[Pangkalan ARMY]
"baru puas hati aku"soeun merasa puas setelah menghantar message nya pada tentera Hollan.
"hahaha aku yakin yang si seokhyun tu mesti dah mengamuk besar kan hahahah"kata yoonna di selang dengan tawanya.
"soeun unnie Daebak tak sangka unnie berani hantar ugutan macam tu"puji jihaa
"Well u know me..hahahha"kembang kempis hidungnya setelah menerima pujian dari jihaa
"ketawa je kerja korang kan Cuba la serious sikit sekarang ni kita tak boleh leka tau tak" Na Raa cukup rimas dengan suasana bising sebabkan focus nya tergangu dari tadi.
"mak nenek betul la kau ni Na raa asyik nak membebel je"kata yoonna
[Pangkalan Bangtan×Astro]
"mana sanha?"Tanya seokjin pada Rocky dari tadi lagi dia mencari sanha.
"hyung tak cari kat tapak latihan?"Rocky menjawap soalan seokjin dengan soalan[hahha ayat keling mana ni]
"dah tapi tak dah"jawap seokjin.
"maybe dengan kookie hyung"teka Rocky sebab memang selalunya sanha bersama jungkook.
"kookie dia tengah berlatih dengan jimin tapi Hyung tak nampak pun sanha kat sana" seokjin pelik dari pagi tadi dia tidak melihat kelibat sanha.
"kat bilik?"
"iya Tak iya jugak Hyung tak tengok lagi kat bilik dia"
"Hyung carilah dia kat bilik Rocky nak Bantu Hoseok Hyung bersihkan gudang senjata"kata Rocky Dan dia pun menapak ke gudang senjata.
seokjin menapak ke bilik sanha dia membuka daun pintu.San ha masih tidur.
"pelik selalunya budak ni yang paling awal bangun"seokjin melangkah ke katil sanha dia duduk di birai katil.
"sanha ireona dah petang dah ni"seokjin mengejutkan sanha dengan mengoncang perlahan tubuhnya.
tiada respon dari sanha
"sanha palli ireona"sekali lagi seokjin mengejutkan sanha
badan sanha bergerak sedikit dia membuka matanya
"hyungi annyeong"kata sanha dengan suara yang lemah lalu duduk dari pembaringannya entah kenapa dia merasa kepalanya berdenyut denyut.
"gwaenchana?"soal seokjin bila melihat muka sanha yang pucat.
"Molla"jawap sanha sepatah
seokjin meletakkan tapak tangannya di dahi sanha
"Panasnya kamu demam ni"kata jin bila mendapati suhu badan sanha yang panas"dah kamu rehat nanti hyung masakkan sup untuk kamu"sambung jin lagi.
sanha hanya patuh dia kembali baring di atas katilnya selimut tebalnya di tarik sehinga menutup kepalanya.
seokjin keluar dari bilik sanha lalu menuju ke dapur.seokjin menyediakan bahan untuk memasak sup.
"Hyung masak apa"sapa jungkook niatnya yang tadi mahu minum terbatal bila melihat seokjin memasak sup
"siapa sakit?"soalnya pelik selalunya kalau seokjin memasak sup mesti ada diantara mereka yang kurang sihat
"Uri sanha"jawap seokjin ringkas
"Ommo!!Jinjja??"selepas mendengar nama sanha jungkook mula risau mana tak nya deongseang kesayangannya sedang sakit
Seokjin hanya menganguk kan kepalanya lalu menyambung kembali aktiviti memasaknya.
Jungkook pantas mengatur langkah ke bilik sanha.daun pintu biliknya dikuak lalu dia melangkah masuk ke dalam.
"Sanha gwaenchana?"Tanya jungkook risau
"Nae"jawap sanha lemah
"Biar hyung temankan sanha ya"jungkook menawarkan dirinya.sanha hanya menganguk
"Hyung kepala saeng sakit"adu sanha manja.
Jungkook pantas memicit kepala sanha bagi menurangkan Rasa sakitnya
"Macam mana sekarang sakit lagi?"Tanya Jungkook sambil tangannya masih memicit kepala sanha.
