N I O

309 7 0
                                    

Jag vaknade i en stor vit säng,inte i mitt rum. Jag satte mig upp och såg Oscar ligga brevid mig och sova. "Godmorgon" sa jag och han vaknade till. "Godmorgon" sa han med dendär riktigt fantastiska morgonrösten. "Ska vi äta?" frågade han och jag nickade. Jag drog av mig täcket och gick bakom Oscar ner. Där satt Felix,Omar och Olly vid bordet och diskuterade some shit. "Godmorgon" sa Oscar och Felix gav han en kall blick. "Godmorgon" sa Felix tyst tillbaka och fnös sedan. Oscar ryckte på axlarna och satte sig sedan brevid Omar. "Ska du inte sätta dig?" frågade Omar och pekade på den lediga stolen. "Jag är inte hungrig" sa jag och lutade mig mot väggen. "Kom igen,ät" sa Oscar och gick fram till mig. Han tog tag om mina händer och tittade länge in i mina ögon. "Visst" sa jag och satte mig på den lediga stolen. Jag hällde upp lite vanilj och banan yoghurt i min skål och började att äta. När jag var färdiga la jag disken i diskmaskinen och sprang upp. Jag gick fram till min garderob och valde ut en outfit som bestod av en svart cropptop,jeans "kofta",skor och ett halsband. Jag flätade mitt hår i två fiskbensflätor innan jag gick över till sminket. Idag tog jag concealer,eyeliner,mascara och ett nude läppstift.

När jag var klar trippade jag ner för trappan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

När jag var klar trippade jag ner för trappan. "Alexandra" sa Felix från vardagsrummet. Jag gick in i vardagsrummet och alla killar hade samlats. "För att folk ska sluta leta efter dig ska du få återvända hem" sa Felix och jag kände glädjen i hela min kropp. "Men" sa han och då försvann all glädje. "Du får absolut inte berätta för någon om detta,du har sovit hos Klara hela denna tiden och inte hittat din mobil förräns nu. Och vi hämtar dig om 2 dagar" sa Felix och sträckte fram min guldiga iPhone 6+. Jag tog gladeligen emot den och nickade. "Låt oss åka" sa Olly och alla gick ut till bilen.

Förbjudna läppar||o.e Where stories live. Discover now