TWENTY TWO

117 10 0
                                    

Luhan mengambil keputusan untuk membuka buku nota sara. Ia buka tepat-tepat pada suatu muka surat. Luhan membacanya dengan teliti..

12.6.2016

Why!? Why sehun?! Why did you leave? You are the same as baekhyun. Yes. I don't love you, but at least be a good friend. My heart just broke when you said that you will moved to japan. Why are my life is so pathetic?!!?

Luhan berasa kesian kepada sara. Dia ingin menolong sara kembali pulih.

"Baek...baekhyun...don't.. Don't leave me.. " kata sara secara tiba-tiba.

Dia mengigau. Tiba-tiba sahaja sara terduduk sambil menjerit..

"Baekhyun!! "

"Sara-shhii...gwenchana?? " tanya luhan.

Sara memandang luhan lalu memeluknya.

"Aku..aku mimpi dia. Dia..dia nak tinggalkan aku lagi...luhan aku takut.." kata sara.

"It's okay. I'm here..." luhan menepuk perlahan belakang sara.

KEESOKAN PAGINYA.

"Sara. Jom kita jalan-jalan dekat hospital ni nanti.." ajak luhan.

"Emm..okay." kata sara sambil menyuapkan nasi kedalam mulutnya.

....beberapa minit kemudian

"Khaja!! " ajak luhan.

Luhan menarik tangan sara. Mereka pergi ke luar hospital. Terdapat taman permainan di situ.

Mereka duduk di buaian.

"Luhan, aku ada masalah ape eh? Kenapa aku kene duduk kat sini?? " tanya sara sambil memandang ke tanah.

"Mana ada. Kau cuma alami depression je. Biasa lah." Balas luhan.

"Bila aku nak keluar? Aku takut...." kata sara.

"Takut ape? "

"Takut kalau baekhyun balik nanti, dia tak dapat jumpa aku." Kata sara.

'Dapat keadaan macam begini pon kau masih ingat si jerk tu! ' fikir luhan.

"Sara...baekhyun tak ada." Kata luhan.

"Kita tak tahu bila baekhyun akan balik. Nanti aku nak masakkan dia.."

"Sara..." luhan menahan marah.

"Aku nak jalan-jalan dengan dia..."

"Sara...." kemarahan luhan sudah sampai ke puncak.

"Aku nak berbual dan makan dengan dia..."

"Yahh!! Kau tahu kan! Baekhyun tak akan balik! Jangan jadi bodoh lah sara! He is a jerk!! " luhan memarahi sara.

"Kau tak faham luhan! I love him! And will still love him! I know one day he will comeback!!! " sara kata lalu berdiri.

"He will never comeback!! Don't be stupid sara! He's a jerk! He'd never listen to you. He just using you love!! " marah luhan lagi.

"He's your friend! Why are you saying this!? "

"Because i love you! I hate seeing you with him! "

"Is that so!?. I hate you luhan!! You are so two faced! " sara berlari masuk kedalam hospital.

"A-apa yang aku dah lakukan. Sepatutnya aku pulihkan dia." Rungut luhan seorang diri.

SARA POV.

Aku tidak menyangka luhan akan berkata seperti itu. Aku berlari ke dalam hospital. Aku duduk di kerusi berdekatan.

"Luhan jahat..." aku menangis.

"Hey..why are you crying? " tanya seorang lelaki.

Aku mengangkat mukaku lalu berkata...

"B-baekhyun...is it really you?? "

*****
Adakah ia betul-betul baekhyun??
Atau
Sara hanya bermimpi?

-to be continued -

[C] 100th Days Missing YouWhere stories live. Discover now