14

5.5K 537 58
                                    

((sila buka video kat media kalau nak lebih menghayati))

----------------------------------------------------------------------------

Last day..

'BILA SAYA TENGOK AWAK, MESTI JANTUNG SAYA BERDEGUP LAJU, INIKAH YANG DINAMAKAN CINTA...? :')♡-jjk'


Aku tersenyum . gerangan siapakah engkau sebenarnya jjk ? Kenapa kau suka bagi aku ayat-ayat manis ni..?

Ke kau..sebenarnya..Jeon Jungkook ?

Eyyy seolma ! Tak takk, jjk tak merujuk pada 'Jeon Jungkook' sorg je kan ?

Aku ambil sticky notea itu dan lekatkannya di diary ku . Haa, dah penuh dahh diary ni dengan sticky notes milik jjk 😊

Lepasni..dah tak dapat dah.. dah tak dapat baca dah ayat-ayat manis jjk ni.. harini.. hari terakhir aku dapat sticky notes jjk ni . Gumawo jjk ❤

Aku buka lockerku buat kali terakhir dan aku ambil barang-barang penting yang aku tinggalkan didalam locker tersebut .

Sedang aku sedang sibuk memunggah barang, seseorang menegurku .

"Uii cik kak, asal kau keluarkan semua barang ? macam nakk pindahh aje"

Aku terdiam. lantas aku memandang dia .

"Takdelahh. Saja je aku keluarkan semua barang, nak kemas.." dan aku tersenyum . Orang itu cuma menganggukkan kepalanya dan beredar dari situ .

Ya.. niat aku tidak mahu memberitahu mereka yang aku hendak berpindah dan harini hari terakhirku disini . Biarlah..biarlah aku pergi dengan aman..

"Yowww Yoo Ra ! Cepatlahhhhh aku nak balik awal nii, kauu ni dari tadi kat locker kau tu jeee buat apa hah?" seseorng menepuk bahuku .

Uishhhh terkejut hakakk dibuatnyaaa @( ̄- ̄)@

"Ishh kejap lahh Sooni ! Kau nii, aku nak kemas locker aku nii hah, dah berhabuk dahh . Kau pergilahh kantin dulu, nanti aku pergi sana" aku memberikan senyuman kepadanya .

"yelahh yelahh cepat sikit tauu !" kata Sooni dan dia terus berlari meninggalkanku keseorngan disitu .

aku menulis sesuatu di sticky notes ku dan ku lekatkannya di locker . Lalu buku-buku aku pegang erat didada .

Aku terus mendapatkan Sooni dan Dayeon yang sudah menungguku lama dikantin . Mujur mereka tidak tanya apa-apa yang mencurigakan ketika melihat aku membawa buku-buku ku itu .

Sambil berjalan, aku memerhatikan keadaan sekelilingku . Terasa segar diingatanku ketika aku pertama kali masuk kedalam kawasan sekolah, ketika aku pertama kali berkenalan dengan Dayeon dan Sooni dan yang terutama sekali ketika aku bertemu dengan Jungkook sunbae di taman bunga . Ahhh terasa segar diingatan ketika ini..

Selamat tinggal kenangan..semoga kita berjumpa lagi :))

-----

✿depan rumah✿

Aku memeluk erat badan Dayeon dan Sooni buat kai terakhir . pasti lepas ni aku akan terasa rindu dengan mereka berdua. Ahhh chinguuuu i'll misss bothh of youuuuuu !! (('д`))

"weh wehhh kau dah kenapa nii ? Tetiba jee peluk kiteorng?" Dayeon melepaskan pelukan kami bertiga . Yelahh, mesti dorg bertiga pelik tetiba jee aku peluk dorg berdua tanpa sebab .

"Entahlahh, tetiba rasa macam nak peluk korng berdua tauu !" Aku berikan alasan yang agak munasabah padaku .

Mereka berdua mengulingkan mata mereka tanda menyampah kepadaku . Tak kesahh lahh sayang, janjii aku dapat lepaskan rindu aku yang terakhir untuk korg.. (ಥ_ಥ)

{✿} crush ➽ jjk Where stories live. Discover now