EIGHT

156 11 0
                                    

Sara berjalan menuruni tangga. Dia baru sahaja turun dari rooftop. Hari ini, dia langsung tidak memasuki kelas.

Sudah waktu rehat, sara pergi ke kelas sehun.

Tookk!! Tookk!!

Sara mengetuk pintu. Dia membuka pintu. Kelihatan ada lebih kurang 11 orang lelaki dan 4 orang perempuan disitu. Sara nampak luhan disitu. Luhan hanya termenung sahaja.

"Oh! Hye sara! Come here! " sehun memanggil sara.

Sara pergi kearah sehun. Semua orang melihatnya. Dia ternampak oranh yang familiar iaitu Krystal. Krystal melambai tangannya kearah sara dan sara menyambutnya.

"So, i think you already know the men. Cause they are the basketball team. Emm..so this is Yura, Krystal, Jessica and sowon." Sehun menunding jarinya kearah sekumpulan perempuan.

Kesemua mereka bersenyum manis kearah sara. Sara mendekati mereka.

"Hai! I'm yura. I'm xiumin's girlfriend. " sapa seorang perempuan tinggi yang putih dan berambut ikal panjang .

"And I'm Jessica. I'm kris's girlfriend. And she is sowon. She is Chanyeol girlfriend." Dia menunjukkan seorang perempuan yang sedang duduk sambil memegang perut.

"Period time huh? "

"Yeah..."

"Okay! Okay! Sekarang ni semua orang dah ada kan. Aku nak bagitahu yang korang akan ikut aku pergi ke kamping esok! " sehun berkata.

Semua orang bersorak kecuali sara.

"Hey..aren't you happy? " tanya Krystal.

"Yeah..but it will be perfect if baekhyun here.." balas sara.

"Cheer up sara! He will be back soon.." Krystal memeluk bahu sara.

'Maybe...one day he will comeback.. ' fikir sara.

Krystal pergi ke tempat kai. Sara tinggal seorang diri lagi. Dia kemudiannya, mahu beredar dari situ.

Dia melangkah keluar dari kelas.

"Sara! " jerit sehun.

sara berhenti berjalan lalu memandang kebelakang.

"So, you agree to go on camping with us?? " tanya sehun.

Sara hanya mengangguk.

"Okay! See you tomorrow.." sehun masuk kedalam kelas semula.

Sara memulakan semula perjalanannya ke kantin.

Dia membeli satu roti dan juice. Kemudian dia duduk. Sedang dia makan, ada orang duduk dihadapannya. Ia adalah luhan.

"Huh? What are you doing here?? " tanya sara.

"Just. Answer my question. Why are you close with sehun? "

"It just....i meet him like 2 weeks ago..and he's the one that comfort me..that all" jawab sara.

"Fuhh...just please...don't get to close with him. He's dangerous " kata luhan.

Tiba-tiba ada satu pengunguman di speaker sekolah.

"DI MINTA PELAJAR BERNAMA KWON SARA DATANG KE BILIK PENGETUA SEKARANG. Saya ulangi.. DI MINTA PELAJAR BERNAMA KWON SARA DATANG KE BILIK PENGETUA SEKARANG "

Pengunguman pon tamat. Sara pon berdiri dengan muka poker facenya.

"Kenapa kau kene pergi sana? " tanya luhan

"I don't know. Don't worry. I will comeback in one piece." Sara pon pergi.

'I hope nothing Serious happen to her..' fikir luhan.

-FEATURING -
Krystal (fx) - kai girlfriend
Sowon (gfriend)- chanyeol girlfriend Jessica (snsd)- kris girlfriend

-to be continued -

[C] 100th Days Missing YouWhere stories live. Discover now