AoB 4

74 9 0
                                    

"hyung apa kita nak sekarang?"soal San ha sambil menangalkan Baju uniform Askar Hollan rimas dia memakai uniform tu.

"ntah la jom kita cari markas baru"-jin jin memberikan cadangan.

"Mana kita nak cari markas baru? semua Kawasan ni dah tak aman untuk kita"suara moon bin tengelam timbul akibat penat berlari.

"kita kena mintak bantuan kalau macam ni"kata MJ.semua memandang MJ pelik

"Apa?"soal MJ hairan kerana semua memandangnya.

"hyung nak mintak bantuan dari siapa?"soal eunwoo

MJ menepuk dahinya dia terlupa bahawa hanya dia yang tahu kewujudan pasukan bangtan.membernya yang lain mahupun Askar Hollan tidak mengetahui kewujudan bangtan.

"korang tunggu Sini kejap"kata MJ Dan dia pun meninggalkan pasukannya.
Dia perlu berhubung dengan Namjoon iaitu leader pasukan bangtan.

[pangkalan bangtan]

bipbip bipbip

bunyi yang dikeluarkan oleh system communication bangtan mengejutkan semua penghuni pangkalan itu namjoon pantas bergerak ke bilik communication

naga dalam guna. burung hantu berjaga
(namjoon sila jawab aku ni MJ )

burung hantu terbang balik ke sarang
(MJ kau ke tu kau di mana sekarang)

burung Hantu keluar dari sarang.Bawah air atas darat burung gagak musnahkan sarang
(aku ada dekat bawah terowong berhampiran sungai Han pangkalan kami dah dimusnahkan oleh Hollan Tak guna tu)

Naga berjaga harimau masuk kandang
(aku kesana sekarang.tunggu sampai aku datang)

namjoon Dan MJ berkomunikasi mengunakan kod rahsia di mana hanya dia Dan MJ yang memahaminya.

"namjoon siapa yang hubungi tadi?"soal Yoongi

"MJ anak orang kanan mendiang Appa aku"jawap namjoon

"MJ tu bukan Ahli pasukan Astro tu ke?"soal jungkook pula

"yaa MJ tu la"jawap namjoon "korang tunggu Sini aku nak ambil mereka" sambung nya lagi.

"biar hyung ikut dengan kamu"jin menawarkan dirinya untuk menemani namjoon.namjoon menganguk kan kepalanya tanda setuju Dan mereka pun meninggalkan pangkalan dengan berhati hati.

[situasi ASTRO]

"Hyung ke mana tadi?"soal eun woo dia pelik sebab MJ tiba tiba je tinggalkan mereka.

"aku minta bantuan kawan lama"jawab MJ

"hyung tak pernah cerita pun yang hyung ada kawan lama"jin jin tak puas hati Kerana MJ tak pernah berkongsi kisahnya pada mereka.

"sekarang bukan masa nak bersoal jawap" kata kata Rocky menyedarkan jin jin yang situasi mereka tidak sesuai untuk bertekak.

"hyung bukan tak nak kongsi kisah hyung tapi masa tak sesuai lagi"MJ menjelaskan keadaannya.

jin jin berdiam diri begitu juga yang lain
mereka duduk dalam satu bulatan hari mula gelap mereka langsung tidak bercadang untuk menghidupkan ungun api sebab takut Askar Hollan mengetahui kedudukan mereka.

tap

"hyung bunyi apa tu"San Ha mula merasa takut pantas dia memeluk moon bin yang sedari tadi berdiri di sebelahnya.

"aish..rimas la"moon bin Menolak tubuh sanha

"jin jin hyung"sanha beralih pula pada jinjin

tap

tap

tap

bunyi itu makin menghampiri

"sembunyi"arah jinjin Dan mereka semua pun bersembunyi di belakang batu besar yang ada di situ.

"Burung Hantu terbang sekarang"
(MJ kau kat mana)"namjoon kini berada di dalam terowong bersama dengan jin.

keadaan terowong yang gelap menyukarkan pandangannya.jadi namjoon membuat keputusan untuk mengunakan Kod rahsia mereka.namjoon yakin yang MJ bersembunyi di mana mana.

MJ mengenali suara itu Dan kod rahsia mereka."Naga berjaga dalam sarang (Namjoon aku gembira kau dah sampai)"
MJ keluar dari tempat persembunyiannya.

"MJ kau tak apa apa kan?" namjoon memeluk kawan lamanya itu

"terima kasih sebab datang"kata MJ.MJ meleraikan pelukannya

"kau kan kawan aku dah tentu aku datang"namjoon memandang wajah mj Dan rakan rakannya.

"dah jom balik pangkalan sekarang"jin yang dari tadi senyap mula bersuara

namjoon menganguk lalu mereka pun meninggalkan terowong itu seperti.

biasa jin akan berada di baris hadapan langkah mereka perlahan Dan berhati hati.
Mata jin meliar memerhatikan sekeliling.

[markas Hollan]

naga dalam guna. burung hantu berjaga

burung hantu terbang balik ke sarang

burung Hantu keluar dari sarang.Bawah air atas darat burung gagak musnahkan sarang

Naga berjaga harimau masuk kandang


seokhyun memainkan rakaman perbualan itu berulang Kali.selepas saja station satelit nya mengesan perbualan pelik itu.dia pantas mengerahkan askarnya mengesan dari mana Dan di mana kedudukannya.tapi sayang perbualan itu tak sampai 3minit jadi perbualan itu tidak dapat di kesan oleh pengikutnya.

"Arhhh..."seokhyun melempar pita rakaman itu kedinding habis hancur Pita tersebut.

seokhyun sudah pun mengerahkan beberapa pemecah kod untuk mentafsir kod perbualan itu tapi sayang kod yang digunakan bukan lah kod tentera.

TbC😉

Attack On BangtanWhere stories live. Discover now