"Vanessa,vi är framme" skrek Daff. Jag vakande till och blinkade några gånger med ögonen. Jag suckade högt och öppnade dörren. "Jobba,jobba,jobba" hör jag en kille skrika till en massa som tränar. "Kom Vanessa" sa Daff och tog ut mina väskor. Jag tog de och då kom en lång kille fram. Han hade fluffigt hår,blåa ögon och han var vältränad. "Är det du som är Vanessa?" frågad han och kollad på mig. "Tyvärr" sa jag och han skrattade till. "Välkommen till MolanderMilitary! Jag är Oscar och ska vara din guide" sa han och jag suckade. "Hejdå Daff" sa jag och kramade han. "Ha det så bra!" sa han och kramade mig tillbaka innan han stack. Oscar tog mina väskor och ledde mig till en liten stuga som ska vara mitt hem. Rummet var simpelt och det var en enkelsäng samt ett eget badrum och en garderob. Som tur har jag med mig lite renovering och sånt hemifrån. "Du ska få packa upp" sa Oscar och lämnade mitt rum. Jag packade upp och la lite saker överallt. Jag hade också haft med påslakan och sånt som jag hade bäddat med. Nu när rummet var lite mer mig så slingrade jag upp mobilen.
Vanessa 11.55
"Är framme i helvetet,vad gör du då?"Maja 11.55
"Festar för att du är borta. And btw,Harry är grym på att kyssas"Vanessa 11.56
"Haha jävla as är du"Maja 11.56
"Du med"Tårarna började rinna och tillsist kunde jag inte hålla mig. "Jävla as" skrek jag och började gråta ännu mer. Då dörren slås upp och en kort kille står i dörröppningen. Hans svart och röda lockar la perfekt och hans bruna ögon glittrade. Han var vältränad,lika mycket som Oscar. "Vad händer?" frågade han och sprang fram till mig. "Min vän hånglade med min bästa vän" sa jag och tårarna började rinna. "Aha,vi har en som ska hjälpa tjejer med deras problem. Katia heter hon men om något händer säg bara till" sa han och började gå så jag stoppade han. "Vad heter du?" frågade jag. "Omar,och du?" frågade han och jag torkade bort tårarna. "Vanessa" sa jag och log. "Välkommen till MolanderMilitary Vanessa" sa han och log innan han lämnade mig.
YOU ARE READING
Military-o.m
FanfictionVanessa är som de flesta tonåringar nu för tiden. Dricker,festar och gör misstag. Ett misstag var det nog för hennes mamma och hon blir ivägskickad till militärskola. Hon hatar de första dagarna då ledaren, Oscar Molander är den strängaste hon mött...