🌜GWANGJU🌛
Aku terbaring diatas katilku dan terbatuk beberapa kali . Ahh peritnyaa tekak lepas muntah tadi . Aku melelapkan mataku seketika dan tangan mula mengurut kepala yang berdenyut-denyut ini .
"Asal weh ? Muntah pening lagi ?"
Aku membuka kedua-dua mataku dan aku ternampak Minji melabuhkan punggungnya disebelahku . Aku cuba mengangguk dan membalas 'hmpp' kepadanya .
Minji meraba-raba tangannya didahiku sebelum aku menolak lambut tangannya .
"Aku tak demam lah.. kau ni.."
Minji memuncungkan bibirnya kedepan, "aku tanya ja.." kemudian, dia memandangku semula, "kau ni lately asyik muntah-muntah pening kepala je kann ? Kau okay ke tak ni sebenarnya ?"
Aku cuma terdiam . Tak tau nak balas apa .
"Alahh pening-pening sikit je ni . Bukan apa pun.. takyah risau sangat lahh, petang sikit okay la nii" aku menutup mataku semula . Sedap juga kalau tidur nii 😌
"Hmmm tujelahh jawapan kau dari haritu aku tanya kau okay ke tak" aku dengar Minji sedikit merungut .
Sorry Minji, aku tengah dalam mood nak tidoq , so aku memang takkan nak layan hang .
Baru je nak terlelap, bahu kananku dicuit . nak tak nak aku terpaksa buka mataku dan memandang Minji, "hmm pehal ?"
"kau satu sekolah dengan Hoseok oppa lagi eaa ?" Minji tanya kepadaku dengan senyuman lebarnya . Eceh ecehh kauuuuuu menyempattt ajaaa 😑
"Hmm, satu sekolah."
"Dia kat sekolah okay ?"
"Dia peramah tak ?"
"Dia mesti dah handsome kan sekrang ?
"Dia still main bola keranjang ?"
Bla bla bla..
Makin pening pulaa aku dengar soalan-soalan sii Minji nii . Macam lahh aku tak tauu, si Hoseok sunbae tuu crush dia dari kecikk 😑
Lagi sekali, bahuku disenggol .
"Apabendaaaa ?"
"Kau tak jawab punn soalan aku !!" Minji duduk sambil memandang aku .
"soalan apa ?" tanyaku sambil mengerutkan dahi .
Minji menggulingkan matanya dan mengusutkan rambutnya, "ughhh ! Takda pape lahh ! pergi laa sambung tidur kau tuu, menyesal ajak kau berbuall . bukan nak layan !" Minji terus bangun dan berjalan ke pintu sambil menghentak kakinya .
"Okayy, jangan lupa tutup pintu tauu ! Love youu !" Aku menjerit kearahnya sambil tersengih . Minji pula menyepetkan matanya dan menunding jari kearahku sambil menutup pintu perlahan-lahan .
Huhh ~ akhirnyaa dapat juga rehat ~~ hehee sorry Minjii 🙆
----
🌜SEOUL🌛
Jungkook berjalan-jalan di sekitar jalan Seoul . Keadaannya sudah bertambah baik namun dia masih belum kesekolah semula . Dalam cuaca yang sejuk ini membuatkan dia teringat semula kenangan-kenangan lama antara dia dan Yoo Ra . Andai diundurkan masa, dia tidak mahu mengikut kata Luna, biarpun dia atau Yoo Ra tersiksa, asalkan Yoo Ra tidak jauh darinya . tapi..dia bukanlah sesiapa yang boleh melawan takdir tuhan.. namun dia berharap yang dia boleh berjumpa dengan Yoo Ra ..
Jungkook berhenti duduk di salah sebuah bangku di taman . Sesekali kepalanya berdenyut dek penangan pukulan si orang Luna tempoh hari .
Yoo Ra..
YOU ARE READING
{✿} crush ➽ jjk
Acak"mana awak dapat nombor saya ?!" "dah ada dalam hati saya" -kisah seorang gadis yang selalu chat bersama crushnya sendiri tanpa disedari. 【orang kata fanfict ni sedih maka mohon sediakan tisu sebelum membaca jika anda berhati tisu.】 Highest rankin...