Bij wisunde

31 3 0
                                    

Ik zit bij wiskunde, en ik moet mijn huiswerk inleveren.

Zelfverzekerd leg ik mijn schrift in de hand van meneer Prisma, ik hoef nergens bang voor te zijn. Ik heb gisteren tot half 12 aan mijn huiswerk gezeten om alles af te krijgen.

'Puck, wat is dit voor flauwekul?' Ik schrik me naar.

'Huh? Ik heb toch alles gemaakt?' Vraag ik verwonderd.

'Haha, leuk grapje. Je krijgt een aantekening. Je hebt je huiswerk niet gemaakt.'

'Meneer, ik heb mijn huiswerk wel gemaakt. Gisteren heb ik er tot half 12 aan gewerkt.' Ik krijg mijn schrift in mijn handen geduwd en ik sla hem open. Daar staat mijn huiswerk alleen van de vorige keer. Ik ontplof bijna van woede.

'Meneer, ik heb het echt gemaakt!' Roep ik. Meneer Prisma kijkt me boos aan. 'Een aantekening.'

Ik kijk woedend terug, maar meneer Prisma loopt al door.

Levi uit mijn klas kijkt me medelijdend aan. 'Had je het wel of niet gemaakt?' Vraagt hij. 'Ik had het wél gemaakt! Echt!' Fluister ik.

Als ik thuiskom, ligt er een briefje op de keukentafel. Van mama. 'Lieverd, ik ben even naar de supermarkt. Ruim jij ff de vaatwasser in?'

Dit kan ik er ook nog wel bij hebben. Ik grom zacht en ik begin aan de vaatwasser.

Ruim een kwartier later loop ik naar boven, waar ik Tim en Eva hoor spelen en lachen. Als ik mijn kamer binnen wil gaan, komen Tim en Eva uit hun kamer. Tim houdt een papier in z'n handjes.

Ik krijg argwaan. 'Wat is dat?' Vraag ik terwijl ik het papier uit zijn handjes gris. 'Wat!'

'Tim, Eef, wat hebben jullie gedaan?' In mijn handen heb ik mijn wiskundehuiswerk. Dat ik vandaag moest inleveren.

'We wilden een klein grapje met je uithalen. Vind je het leuk?' Vraagt Tim met zijn hoofd een beetje scheef.

#It's My lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu