9. BÖLÜM

6.9K 256 25
                                    

Kahvaltıyı sakin bir şekilde yapan ev halkı ve misafirleri güzel bir sohbet için bahçede bulunan kış bahçesinin yolunu tutmuştu .

Kış bahçesinin kapısından tekerlekli sandalyesi var diye geçmekte zorlanan  Zozan'a arkadan iterek ona yardım etmiş ve içer  geçmesinde yardımcı olan rojinle birlikte herkes içeri geçmişti . Zozan , Rojine teşekür mababında hafifçe gülmüştü.

Rıjin ise her zaman anlamında göz kırpmıştı .

Hizmetlilerin kahveleri getirmesiyle birlikte kadınların aksine koyu bir sohbete dalmış olan erkekler iş hakkında toplantıda başka ortakların bilmemesi gereken şeyler konuşurken , Rojin bu işlerden az çok anladığı için konuşmaya kulak kesilmiş sessizce şirketi batırmaya amaçlayan bazı kişilerin döndürdüğü dolapları  ve
bu oyunlara karşı erkeklerin çözüm yollarını dinliyordu .

Yamanın babası Haşim ağa " genel müdür mehmet bey geçen haftadan beri şirketin kasasında paraların azar azar eksildiğini ve dünde yüklü miktarda paranın nereye harcandığı belli olmayan bi şekilde çekildiğini söyledi ."

Rojinin , saçlarına aklara doluşmuş ama hala dağ gibi ayakta duran babası

Ağit ağa "  şirketleri birleştirmeden önce işler yoğunlaşacak diye bir kaç tane alt kademeden elaman almıştık . İki tarafında elamanları güvenilir elamanlardı . Nolduysa bunları işe alınca oldu . Bence derhal işten çıkarmalıyız ."

Ağit ağa Sözünü bitirir bitirmez . Rojin lafa atladı ve " çıkarmayın " dedi.

Sohbete odaklanan erkekler Rojinin onları dinlediğini anca konuşunca fark etmişti .

Erkeklerin susup Rojin ne diyecek diye merakla bakarken kış bahçesinde bir sessizlik oluşmuştu . Evin bekar 3 kızı birden sessizlik olunca kendi aralarında konuşmayı bırakıp onlarda Rojinin ne diyeceğini merakla   beklemeye koyuldu .

sadece kahve içip birbirine kötü bakışlar atan delal ve sultan hanım bu sessizliği hemen fark edip en son konuşan kişiye yani Rojine odaklanarak konuşmasını devamını getirsin diye meraklı gözlerle onu süzmüştü .

"  yani diyorum ki böyle basit adamlar böyle büyük işleri yapacak kadar cesaretli değildir . Mutlaka arkalarında biri vardır. Onları işten çıkartırsak paraları ceblerinde kalır , arkasındakiler kim ve bizim şirketimizden ne istiyor , bilemeyiz "

Kadınlar konuyu tam bilmedikleri için onlar hariç herkese mantıklı gelen bu  cümleler rojinin ağzından çıkmıştı .

Yaman " haklısın , peki arkalarındakileri nasıl bulacağız ?" Der demez

Rojin " her şeyi ben söyledikten sonra sizin bu şirketin başında olmanızın ne anlamı var  ?"

Diyerekten lafını koyduktan sonra 15 dakka boyunca erkeklerin tartışmalarını dinleyip Delal'e seslendi

" delal ,  de hayde biz kalkalım artık , evde yapılacak çok işmiz vardı değil ?"

Gözlerini Delalin gözlerine dikerek onaylaması için kötü kötü baktı .

" şey , evet . Evde çok işimiz vardı "

Rojini onaylamak zorunda kalan Delal bu tarz durumlara alışsada Rojin'e " yine ne işler çeviriyosun " gibisinden bakmayıda ihmal etmemişti.

DELALIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin