Kei,hyerin,momo dan sora sangat seronok berborak. Mereka bila berkumpul gossip la ape lagi!Setelah 2 jam berada di rumah Sora. Mereka bertiga meminta diri. Kini, keadaan bilik Sora menjadi sunyi. Hanya bunyi hujan renyai-renyai sahaja yang berada dapat didengarinya.
" bosan nya. Kalau Jiyoung ade lagi.. mesti aku tak sunyi macam ni." Kata Sora sambil melabuhkan punggungnya ke atas katil lalu baring.
Tiba-tiba, bunyi telefon Sora berbunyi. Dia melihat skrin telefonnya, terpapar nama 'omma park'. Sora tersenyum gembira . Dia mengangkat panggilan daripada ibu nya.
"Annyeong Sora."- Mrs. Park
"Annyeong omma! Omma omma Sora rindu omma sangat². Sora dah lama tak hug omma! Mesti omma bawakkan cenderamata untuk Sora kan? Wahh!" -Sora
"Hahaha~ Sora yaa~ nak tau omma bawak apa² untuk sora? Tunggu esok yea! Jangan lupa ambil omma dekat airport. Okay?" -Mrs. Park
"Yes! Btw omma sampai pukul berapa?" -Sora
"Dalam pukul 10.50 pagi boleh? Sora ada kelas ke esok?" -Mrs. Park
"Ada. Tapi sora mintak balik awal lah. Boleh suruh seb ambil Sora dekat kolej terus pergi airport. "-Sora
"Nae²! Omma nak kene bangun pagi esok. Sora jaga diri ye. Mianhae omma jarang call Sora. Annyeong My Fruit Heart" -Mrs. Park
Ibu sora menamatkan talian. Sora tidak dapat tidur kerana amat gembira. Tetapi lama-kelamaan dia tertidur.
..
Cahaya matahari menembusi matanya {?} . Dia terbangun. Apabila melihat jamnya. Dia bergegas bersiap untuk ke kolej.
Setelah selesai bersiap. Dia terus sambil menjerit.
"Sebastian! Mane awak! Saye penat la nak cari awak. Dah satu rumah saye cari." Jerit Sora.
Hampir satu rumah dia mencari kelibat Sebastian. Namun gagal juga dia mencari . Dia mencapai kunci kereta. Sebenarnya, Sora tidak berapa mahir untuk memandu . Dia juga tidak mempunyai lesen memandu.
Stesen bas juga jauh dari pekarangan rumahnya. Dia terpaksa memandu keretanya sendiri.
Sora agak kekok ketika memandu kereta. Sejujurnya jantung dia berdebar ketika sedang memandu. Entah mengapa?
Tiba sahaja di kolej. Dia keluar dari perut kereta . Tiba - tiba seorang lelaki yang agak tinggi menegur Sora.
"Woi! Tak reto parking kereta ke? Senget la kau parking." Tegur lelaki itu.
"Aku tak pandai memandu.. bab bab parking kereta lagi la aku tak pandai." Jawab Sora selamba sambil jalan
"Sombong..orang tegur die buat bodoh..tau la kereta kau mahal tak payah berlagak sangat." Lelaki itu memotong jalan Sora dan sempat lagi dia melanggar bahu Sora.
"Ahh!! Sakit la! Tu la kau mata sepet sangat aku yang besar dan tinggi ni pon kau tak nampak" bebel Sora sendirian.
Lelaki itu hanya menutup telinga nye dengan tangan. Reader tau la kan perempuan membebel satu hari belum tentu agi abis.
Sora masuk ke kelas dengan wajah yang masam. Kei datang menyapanya dari belakang. Sora agak terkejut sedikit.
"Woi makcik! Asal ni muke masam je. Dah macam buah lemon dah masam. " kei membuar gaya seperti orang yang makan buah oren ynng masam .
"Ermm tadi ada mamat acacah hensem datang tegur aku parking kereta senget lpastu langgar aku! Aku rase macam nak pijak je mamat tu . Ergh!! " marah Sora. Kei hanya tersenyum manis.
"Kau drive sendiri ke beb? Uish caya la! Polis tau habis kuu licin duit kau" jawab kei.
