PART 15

43 7 2
                                    


Rancangan jahat mula berlegar di otak Suga untuk menguji tahap kesabaran Sora. Dia tersenyum sinis sambil menggenggam erat tangan Sejeong. Sejeong sudah malu malu tahap badut terlebih makeup.

◆◆◆◆
"Cik π_π kenapa pecat Suga? Dia tu rajin tau... " tanya Joshua. Sora hanya membuat bodoh apa yang dikatakan oleh Joshua.

"Mianhaeyo" jawab Sora sepatah lalu masuk ke dalam perut kereta. Mukanya masam mencuka. Hyerin yang tidak senang duduk itu risau dengan keaadaan sora.

"Stress?" Tanya Hyerin sambil membuat riak muka yang risau. Sora hanya menggeleng gelengkan kepalanya. Hyerin mula fokus kepada pemanduannya.

"Sora... kenapa kau marah sangat? Benda kecil je boleh settle la. Takkan sampai macam ni" tanya Hyerin hairan.

"Aku tak tau la... aku tak boleh nak kawal perasaan marah aku. Aku bos kat situ boleh pulak dia jatuhkan aku. Malu tau tak? ~T_T~" kata Sora panjang lebar. Hyerin hanya memuncungkan mulutnya.

"Sora...jangan lah sampai macam tu. Pecat kowt pecat! Kalau kurangkan gaji okay lah lagi. Kau tak nak pujuk dia ke? Dia ru jiran aku je bila2 masa kau boleh jumpa dia. Kau ingat kalau kau pecat dia hidup kau aman sebab tak jumpa dia?" Bebel Hyerin.

"Hmm...bagi la aku fikir masak masak dulu" kata Sora.

"Kalau dah tertulis jodoh kau dengan Suga. Takkan kemana lah. Dekat dalam tandas pon boleh jumpa" kata Hyerin. Sora hanya termenung. Entah apa yang difikirkannya.

"Sora! Dengar tak?" Tanya Hyerin.

"Ahh nae!" Jawab sora ringkas sahaja. Hyerin hanya tersenyum melihat Sora yang diam seperti patung.

◆◆◆◆

Sampai sahaja di rumah, Sora dan Suga terserempak. Sora memikirkan semula kata kata Hyerin ketika di dalam kereta tadi. Sora berjalan pelahan lahan menuju ke arah Suga.

"Suga...jeongmal mi" belum sempat Sora menghabiskan kata katanya. Suga sudah menyampuk.

"Chagi! Chagi! Bawakkan Plastik beg warna biru faster!" Kata Suga separuh menjerit. Suga hanya memandang Sora beso kecik beso kecik sahaja.

seorang perempuan turun ke bawah sambil membawa plastik beg bewarna biru. Bentuk badannya sangat mengiurkan. Pendek orangnya.

"Thanks sejeong... nah kau ambik ni. Sejeong yang tolong cucikan tau tak? Puas hati dah? Belah la" kata Suga sambil membaling plastik biru itu ke muka Sora. Sora terkejut dengan tindakan Suga, dia hanya menahan marah yang telah membuak buak. 

Sora masuk ke rumah . Hyerin yang sedang asyik menonton televisyen juga tak senang duduk tengok Sora.

"Woi! Apa dalam plastik tu?" Tanya Hyerin hairan sambil menyuapkan beberapa biji kacang ke dalam mulutnya.

"Ketupat rendang" kata Sora sambil berlari lari anak masuk ke dalam biliknya. Dia membuka bungkusan plastik itu pelahan lahan. Dia mengambil penyangkut baju lalu disangkutkan bajunya di belakang pintu.

"Ermm wangi (>_<)" kata Sora sambil menghidu hidu baju nya berulang ulang kali.

Sora keluar semula.  Dia menekan loceng rumah Suga. Namun, tiada siapa yang mahu membukakan pintu untuknya. Awan hitam sudahpun berarak menandakan hujan akan turun. Tetapi Sora tetao duduk di hadapan pintu pagar Suga.

"Suga...bukak la pintu aku nak mintak maaf" kata Sora terjerit2 sambil mengalirkan air mata. Dia tahu Suga berada di dalam.

◆◆◆
"Oppa...siapa tu? Macam Sora je" tanya Sejeong hairan. Suga menarik bahu Sejeong. Dia meletakkan kepala Sejeong dibahunya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Heart,You HeartWhere stories live. Discover now