PART 4

55 8 0
                                    

Shh!" Sora cuba memberi kata isyarat supaya Hyerin tidak memberi tahu Sebastian.

Hyerin ni seorang yang terlalu jujur. Kahkah~

Mereka seronok berborak ketika dalam perjalanan untuk pulang. Sedar tidak sedar, Sebastian berhenti di depan rumah bungalow tiga tingkat.

"Gomawo Sora.. And.. err bye." Hyerin mengucapkan terima kasih kepada mereka lalu beredar pergi.

Dalam 20 minit.  Sora dan Sebastian sampai di rumah.  (Lols)

Sora keluar dari perut kereta sambil memuncungknn mulutnya.

"Err.. cik!" Sebastian cuba mengejar Sora.

Tapi.. dia gagal kerana Sora berjalan laju macam lipas.

Sebastian telah menyediakan minum petang untuk Sora. Lalu, Sebastian mengetuk pintu bilik Sora untuk mengejutkan Sora.

Walaupun sudah beberapa kali dia mengetuk bilik Sora. Namun masih tiada jawapan.

Sebastian menghempas bilik pintu bilil Sora hingga pecah. (Merapu)

kelihatan Sora masih terbaring di atas katil dengan berpakaian yang sama.

Sebastian datang menghampiri Sora untuk mengejutkannya.

Dia menggoyangkan sedikit tubuh badan Sora. Namun, masih tiada jawapan juga.

Apabila Sebastian melihat wajah Sora. Kelihatan wajahnya pucat dan tidak bermaya.

Sebastian mendukung Sora untuk dibawa ke hospital. Dalam perjalan 30 minit untuk sampai.

Skip~

"Palliwa" jerit Sebastian kerana bimbang akan keadaan Sora. Dia mungkin akan dimarahi oleh ibu bapa Sora jika berlaku sesuatu kepada Sora.

Sebastian menelefon Hyerin dan juga Kei supaya datang ke hospital dengan segera.

"Encik.. suami dia ke?" Tanya doktor lelaki yang baru sahaja merawat Sora.

"Aniyo.. saya penjaga dia" jawap Sebastian ringkas.

"Mianhae.. sila ikut saya.." kata doktor itu.
Sebastian mengikut doktor itu. Dia dipelawa duduk oleh doktor itu.

Doktor itu memberi tau
tentang keaadan Sora.

Sebastian menghela nafas lega kerana dia sangat takut jika dia diamarahi oleh ibu bapa Sora. 

Apabila Sebastian dalam perjalanan hendak ke wad Sora. (Lols) die ternampak Hyerin,Kei dan Momo sedang berjalan di depannya.

Dia terus menegur mereka bertiga.

"Annyeonghaseyo!" Sapa Sebastian dari belakang.

Mereka memusingkan posisi badan mereka untuk melihat siapakah yang menyapa mereka.

"Oh.. awk rupenye.." balas Hyerin dengan senyuman yang manis.

"Ahh nae.." jawab Sebastian sambil membalas senyuman Sebastian.

"Err..hye! Kei imnida " kei memperkenalkan dirinya lalu membongkokknn sedikit badannya sebagai tandai hormat.

Momo hanya membisu. Kei mula curiga terhadap Momo kerana muka nya kemerah-merahan.

Hyerin berlari ke wad Sora kerana dia snngtt risau terhadap keaadaan Sora.

Hyerin menolak pintu wad dengan kasar lalu menjerit.

"Park Sora! Miss you..I was very worried about you Sora" Hyerin memeluk Sora.

"Ahh~ saya cuma sakit sikit je..jangan risau okay?" Sora tersenyum manis sambil membalas pelukan Hyerin.

Momo dan Kei hanya tersenyum melihat gelagat Hyerin yang seperti kanak-kanak.

"Erm..cik esok x payah pergi kolej okay?" Jawab Sebastian.

Sora hanya mengangguk anggukkan kepalanya menandaknn dia setuju dengan cadangan Sebastian.

"Sor..sora~bleh sy jge Sora?" Tanya Momo dengan nada yang gugup.

"Nae." Jawab Sebastian ringkas.

1 jam setengah sudahpun berlalu. Kei dan Hyerin meminta diri untuk pulang ke rumah.

Mereka berdua memeluk dan mencium Sora. Lalu beredar pergi.

Momo sedang asyik berborak dengan Sora sehingga terlupa untuk memberitahu ibunya yang dia pulang lewat kerumah.

***

Annyeong! Sy busy giler sbb nk exam... 6/5/16 ni sy exam! busy sket la Kahkah! Tapi sy x aan lupe tuk update ff ni enjoy! 

[#]Vote √
[#]Comment √

My Heart,You HeartWhere stories live. Discover now