Part 02

293 23 5
                                    

"Runnnnnnn!!!!!"laung SungRin  sambil berlari menuju ke sekolahnya.a/n:
(Sungrin merahsiakan identitinya jadi dia terpaksa menyuruh drivernya menurunkan dirinya di tempat yg agak jauh sedikit drpd sekolah )

Kringggggg!!!!

Kedengaran loceng Big Hit High School berbunyi menandakan sesi pembelajaran bermula.

"fuh fuh nasib baik sempat"kata SungRin apabila dia sempat tiba ke sekolahnya tpt pada waktu.Dia membetulkan cermin mata bulatnya yg hampir terjatuh kemudian masuk ke kls...

Kelas 4A-1

SungRin berjalan masok ke kelasnya kemudian pergi ke tempat ddknya.

"Oitt SungRin asal lambat?"tanya Hani apabila melihat kwnnya yg baru shj masuk ke kelas

"Sorilah td Omma dgn Appa aq ada flight so aq kena lah tunggu diorang sampai pergi."terang SungRin setelah mengambil tempatnya disebelah Hani

"Ouhhh"bls Hani.Ya dia tahu rahsia keluarga SungRin.Hani dah berkawan rpt dgn SungRin sejak umur mereka 10 tahun lg.Hani lah satu2 nya kwn baik SungRin.

"Weh pompuan tuh dtg!pompuan tuh dtg !"bisik Hani kpd SungRin apabila melihat 3 kelibat dtg ke arah meja mereka.

"Weh Nerd mana keje skolah aq?"Tanya Yuju yg diiringi pengikut setianya Mimi dan Mijoo.

"Nah"kata SungRin sambil menghulurkan kerja sekolah Yuju.

Yuju pon mengambil buku itu lalu berlalu ke mejanya bersama rakan-rakannya.

"Eeeee x reti nak berterima kasih ke pompuan tuh?At least kata lah thank you ke Gracias ke!Kau pun satu!Yg kau buat keje sekolah dia kenapa?!"Marah Hani
apabila melihat rakannya dibuli.

"Huh pompuan mcm tuh mana tau berterima kasih.Alaa x pa kau tunggu je"kata SungRin sambil tersenyum.

"Ishh kau nih ada2 je"jwb Hani pelik apabila melihat rakannya tersenyum penuh makna.

Kemudian Cg.Lee,guru Sains mereka pon masok...
"Ok sori kelas saya masok lmbt,Saya ada meeting td"

"Ok sebelom saya mulakan pelajaran saya nak awk hantar keje sekolah yg saya berikan semalam"

Maka semua pon menghantar keje sekolah yg diberikan Cg.Lee.Pelajar terakhir yg menghantanya ialah Yuju.Dia berjalan dgn lenggoknya lalu meletakkan bukunya dia atas timbunan buku2 pelajar yg lain.
Cg.Lee yg melihat hanya menggeleng2 kan kepalanya.
Kemudian dia mengambil buku Yuju lalu dibelek2nya.

"Yuju!Kamu meh sini!"Jeritan Cg.Lee mengejutkan seisi Kelas termasok Yuju yg tgh memakai lipstick tuh habis senget sebelah.Rakan2 kelasnya  mentertawakan Yuju apabila melihat penampilan Yuju.

"Ya Cg.Ada apa2 masalah ke?Saya rasa sy dah siapkan dah keje skolah yg cg bagi ssh payah sy cari jwpn.Sampai x tidur dibuatnya."Yuju menjawab dgn gedik sambil matanya memandang ke arah Cg.Lee

Hani dan SungRin membuat muka menyampah apabila Yuju berbuat sedekemian.Ceittt ssh payah konon aq yg  ssh payah tlg buatkan...xpa kau tunggu Yuju

"Masalahnya sekarang...Jawapan kamu nih xde kena mengena dgn apa yg saya ajar!"Ckp Cg.Lee sambil menghulurkan buku Yuju kpd Yuju.

"Kamu baca jwpn kamu sekarang biar semua kelas dgr!."

"Ok Cg"

"Apakah yg dimaksudkan dgn Fotosintesis?"
"Ianya adalah proses apabila sperma bercampur dgn ovum kemudian menjadi segumpal darah seterusnya menjadi seketul daging lalu membentuk tulang yg dibalut yg dipanggil Fetus.Dan jadilah seorang bayi."Terbeliakk mata Yuju apabila membaca jawapan nya
"What The Heck Is This???!!!!"

Seisi kelas mentertawakan Yuju setelah Yuju habis membaca jawapannya

"Fuyoooo Yuju dah maju!!"

"Sejak bila daun boleh jadi sperma dgn ovum?"

"Itu form3 punya bab kau igat lagi??Fuyyooo pandai lah Yuju!"

Begitulah antara kata2 yg dilontarkan  oleh pelajar kelas 4A-1.Habis Riuh satu kls mentertawakan Yuju.Yuju di depan menutup mukanya dgn buku kerana terlalu malu .

"Saya nak awk cari maksud Fotosintesis dan saya nak awk tulis jawapannya sebanyak 50 kali!Lusa saya nak!"Marah Cg.Lee kpd Yuju.

Yuju berlalu ke tempatnya dgn malu.Sambil itu dia sempat menjeling ke arah SungRin yg tersenyum mengejek

Pfft padan muka kau Yuju!Igt sng2 kau nak buli aq?!.Bisik hati SungRin melihat muka Yuju yg merah.

"Woww SungRin x sangka kau begitu bijak?!"Hani memberi ThumbsUp kpd rakannya setelah melihat apa yg dia telah lakukan.

"Hehe"SungRin tersengih apabila Hani berkata begitu kepadanya.

"Ok dah Kelas semua senyap!Continue.Bukak buku teks m/s 79"Kata Cg.Lee kpd kelas 4A-1……

Bersambung...

____________________________________________

Enjoy!!!

Vote✔
Comment ✔

Peacee~

My Cat Is My Love+j.jk+Where stories live. Discover now