Vanessa's perspektiv
Jag slår upp dörren till min och mammas villa. Nykter är jag såklart inte så jag vinglar mig in i köket där jag försöker ta vatten men tappar glaset. "Fitta" säger jag tyst och börjar ta upp glasbitar då jag skar mig på en av de. "Fitta,igen" sa jag och tog bort lite blod då lamporna sätts på och jag kollar bak. Där står mamma i morgonrock och pjamas,arg som vanligt. "Vanessa,är du full?" frågade hon och tog sopkvasten. "Jadå" sa jag och försökte låta så nykter så möjligt men det gick inte så bra. Hon suckade och började sopa. "Jag är så trött på att du ska vara full varje jävla kväll,gå upp och lägg dig" sa hon och jag gjorde tummen upp. Vingligt gick jag upp för trappan och in till mitt rum. Istället för att byta om somnade jag i den svarta korta klänningen.
Jag vakande med huvudverk och det hjälpte inte att jag glömde att rulla ner gardinerna och solen sken in till mitt vita rum. Jag gick över till min garderob och tog ett par svarta tights och en vit magtröja. Jag satte upp håret i en messy bun och gick ner. Där satt mamma och läste tidningen och tittade sedan upp. "Vanessa,jag måste prata med dig" sa hon och jag stannade upp. "Detta måste få ett slut,du kan inte festa och dricka så mycket så jag förbjuder dig att gå på fest" sa hon och jag tittade på henne med en chockad minn. "Är du helt dum i huvudet eller?" skrek jag mot henne. "Använd inte den tonen mot mig" röt hon tillbaka. "Jag får göra vad fan jag vill" sa jag och ilskan tog över,jag hade ingen kontroll. Min hand for upp och träffade hårt mammas kind. Jag drog snabbt undan och öppnade chockat munnen. "Förlåt" stammade jag fram. "Nu räcker det,det blir militärskola för dig" sa hon med tårar i ögonen och gick iväg.
Vänta vänta,MILITÄRSKOLA?!?
YOU ARE READING
Military-o.m
FanfictionVanessa är som de flesta tonåringar nu för tiden. Dricker,festar och gör misstag. Ett misstag var det nog för hennes mamma och hon blir ivägskickad till militärskola. Hon hatar de första dagarna då ledaren, Oscar Molander är den strängaste hon mött...