"Halah rileks la. " jawab sora dengan tenang.
Mereka menamatkan perbualan apabila pensyarah masuk ke kelas.
Beberapa jam kemudian. Kelas pun habis. Sora memandu dengan teliti sekali sampai keluarkan lidah dia. Akhirnya, dia sampai juga di lapangan terbang.
Sora menunggu kedatangan ibu bapanya di ruang menunggu.
Setelah 15 minit menunggu. Dia ternampak Mr. Park dan Mrs. Park melambaikan tangan. Sora berlari lari anak lalu memeluk ibu bapanya.
Apabila dia ternampak Sebastian sedang melnngkah ke arahnya. Die bersembunyi di belakang Mr. Park.
"Waeyo?" Tanya Mr. Park hairan.
"Ahh ani! Swiihada! Kenape menyorok?" Sebastian menarik tangan ke tempat yang tidak dapat didengari oleh Mr. Park dan Mrs. Park.
Sebastian menolak Sora ke dinding.
"Swiihada. Kenape drive sendiri? Bahaya tau tak? Kalau swiihada excident " Marah sebastian.
"Ahh.. err... saye...saye..." sora gugup hendak menjawab persoalan sebastian.
"Sebab apa swiihada!!" Sebastian meninggikan suaranya.
"Eii!! Bleh tak kau hormat aku! Aku ni anak bos kau! Omma aku upah kau so aku bos kau! Kau nak tau kenapa aku drive snndiri? Sebab kau! Kau pergi mana tadi? Aku cari kau satu rumah. Klau aku terus carik kau nanti aku lembat ke kolej!" Sora menolak tubuh sebastian.
Sora berjalan ke arah omma dan appanya. Dia hanya membuat muka seperti tiada apa apa yang berlaku. Riak wajahnya tenang sahaja.
"Sorry omma appa. Kajja kite balik. Omma dengan appa mesti penat. Nanti Sora masakkan makanan yang sedap untuk omma n appa. Harini oppa n omma rehat je okay?" Kata Sora sambil tersenyum manis.
Sebastian hanya membawa beg bagasi Mrs. Park dan Mr. Park. Beg bagasi dieorang tak ada la banyak. Hanya 2 beg je.
Setibanya di rumah. Mr. Park dan Mrs. Park membersihknn diri manakala Sora sedang sibuk memasak di dapur.
Setelah hampir 1 jam setengah sora memasak. Akhirnya makanan yang dimasaknya sudahpun siap. Dia menghidangkan makanan makanan tersebut di atas meja makan.
Mr. Park dan Mrs. Park turun dan duduk di meja makan. Sora agak gembira kerana sudah hampir seminggu Sora tidak meluangkan masanya bersama Mr. Park dan Mrs. Park.
"Ermm...sedapnya bau. Mesti sedap anak appa masak... ermm tak sabar rasanya appa nak rasa. " jawab Mr. Park sambil mencapai garfu dan pisau yang telah disediakan.
"Sayang~ makan la dulu baru cakap sedap ke tak. Nanti perut dah kenyang kita tidur la. Hihi" jawab Mrs. Park sambil tersenyum malu.
Sora hanya tersenyum melihat gelagat ibu dan bapanya. Mereka pun makan sambil berbual. Sudah menjaii kebiasaan mereka maknn sambil berbual. Setelah selesai makan.
Mereka bertiga masuk ke bilik masing masing. Dieorg tido tu ape lagi .. tido arhh!
***
Annyeong readers² yang ku sayang dan kucintai. okay saya buat ff ni tak pendek tak panjang. Huhu..btw jiyoung tu name adik Sora yangddah meninggal.
Exam dah habis dah. Ffuh lega sangat. Cuti sek 2 minggu ni saya free gile.. so bleh la saya update ff ni. Bye!
[√]vote
[√]CommentPlease
YOU ARE READING
My Heart,You Heart
FanfictionSinopsis- Okay cerita ni mengisahkan tentang perempuan yang amat mementingkan kebersihan dan sombong. Ketika umurnya sudah meningkat dewasa. Beliau telah membuka sebuah restoran yang terkenal dengan resipi turun temurun keluarganya. Min Yongi aka...