Jungkook sudah berada di atas rooftop . Keseorangan . Ini pun terpaksa sahaja dia datang, kalau tak kerana si Luna tuu .
Sesekali dia menjenguk kearah pintu pagar . Yoo Ra tiada . Selalunya dia akan tunggu Jungkook disitu, tapi harini tiada pula--
"haii sayang.."
Lantas Jungkook menoleh .
"Sayang ? Aku ? Hahaha pergi mampus lahh kau dengan sayang tuu"
Jungkook berang . Geram pula dengan sikap Luna itu .
"Yakin ? Ke.. Yoo Ra yang akan.. mam-pus !"
mata Luna tepat memandang Jungkook . Dan tersenyum sinis ."Kau dah kenapa ?! Kenapa nak babitkan Yoo Ra dalam hal ni hah ?! Ehh kau cakap jelah kau nak apa dengan aku ?!!" tengking Jungkook tepat kemuka Luna .
Tapi balasannya, senyuman sinis Luna .
"Kau ingat, selagi mak bapak kau ada hutang dengan mak bapak aku . Selagi tu, kau pun ada hutang dengan aku ! Faham..?"
"Ehh hutang mak bapak aku dengan mak bapak kau takda urusan pun dengan kita . So--"
"Kau nak tengok ke YOO RA TERSIKSA ?!" Dua perkataan itu sengaja ditekankan .
Baginya, Yoo Ra adalah orang ketiga disebalik 'hubungan'nya dengan Jungkook .
"Kau dah kenapa ?! Kan aku cakap Yoo Ra takda HAL LANGSUNG DENGAN KAU ! KENAPA KAU STILL NAK CARI KESALAHAN DIAA ?! KAU NAK APA ?!!!"
Jungkook tidak tahan . Pelik dengan karenah Luna ini .
"Aku nak kau. Kau boleh bagi ke ?"
Jungkook terus memandang mata Luna yang tepat kematanya . Perempuan ini buatkan fikirannya dia bercelaru .
"Kau.. kau nak apa dari aku ?"
"Aku nak kita jadi pasangan kat sekolah ni, dan semua orang mesti tahu.. boleh kau tunaikan hasrat aku...?"
Terdiam Jungkook dibuatnya .
Kenapa mesti dia ? Kenapa mesti jadi pasangan ? KENAPA ?
"kalau aku taknak ?" balasnya berani .
Luna cuma tertawa . Ketawa kejam .
"Yoo Ra pun 'milik' aku juga"
Terbeliak mata Jungkook dibuatnya .
"Bagi aku masa, aku perlukan masa--"
"Aku bagi kau lima hari untuk fikirkan, lepas lima hari, kita jumpa balik kat sini, pada masa yang sama . Kalau hari kelima, aku masih takdapat jawapan, Yoo Ra. Di tangan aku. Faham ?"
Jungkook terus mengendong bengnya dan berlari turun ke bawah .
AHHHH ! Luna betul-betul buat dirinya gila !
--------------
✿rumah Yoo Ra--
back to Yoo Ra pov✿ting!
Huh ? Siapa yang ws aku ni ?
Golden maknae ? Heheh apa dia nak ni ?
golden maknae : eyyy balik tadi asal tak tunggu hahh ?
Ehh ? A'ah ! Aku tak tunggu diaaa hohoo
aku : upsss sunbae, mian lupa haha serious lupa nii miann ~
golden maknae : eyy alasan ! awak akan didenda !
YOU ARE READING
{✿} crush ➽ jjk
Acak"mana awak dapat nombor saya ?!" "dah ada dalam hati saya" -kisah seorang gadis yang selalu chat bersama crushnya sendiri tanpa disedari. 【orang kata fanfict ni sedih maka mohon sediakan tisu sebelum membaca jika anda berhati tisu.】 Highest rankin...