"Ada kurang sikit kamsamida hyung"jawap sanha
"Dah makan obat?"Tanya jungkook lagi.
sanha hanya mengeleng."tak pa lepas makan nanti sanha makan obat ya"pesan jungkook yang dibalas dengan angukan dari sanha.
selepas itu seokjin masuk ke bilik sanha bersama dulang makanan di tangannya.
"kookie pergi la sambung berlatih sanha biar hyung yang jaga"arah seokjin
Jungkook akur dengan arahan seokjin dia meninggalkan bilik sanha Dan menuju ke tapak latihan.
"Sanha makan Banyak Banyak ya"kata seokjin lalu menghulurkan satu suap kepada sanha.
sanha menerima suapan dari seokjin walau pun tak berselera tapi dia paksakan jugak untuk menelan makanan itu.
dia tidak mahu semua hyungnya susah hati hanya di sebabkan dia sakit.
seokjin tersenyum melihat sanha menghabiskan sup nya.
"ambil ni"seokjin memberi sanha satu biji pil demam Dan air kosong.
sanha menelan pil itu lalu meminum air yang di hulurkan oleh seokjin tadi.
"Now sanha tidur hyung nak masak untuk yang lain pulak"kata seokjin lalu beredar krluar dari bilik sanha.
sanha hanya menurut matanya dipejamkan dan akhirnya dia terlena kesan dari pil yang di makannya tadi.
[Pangkalan Hollan]
"Bawa dia ke mari"arah SeokHyun
lalu pengikutnya pun membawa seorang budak Perempuan yang berusia 10 tahun itu masuk ke pejabat ketua mereka.
"Tuan ni dia budaknya"kata salah seorang dari pengikutnya.
"Nama kau siapa?"soal seokhyun
"Bo..ram im..ida"jawap budak itu Gagap.
takut dia kalau di apa apa kan oleh seokhyun."Aku nak kau bagi kerjasama dengan aku"kata seokhyun sedikit tegas
"Mwo?"Tanya boram sedikit terkejut.kerjasama apa yang di minta oleh seokhyun.dia hanyalah seorang budak yang masih belajar erti kehidupan yang penuh dengan rintangan Dan penderitaan ini.
"Aku nak kau jadi umpan untuk Bawa musuh aku keluar dari sarang mereka"seokhyun menerang kan rancangannya pada boram.
boram hanya mendengar dengan penuh teliti tanpa bantahan.
"Aku akan bebaskan kau Dan semua keluarga kau kalau kau berjaya buat apa yang aku suruh"kata kata yang di sampaikan oleh seokhyun lebih menarik minat boram.
BEBAS....siapa taknak BEBAS.dah tentu la dia nak kan kebebasan.janji yang diberikan memang menarik minatnya.
"Tapi...kalau kau gagal aku akan bunuh keluarga kau Depan mata kau FAHAM!"
kata seokhyun lalu membuatnya keluar dari pejabatnya.Boram dihantar semula ke selnya.di sana dia berfikir kalau dia berjaya dia akan bebas Bukan dia saja malah semua ahli keluarganya juga akan dibebaskan.
tapi kalau dia gagal Maka Nyawa keluargannya jadi Taruhannya.
Boram hanya seorang budak yang berusia 10 tahun tapi pengalaman telah mematangkannya. dari kecil dia hidup dalam penderitaan dia ingin akhiri penderitaannya. dia akan menerima misi ini demi kebebasan yang dijanjikan oleh seokhyun sebentar tadi.
TBC😎
#Abaikan Typo
#Vote pls
YOU ARE READING
Attack On Bangtan
Fanfictionsmuanya disebabkan perebutan kuasa antara Tentera Hollan Yang di ketuai oleh seokhyun Dan Tentera Larva yang di ketuai oleh Kim jongkook.Tentera Larva tewas ditangan Hollan Dan pemerintahan kejam Hollan semakin berleluasa. Kim Namjoon anak Tunggal K...