Ah..really hard to make her fall for me. Dia betul-betul sayangkan baekhyun..aigoo.." rungut sehun.
[SARA SITUATION]
Aku betul-betul marah dengan percakapan sehun tadi. Dia tak faham langsung perasaan aku.
Aku masuk ke kelas dan pergi ke tempat duduk ku. Kelihatan ada sebuah kotak kecil dan botol juice disebelahnya.
Aku mendekatinya dan nampak sekeping nota terlekat di kotak itu. Aku mengambil nota itu dan bace..
Jangan lupa makan. Even though he no longer here, but your health is more important. aku beli makanan kegemaran kau. Jangan lupa makan tau ^^...
Luhan..
"Awww...baik betul luhan ni.." aku bisik.
Aku membuka kotak itu dan kelihatan beberapa biji donut yang sedap. Aku duduk dan mula makan.
my heart might accept him? Will baekhyun disappear from my heart??
-To Be Continued -