F O U R

384 12 0
                                    

Idag var dagen,idag skulle jag till MolanderMilitary tror jag den hette. Jag satte mig långsamt upp och väckte Harry som hade sovit över. "Hur är det?" frågade han och jag skakade på huvudet. "Inte bra,men vad kan man göra" sa jag och vi gick ner. Där satt mamma och drack kaffe som vanligt. "Godmorgon Vanessa" sa hon med en glad ton. "Mm" svarade jag och öppnade kylskåpet. Jag tog ut filmjölken,sedan tog jag flingor och till det skålar och skedar. Jag och Harry satte oss vid matbordet och åt i tystnad. Jag hade greppat tag om min mobil och skrev lite med en klasskompis som heter Maja.

Maja 09.37
"Hur äre?"

Vanessa 09.37
"Inte bra,önskar allt var en hemsk mardröm"

Maja 09.38
"Det kommer säkert inte vara så hemskt ändå"

Vanessa 09.38
"Jo,för jag mst lämna mina vänner"

Maja 09.38
"True,men jag måste sticka. Skriv när du är framme<3"

Vanessa 09.39
"Okok<33"

Jag gick in på snapchat och tog en helt svart bild. Till det skrev jag texten "Tagga" MolanderMilitary🙃🔫 och la ut på mystory. När vi hade ätit klart la jag disken i diskmaskinen och vi stack upp. Morbror Daff skulle hämta mig klockan 11.00 så jag behövde fixa mig. Jag öppnade min garderob och valde en outfit. Jag drog ut ett par svarta jeans och en adidas sweatshirt.

När jag bytt om lämnade jag badrummet och gick till mitt sminkbord

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

När jag bytt om lämnade jag badrummet och gick till mitt sminkbord. Jag borstade igenom mitt hår och började sedan sminka mig. När jag packat klart det sista så satt jag äoch Harry bara och pratade. "Vanessa! It's time" skrek mamma nerifrån. Jag suckat och tog min resväska. Jag gick ner med Harry hack i häl och såg morbror Daff stå och prata med mamma. "Hej Vanessa,är du taggad?" frågade han med en glad röst. "Verkligen inte" svarade jag och tog på mina skor. Jag satte sedan på mig min jacka och tog mina hörlurar och min mobil. Mamma kom fram till mig med tårar i ögonen. "Du vet väll att jag gör detta för ditt bästa?" sa hon och jag suckade. "Mm"  svarade jag och vi kramades. "Jag älskar dig" viskade hon och jag log. "Jag älskar dig med" viskade jag tillbaka och vi släppte kramen. Jag gick fram till Harry och jag kände hur tårarna genast började bränna. "Lova att ringa eller skriva sms varje dag" sa han och jag kastade mig i hans famn med tårar. "Jag lovar" sa jag och pussade hans kind innan vi släppte. Vi sa hejdå och sedan tog Daff mina väskor. Vi lämnade huset och jag gick in i en bil. Han satte mina väskor i bagaget och jag satte mig i baksätet. Jag satte på bältet och kopplade in mina hörlurar. Jag satte igång min Spotify spellista som heter favoriterna och så började låten Impossible av James Arthur spelas. Mamma och Harry hade gått ut och de vinkade när jag körde iväg. Hejdå vänner,hejdå fester/drickandet och hejsan rena helvetes militärskola.

Military-o.mWhere stories live. Discover now