AoB 2

82 9 0
                                    

[Pangkalan ASTRO]

"Hyung apa kita nak buat sekarang?"soal San ha cemas mereka kini d kepung oleh Askar Hollan yang durjana.

//LETAKKAN SENJATA KAMU SEMUA.JANGAN ADA YANG CUBA MELAWAN,ATAU KAMU SEMUA AKAN MATI.//

suara yang datangnya dari speaker itu mengarah mereka semua meletakkan senjata

Astro tiada pilihan lain sememangnya Perjuangan mereka tamat di Sini.
mereka semua mencampakkan senjata ke bawah.

"jin jin takkan kita nk surrender.kita kena lawan balik" bisik MJ perlahan pada jin jin berdiri di sebelahnya.

"kita tak ada pilihan.mereka bersenjata lengkap sementara kita setakat senapang patah je.mmg takkan menang la" balas jin jin"kita menyerah tak bererti kita kalah."sambungnya lagi.

"Maksud kau?"Rocky pula bertanya

"we still have plan B" eunwoo menjawap soalan Rocky bagi pihak jin jin.

beberapa orang askar Hollan menghampiri mereka.tangan mereka di gari.

"Masuk cepat" arah salah seorang Askar Hollan sambil Menolak kasar badan  mereka berenam memasuki Truck(?)besar itu.

[Pangkalan Bangtan]

"Askar Hollan Tak guna tu Da dapat kesan pangkalan ASTRO"namjoon menyampaikan Berita yang baru didapatnya tadi.

"Kita kena lebih berhati hati kalau macam ni"pesan jin pada membernya.

"Tapi macam mana si Hollan tu boleh tau kubu budak budak Rookie tu?" soal taehyung pelik.

"Ha'ah la.aku pun pelik macam mana budak budak rookie tu boleh kena tangkap, Kubu dorang strategic kot dari Kubu Kubu yang lain"Yoongi pun pelik macam mana Geng ASTRO boleh di tawan dengan mudah sedangkan pangkalan Budak budak rookie tu kedudukannya sangat strategic.

"tu la pasal si Astro tu tak hati hati sampaikan si Hollan tu pun dapat kesan kubu dorang"sampuk jimin sambil tangannya  Menyelak beberapa document di atas mejanya.

"dah dah la korang membebel tu jom makan"ajak seokjin sambil tangannya mengaut lauk.mereka semua mula bergerak ke ruang makan.

"apa la nasib budak budak rookie tu nanti hyung"jungkook mula la tak senang duduk. risau dia jika si Hollan tu buat apa apa dekat si Astro tu.

bagi jungkook walaupun bukan satu pasukan tetapi mereka semua Satu matlamat.jadi mereka semua kenala berkejasama.

"Got7,Astro,Exo, mereka dah jadi tawanan Hollan"Hoseok pula yang bersuara"kita kena bertindak cepat sebelum kita pula yang menjadi tawanan si Hollan durjana tu"sambung hoseok lagi sambil menyuap nasi ke dalam mulutnya.

"tapi hyung senjata buatan tangan kita tu boleh pakai ke?"taehyung ragu ragu untuk mengunakan senjata hasil ciptaan Namjoon dan hoseok sebab senjata itu belum di uji lagi.

"besok pagi aku dan hoseok bercadang nak test senjata baru kita tu.aku gelarkan senjata tu F-13 fungsinya membuatkan pihak lawan kita jadi beku. kalau berjaya aku yakin kita akan menang kali ni"panjang lebar namjoon membebel menerangkan senjata rekaannya dengan hoseok member yang lain pula menganguk anguk serupa burung belatuk.

[situasi ASTRO]

"Hyung macam mana sekarang ni"San ha menangis di depan hyung hyung nya.
Umurnya Baru 15 tahun jadi kelakuannya masih keanak anakan. jadi jangan la hairan sanha memang kuat Nagis Dan manja dengan semua hyung nya.

"nasib la kau ni cute San ha klu tak dah lama aku bagi kau makan kaki"cebik moon bin.Bosan dia dengan perangai kebudak budakan sanha yang menangis tak henti henti.

"hyung apa ni san ha kecil lagi kot kita kenala faham.dia tengah takut sekarang ni kan"marah Rocky pada moonbin.dia mendekati san ha Dan memeluk san ha agar budak tu tenang sedikit.

"kita kena keluar dari tempat ni"eun woo mengeluarkan sesuatu dari celah tapak kasutnya.Dan itu adalah key king anak kunci yang boleh membuka semua jenis Kunci kecuali kunci yang mengunakan kod.

sanha kini kembali tenang dan tersenyum gembira"yey eun woo hyung memang bijak"katanya sambil bersorak kecil.

eunwoo memasukkan key king ke dalam lubang mangga sel mereka.setelah beberapa minit......

click


bunyi itu...mereka semua memandang satu sama lain.







TbC🔫

hahah author Banyak  mencarut di atas tu heheh...
maafkan segala kesilapan author yaa.
kalau ada benda yang tak faham.boleh Tanya. (APA BENDA AUTHOR MENCARUT NI)

k la see yaa
bye...

#pls JANGAN layan typo

Vote and Comment

Attack On BangtanWhere stories live. Discover now