TWENTY FIVE

133 11 0
                                    

SARA POV.

Cuaca yang cerah hari ni. Aku sudah bersedia untuk berada di luar. Dengan memakai seluar jeans pendek dan baju t-shirt hitam, aku sedia untuk menempuhi dunia. (Like in media)

Sudah 3 hari aku bangun dari koma. Kata luhan, aku koma selama 10 hari.

"So, ready to go? " tanya luhan.

"Yea. Let me spent some time alone for a moment " kata ku.

"Okay. I will be wait downstairs. " luhan keluar dari wad.

Aku melihat sekeliling. Tiba-tiba aku ada keinginan untuk melihat katilku.

Aku menggosok cadar katil. Aku menyelok bawah bantal ku. Aku merasakan sesuatu. Aku mengambil benda itu.

"Eh! Apa ni?? " aku memegang sekeping kertas bentuk love.

Di belakang kertas itu tertulis,

Hope you will wake up.
Something waiting for you.
Lots of love. Muah!

-SeHuN.

Aku berasa terkejut.

Luhan tak cakap pon sehun datang?!

AUTHOR POV.

"Luhan! Luhan! " jerit sara yang baru sahaja berlari keluar dari hospital.

"Kenapa? Did something happen? " tanya luhan dengan penuh risau.

"Kenapa....kau tahu cakap...dengan aku...yang sehun....datang melawat aku...." tanya sara sambil mengambil nafas.

"Ouhh..aku lupa nak bagitahu. Dia ada datang. Macam mana kau tahu?? " tanya luhan pula.

"Aku dapat ni bawah bantal aku." Sara menunjukkan kertas yang sehun berikan.

"Ouh patutlah.."

"Sehun tulis yang ada benda yang akan menanti aku. Apa benda tu??" Sara bertanya.

"Adalah...secret! " luhan memasuki kereta.

"Yahh!! Luhan!! Tell me! " sara lalu memasuki kereta juga.

DI DALAM KERETA LUHAN.

"Luhan...please..." sara membuat muka comel.

"So,kita nak pergi mana sekarang?? " tanya luhan, menghiraukan pertanyaan sara.

Dia berharap sara akan melupakan pasal hal tadi.

"Pergi mana?? Kau nak bawak aku jalan-jalan ke?? " tanya sara dengan perasaan gembira.

"Ye laa..aku nak celebrate hari kau keluar hospital ni..cepat lah cakap, kau nak pergi mana? "

"Umm...how about we go shopping, and then go eat. Lastly we go watch movie.." kata sara.

"Emmm...great idea! Let's go!! "

DI DALAM SHOPPING MALL.

"Wahh!! Dah lama tak shopping.." kata sara sambil memegang beg yang banyak.

"You sure have fun.. " luhan hanya tergelak melihat sara.

"Jom makan.. I'm hungry. " sara menggosok perutnya.

"Nak makan kat man?? "

"Situ! Jom " sara menarik luhan kearah restaurant makanan western.

"Kau nak makan ape?? " tanya luhan.

"Emm...there's many delicious food. How about steak?"

"Okay. We will go with steak." Luhan kata kepada pelayan itu.

"Baiklah.." pelayan itu pergi.

"So, having fun huh?? " tanya luhan.

"Of course. "

"Better have fun now. Cause in three days, kita akan ada ujian." Kata luhan.

"What?! Kenapa kau tak cakap dengan aku tadi? Aigoo...aku tak belajar pon..." keluh sara.

"Gwenchana...lepas ni kita belajar. Oh! Wait. Lepas ni kita nak pergi tengok wayang..."

"Cancel movie. I want to study! " kata sara dengan penuh semangat.

"Wahh...selamat duit aku!! " luhan tersenyum.

Makanan mereka pon sampai. Mereka makan dengan selera dan pulang ke rumah.

"Thanks for the day luhan. See you at school! " kata sara lalu melambai tangannya kearah luhan.

Luhan melambai kembali lalu bergerak pulang.

-to be continued -

[C] 100th Days Missing YouWhere stories live. Discover now