"Du tror att jag lämnar Stockholm bara för att du vill skicka iväg mig till någon jävla militärskola? Fucking glöm det" sa jag innan jag sprang upp. Jag smällde igen dörren och suckade sedan medans jag tog tag om min guldiga iPhone 6+ som la på mitt nattduksbord. Jag gick in på min och Harrys konversation ,Harry är min bästa vän och har varit det i åratal men nu när vi blev äldre har vi börjat typ bli på g.
Vanessa 10.27
"Kom över"Harry 10.28
"Varför?"Vanessa 10.28
"To horrible to tell over the phone"Harry 10.28
"Är där om 5"Jag log mot skärmen och gick in på Spotyfi. Jag satte igång min Spotyfi lista och direkt när jag tryckte på shuffle kom låten din soldat av Albin upp. "Throwback" skrek jag och satte mobilen i högtalaren. Genast började jag sjunga med och när jag snurrar ser jag Harry i dörröppningen. Jag pausar genast musiken och tittar generat på han. Han stänger dörren och sätter sig ner på min vita säng. "Vad var så jävla hemskt?" frågade han medans han klappade på sängen som bettyde att jag skulle sätta mig där. Snabbt slingrade jag mig till platsen brevid han och fick snabbt hans arm runt mig. "Kom hem full igår å mamma blev som vanligt pissed off. Hon förbjöd mig att festa och jag blev så lack så jag slog till henne" sa jag och svalde. Han fick stora ögon och skakade på huvudet. "Du kan ju inte slå henne" sa han och suckade efter. "Jag vet,men jag har inte alls fucking kontroll när jag är sur. Men iallfall så var det nog för henne så hon ska skicka iväg mig till militärskola" sa jag och skrattade till. Aldrig att mamma skickar mig till någon jävla militärskola och om hon gör kan hon glömma att jag lämnar Stockholm. "Vanessa kom ner" skrek mamma och jag suckade. "Kommer" skrek jag tillbaka och reste mig från sängen. Snabbt gick jag ner och möttes av mammas blick. "Imorgon åker du till militärkskolan så jag råder att han inte kan stanna så länge" sa hon och jag skrattade till. "Du måste skämta? Aldrig att jag åker" sa jag och satte armarna i kors. "Militären eller bo hos din pappa" sa hon och då kände jag att gränsen gick. "Du kan inte hota mig med att skicka mig till pappa" sa jag och skrattade falskt till. Jag har inget emot pappa men han bor i Göteborg och jag har alla mima vänner i Stockholm. "Nu gjorde jag det" sa hon och jag gav upp. "Fine,men om skolan är möglig flyr jag" sa jag och sprang upp igen. Jag satte på mig ett par guldiga hoops (minns nt var de heter på svenska) och tar sedan två tuggummin. "Let's go" sa jag och drog upp Harry från sängen samtidigt som jag satte tuggumminen i munnen. "Vart?" frågar han mig och stod stilla. "Se vilken jävla militärskola jag ska gå på,orkar inte fråga mamma själv" sa jag och han följde med ner.
YOU ARE READING
Military-o.m
FanfictionVanessa är som de flesta tonåringar nu för tiden. Dricker,festar och gör misstag. Ett misstag var det nog för hennes mamma och hon blir ivägskickad till militärskola. Hon hatar de första dagarna då ledaren, Oscar Molander är den strängaste hon mött...