"Vanessa vakna" kom Oscar in och skrek. Jag kollade klockan,06.00,va?! "Varfööööör?" sa jag och la huvudet ner i kudden. "För varje morgon har vi samling och du måste lära känna ledaren. Du har 10 minuter på dig" sa han och lämnade mitt rum. Hörde jag rätt,10?! Jag sprang upp ur sängen och öppnade garderoben. Jag drog ut ett vitt linne,militärbyxor och svarta Nike. Jag borstade sedan håret och plattade snabbt. Sen sminkade jag mig innan jag gick ut. En vägbeskrivning fick jag inte men jag såg hur en grupp människor började samlas mot en plats och jag såg även Oscar,Omar och en annan kille stå där. Jag sprang dit och ställde mig brevid Oscar. Framför hela gruppen kom en lång kille men typ mörkblont hår och vältränad. Han var helt enkelt sååååå jävla snygg. "Hej och välkomna till MolanderMilitary! Jag är" sa han och sen blev det tyst. Jag kollade upp och hans blick la på mig. Jag rodnade och tittade på han.
Ogges perspektiv
Jag gick ut och skulle välkomna de nya. "Hej och välkomna till MolanderMilitary! Jag är" sa jag men han inte säga mer innan jag såg en tjej. Hennes hår var mörkbrunt,ögonen bruna,och det gick inte beskriva så vacker hon var. "Og" hörde jag Felix skrika från publiken och jag kom tillbaka till verkligheten. "Förlåt,jag är Ogge och är ledaren av MolanderMilitary" sa jag och tittade snabbt på tjejen.Vanessas perspektiv
Efter samlingen så kallade Oscar på mig. "Ogge vill träffa dig" sa han och pekade mot en stuga. Jag nickade och gick mot den. Jag knackade och jag hörde hur han sa att jag kan komma in. Han satt i en svart stol bakom ett mörkbrunt skrivbord och framför skrivbordet var där en stol. "Sätt dig" sa han och pekade mot den lediga stolen. "Jag måste bara veta vad du heter" sa han och vände sig om så mitt ansikte mötte hans. "Vanessa" sa jag.
YOU ARE READING
Military-o.m
FanfictionVanessa är som de flesta tonåringar nu för tiden. Dricker,festar och gör misstag. Ett misstag var det nog för hennes mamma och hon blir ivägskickad till militärskola. Hon hatar de första dagarna då ledaren, Oscar Molander är den strängaste hon mött...