3. Kapitola

288 25 3
                                    

Čekám, co z Ralpha vypadne.

"Víš, kluku, asi si říkáš, že život bezdomovce je jenom o přespávání ve městě na lavičkách, o žebrání a tak dál. Ve skutečnosti je to ale ještě větší peklo, než si myslíš. Pokuď jsi bezdomovec, nezbývá ti většinou jiná možnost, než bejt svině. K lidem i k ostatním bezdomovců. Bezdomovci si mezi sebou navzájem kradou věci. Ty kteří většinou byli okradeni si jdou pro pomstu a často dochází k vraždám. Bezdomovci se dělí na dva typy. Většina bezdomovců jim říká Poskoci a odepsanci. Poskoci jsou ti, kteří se snaží nějak zvednout, kteří se snaží se svým životem ještě něco udělat, ale nevydělávají si žebráním, tak jak myslíš, většiniu pracují jako poskoci u mafiánů, či gangsterů. To je taky důvod, proč se jim tak říka. Neni to ale sranda, kluku, pomáhat mafiánům i gangsterům je risk. No a odepsanci jsou ti, který se už válej tak nějak jenom ve sračkách a vyžebraný peníze rvou do chlastu - takovejch je většina. Ale já tyhle dvě skupiny nazývám maximálně vošousti a větší vošousti. Nepatřím ani do jedné z těch dvou skupin. Poskoka nikomu dělat nechci a s chlastem jsem skončil. Chvíli jsem pracoval pro jeden gang a to mi stačilo, jsem rád, že jsem z toho vyvázl živej..." Dořekl Ralph. Zvláštní, nikdy by mě nenapadlo, že gangy a mafiáni mají potřebu si najímat bezdomovce, ale když nad tím tak přemýšlím, tak se to Gangsterům i mafiánu možná i vyplatí.  Bedomovci nejsou tak nároční, takže jim je jedno, když dostanou třeba jen 25 dolarů. Potřebují peníze a pro ty jsou v téhle vypjaté chvíli udělat cokoliv. Všiml jsem si na Ralphovi nervózního pohledu, když mluvil o tom, že vyvázl z toho jednoho gangu, takže se ho už nebudu ohledně toho asi radši na nic ptát, jestli je to jeho citlivý místo, ale jestli se to někdy bude hodit, tak toho využiju. Ralph se na mně otočil. Zřejmě, aby zjistil, jak na to všechno zareaguju, ale až na to, že jsem se dozvěděl to, jak se bezdomovci dělí, tak mě to nějak extra nezaujalo.

"A dávej si bacha, hodně bezdomovců - poskoků u sebe nosí zbraně a myslím, že nemají problém jí využít." Dodal Ralph. Dobře, pokud se mě snaží co nejvíce znervóznět, tak se mu to daří. Sakra. Dědek starej. Začíná se mě život čím dál tím víc překvapovat, jak vás dokáže nasrat. Nevím, co mám dělat, kam se vydat a on mi tu ještě vykladá o nějakých zabijáckých bezdomovcích. Vážně super. Nemám na to náladu. Vstal jsem z lavičky a šel si pro svojí láhev, abych si jí mohl strčit do batohu a někam vyrazit, nejspíš za mojí bejvalou pro kartu a trochu to s ní vyřídit, dám ji co pro to. Ne. Nebudu jí mlátit. Jen jí pořádně seřvu.

"Fajn, Ralphe, jestli se mě snažíš co nejvíc znervóznět, tak se ti to daří, ale já už musím vyrazit musím začít něco dělat, mám ještě pár věcí na vyřízení. Takže se drž, chlape." Řekl jsem a vyšel jsem bez přemýšlení směrem skrz keř. Není čas ztrácet čas. Jdu si hezky pro všechny věci, které jsem u mojí bejvalky nechal.

"Počkej, kluku!" Ozval se Ralph. Vracet přes keř se mi už nechtělo a tak jsem mu odpověděl jen z druhé strany keře. "Víš, jestli budeš někdy nějak potřebovat píchnout, jestli chápeš, tak mě najdeš v Barkleyově ulici, číslo myslím 43. Je tam jeden zapadlej baráček, v kterým přespávám. Kdyby jsi náhodou potřeboval s něčím poradit, ohledně bezdomoveckýho života, nebo by jsi potřeboval někde přespat, víš, kde mně najdeš." Dořekl Ralph přes keř. Je to od něj pěkné, že se mi snaží pomoct, ale nemám z něj dobrý pocit. Ostatně, z bezdomovců jsem neměl nikdy moc dobrý pocit a měl jsem z nich docela i strach. Bral jsem je jako neřízené střely, protože jsem si říkal, že člověk nikdy neví, kdy se můžou zbláznit a nikdy nevíte, co pak mohou provést. Každopádně o jeho nabídku nemám zájem. Je to bezďák, jako každej jinej, který si vás nejdřív omotaj kolem prstu a pak vás obírají o váš osobní majetek. Ne. Rozhodně ne.

Jak jsem tak přemýšlel, nad tím vším, ohledně Ralpha, všiml jsem si, že už jsem dávno oddálený od keře asi padesát metrů. Zřejmě to i moje tělo bez přemýšlení zabalilo. Ralphovi jsem neodpověděl. Šel jsem dál. Šel jsem si vyřídit svoje staré účty s mojí bejvalkou. Melanie.

BezdomovecKde žijí příběhy. Začni objevovat