ELEVEN

142 11 0
                                    

DEKAT CAMPING SITE.

Sara keluar dari kereta diikuti dengan sehun. Kelihatan tiada orang di situ.

"Kan aku dah cakap. Jangan datang cepat sangat. Tak ada orang pon sekarang.." rungut sara.

"I have to do the reservations.. come with me.." sehun menarik tangan sara ke kaunter.

"Okay..wait right here.." kata sehun kepada sara.

Sara pon duduk di sofa berdekatan.

"Emmm...saya nak 3 bilik besar yee.." kata sehun kepada pekerja perempuan itu.

"Maaf encik. Kami cuma ada 2 sahaja bilik besar." balas pekerja itu.

"Tolong lah..saya cuma nak 1 je lagi bilik besar..please.." sehun wink mata kanannya beberapa kali.

"Okk..baiklah. tapi bilik 1 lagi tu agak jauh dengan 2 lagi bilik. Boleh tak begitu? "

"Boleh je.."

"Nah.. tingkat 3. Bilik nombor 34 dan 35. Tingkat empat pula, bilik nombor 41. " pekerja itu memberikan 3 kunci kepada sehun.

"Gomawo.. " balas sehun.

Sehun pergi ke tempat sara.

"Wow! How many girl you have lied huh? " tanya sara seumpama marah.

"That is not important. Nah! Bilik kau tingkat 4 nombor 41. Bilik kitorang tingkat 3 tau." Sehun campak kunci kepada sara.

"Well..that was the most polite way to give someone a key. And thank you." Balas sara.

"Aku nak pergi buat banyak lagi reservations. So, kalau kau nak jalan-jalan. Dipersilakan lah. Tapi, jumpa kat sini balik pukul 10.00 tau. Arrachi? " kata sehun.

"Nae..arraseo. "

Sehun pon hilang dari pandangan sara.

Sara mula bersiar-siar di tepi pantai. Dia duduk di kerusi berdekatan sambil menikmati udara yang nyaman.

Kenangan mula mengimbau kembali..

Flashback..

"Yahh!! Wait for me!! " jerit baekhyun.

Dia mengejar sara yang masih berlari macam kanak kanak.

"Catch me if can!! " ejek sara.

Baekhyun memecut laju kearah sara lalu memeluknya.

"I have caught you babe.." kata baekhyun.

Sara hanya ketawa.

"Jagiya~ wait here.." kata baekhyun lalu berjalan kearah semak disitu.

Sara keliru. Baekhyun mengambil satu ranting dan membawanya kearah sara.

Baekhyun kemudiannya menulis sesuatu diatas pasir. Ia tertulis...

'Baekhyun love sara forever..
Until he died'

."so sweet of you..let me take a picture of it.." sara mengeluarkan phonenya.

Dia bary sahaja hendak capture gambar tu, baekhyun menciumnya dan mengalihkan camera itu kearah mereka.

Baekhyun melepaskan ciuman lalu berkata..

"This worth a picture.."

Future..

Sara menangis memikirkan memori itu.

"Emm...miss? Are you okay? " tanya seorang pekerja lelaki disitu.

"Huh? Emm..I'm okay." Sara mengelap air matanya.

"You seems like have a problem. Mind sharing to me? " tanya lelaki itu.

"Yea sure.."

Lelaki itu melabuhkan punggung nya disebelah sara.

"I forgot to told you my name..I'm taehyung..you can call me V "

"Ouhh..okay v.." balas sara.

"So, problem with your boyfriend?? " tanya v.

"Yeah..sort off" balas sara.

"Well...i might don't know who your boyfriend is..but i hope you trust your boyfriend.. " kata v.

"Thanks for the advice. I will keep it in mind.."

"Welcome. Well i have to go now..bye! " v pon berlalu pergi.

'Maybe...i should trust baekhyun..' fikir sara.

-FEATURING -
Taehyung or V (bts)- stranger.

-to be continued -

[C] 100th Days Missing YouWhere stories live. Discover now