T W E N T Y T W O

240 7 0
                                    

Vanessa
"Vem orsakade herr Mendes död?" frågade domaren ännu en gång. Alla satt lika tysta som innan. "Jag" hörde plötsligt en röst och Oscars hand åkte upp. Jag tittade förvånat mig runt,Oscar är för snäll. "Men vänta" sa jag och polisen slutade gå mot Oscar. Jag ställde mig upp och drog ner min skjorta. "Herr Mendes var inte oskyldig,han våldtog faktiskt mig" sa jag och kände alla minnen från den dagen komma tillbaka. "Och här har ni beviset" sa jag och tog upp bandet från övervakningskameran.

Alla lämnade salen efter varandra. "Ses någon gång" sa jag och började gå mot utgången. "Vänta" skrek någon bakom mig. Jag vände mig om och såg Ogge småjogga mot mig. Jag stannade till och väntade in han. "Hur blir det?" frågade han och tittade oroligt på mig. "Jag har en tid hos psykologen,allt kommer bli bra" sa jag och log. "Det var inte det jag menade. Jag menade vad som blir mellan oss" sa han och jag kollade ner i marken. "Ogge,jag hade verkligen behövt dig nu" sa jag och tittade upp. "Är det du och jag?" frågade Ogge med ett flin. "Du och jag mot världen" sa jag och tog hans hand.

"Eyy,Abrams" hörde jag någon skrika. Med Ogges hand ihopflätad med min och en milkshake i den andra vände jag mig om. Jack G och Jack J gick med snabba steg mot mig. Jack G puttade mig då in till väggen så min milkshake föll ner på golvet och Ogges hand släppte min. "Varför dödade du Shawn och visade videon?" skrek Jack G mot mig. "Han förkänade det" skrek jag mot han och knäade han i skrevet innan jag snabbt sprang iväg med Ogge bredvid mig.

Military-o.mWhere stories live. Discover now