"Yoo Ra.. dia ada tumor otak.. tahap empat.."
Luluh hati mereka sembilan orang apabila mengetahui rakan mereka, Park Yoo Ra menghidapi sakit itu . Puan Park pula tak berhenti-henti menangis dan berpelukan dengan aunty Miyu . Jihoon pula termenung, seperti tahu noonanya itu didalam kesakitan .
Jungkook ?
Lagilah.. lepas je tahu berita itu, hampir terjatuh dibuatnya. Mujur ada Jimin disebelahnya, kalau tidak mesti dia susah terjatuh ke lantai .
"Doktor kata.. peluang dia untuk hidup setahun ni..amat tipis.. apa yang boleh uncle cakap, kita doakan aja lah yang baik-baik pada Yoo Ra.." Encik Park menepuk lembut bahu Jungkook ketika dia duduk disebelah Jungkook di wad Yoo Ra .
Jungkook lihat sendiri keadaan Yoo Ra, mukanya pucat, badannya sedikit kurus, alat pernafasan berada dihidungnya, rambutnya ditutupi plastik yang menutup rambutnya .
"Kamu semua baliklah dulu..esok esok datang lagi. Lagipun Yoo Ra pun masih tak bangun lagi ni, kalau dia dah bangun, nanti uncle suruh Minji mesej Hoseok lagi yaa"
Nak tak nak, terpaksalah Jungkook pulang dahulu meninggalkan Yoo Ra . Walaupun dia rindu pada Yoo Ra, tapi dia cuba tahan . Hyung-hyungnya dari tadi cuba menenangkan dirinya .
"Jungkook-ah ?"
Lamunan Jungkook hilang serta-merta dek kerana teguran daripada Namjoon .
"Nae hyung ? Wae ?" Jungkook cuba untuk tersenyum kepada Namjoon tapi Namjoon tahu, senyuman itu cuma untuk menyenangkan hati Namjoon .
"Kau fikirkan Yoo Ra kan ?"
Jungkook terdiam . Tidak tahu membalas apa . Dia memusingkan kepalanya, butir-butir air matanya sudah hendak keluar namun cuba ditahannya .
"N-ntahlah hyung.. Jungkook rasa.. semua ni sebab Jungkook Yoo Ra sakit.. kalau tak sebab Luna..mesti semua ni tak jadi kan?" Jungkook meramas rambutnya . fikirannya kusut !
"Kalau kita tengok Yoo Ra kat hospital, nak tak ?" Jungkook memandang Namjoon sepeeti tidak percaya .
"Srs nii hyung ?!" bibirnya mula menguntum senyuman . Namjoon hanya tersenyum kepada Jungkook . Baginya, kebahagiaan membersnya, kebahagiannya juga :))
----
✿wad✿
❀yoo ra pov❀
Perlahan-lahan aku membuka mataku . Terlalu lemah untuk aku membuka mata . Aku melihat kiri dan kananku .
"Om..ma.." aku memanggil omma yang sedang termenung disofa .
Omma terus memandangku dengan riak wajahnya yang terkejut, segera menghampiriku .
"A-anak om..ma..Park Yoo Ra sayang.. kamu dah sedar..?" Omma mengusap-usap pipiku dan aku terus memegang tangannya sambil terangguk-angguk .
"Omma pergi panggilkan doktor ya ..?" kata omma dan terus bergegas keluar dari bilik wad untuk memanggil doktor .
----
"Buat sementara waktu ni..keadaan pesakit masih lagi lemah . Kami cuma hanya boleh memberikannya ubat tahan sakit sahaja terlebih dahulu . Sekiranya kami bertindak untuk melakukan khemoteraphy, kemungkinan badan pesakit akan menjadi lebih lemah so untuk mengelakkan perkara ini berlaku, pesakit akan diberikan ubat supaya badannya akan menjadi lebih kuat dalam beberapa hari.." kata seorang doktor yang bertag nama 'C. JUNG MI' . Minji disebelahku mengusap-usap tanganku seperti menyuruh aku kuat menghadapi ujian itu . Appa pula sedang menenangkan omma yang sedang menangis mendengar khabar berita itu tadi.
YOU ARE READING
{✿} crush ➽ jjk
De Todo"mana awak dapat nombor saya ?!" "dah ada dalam hati saya" -kisah seorang gadis yang selalu chat bersama crushnya sendiri tanpa disedari. 【orang kata fanfict ni sedih maka mohon sediakan tisu sebelum membaca jika anda berhati tisu.】 Highest rankin...